Jenter.... *oppdatert*

LuringNr3

Gift med forumet
Kan dere hjelpe meg å få opp humøret og optimismen litt igjen?

Altså, etter MÅNEDER med jobbsøking, avslag og uten hell, er jeg ganske sårbar sånn i den sammenheng... Noen av dere vet jo at jeg nå ENDELIG har fått tilslag og skal på intervju og opptaksprøve til lærlingplass på fredag. Sambo er helt opphengt i at jeg må ha en plan B om jeg ikke får jobben, slik at jeg kan få utdannelse på en annen måte. Snakket nyss med mamma, og hun sa at jeg må ikke bli så deprimert om jeg ikke kommer gjennom og får lærlingplass.

Jeg har så lyst på den plassen, at jeg veit ikke hvordan jeg skal beskrive det engang! Jeg er så motivert, så klar for å endelig få holde på med det jeg har LYST til, ikke det jeg MÅ fordi jeg ikke får til noe bedre.

Tenker at det er lurt for meg å dra ned dit og snakke med han sjefen der nede. Kjenner jo så mange der, men ikke ham. Har bare så lyst til å forklare at noen som er mer motivert enn meg, kan han jaggu leite lenge etter. Ingen av de andre kandidatene vil jobbe hardere enn meg! De som kjenner meg godt, vet jo det.

For noen dager siden følte jeg meg så nede, følte at jeg ikke kunne noen ting, hva var jeg godt for liksom!? Kunne ikke bidra med noe, ikke få meg en jobb engang! Så dukket denne sjansen opp, og jeg veit ikke hva jeg skal si engang! Jeg ble så glad da jeg fikk beskjed om at jeg kom videre i opptaksprossessen, at jeg begynte å sippe....ja, så mye betyr det for meg!

Beklager langt innlegg, men jeg måtte bare få lufte meg litt nå. Sitter med en klump i magen, føler meg fysisk dårlig, faktisk. Skikkelig stressa, og også litt utbrent. Har liksom hatt så mange nedturer i det siste, og nå har jeg endelig fått dette lille lyset i den mørke tunnelen.

<3 *********************************** Oppdatering!!! Jeg klarte det!!! Jeg fikk f*** meg plassen! : D
 
Om det er lurt å gå å snakke med han eller ikkje, veit eg ikkje.
hadde det vert i USA hadde det nok fungert supert. men Norge er jo et land med høg jantelov... så en skal liksom ikkje snakke seg sjølv for masse opp heller..
men på ei anna side kan eg ikkje se noke negativt med å reise å snakke med han så lenge du ikkje fremstår som for innbilsk og bedreviter om du skjønner :)
men det tror eg ikkje blir et problem, siden du er du!

Det lureste eg tror du kan gjøre er å bruke denne tida på å lese deg opp masse! son at når du kommer til opptaksprøvene veit du godt ka du snakker om, og kan vise de :)
og ha sjølvtilitten og interessen. og om det er ting du ikkje veit, så innrøm det med en gang og spør og grav. si at dette vil du lære deg! Vis at du lærer fort :)
det blir ikkje det samme, men eg har hatt med meg en del sjukepleierstudenter i praksiss, og det verste er de som later som de kan meir enn de egentlig kan, det blir fort gjennomskua og er "farlig" å jobbe med.

eg har stor tro på deg!
og tror du får denne jobben!
Føler du for å snakke med sjefen, så gjør du det :)
lykke lykke til!

 
Åh, tusen takk, vennen : )
Jeg tenker å reise nedom ham på tirsdag eller onsdag, bare for å ha vist meg fram, så han har et ansikt å sette søknaden til, på en måte. Ikke for intervju, det skal vi uansett ha på fredag : ) Mer som bare å vise interesse...
 
Hei vennen!!!

Godt at du hat tiltro til oss og lufter dette for oss :))) Det har du BARE godt av!!!
Og ikke å skriv at innlegget er langt....det er det vi er her for!!!!!

Hvis det er noen trøst....jeg sliter med akkurat det samma.....har gått hjemme siden snuppen ble født, og ikke fått det spøtt.....ønsker deg masse lykke til i det som ligger foran, og håper virkelig det går din vei!!!!

Masse klemmer kommer din vei :)))
 
Gode ord fra snuppene til en annen snupp oppe her. :) Jeg synes ikke det er rart at du tenker og føler det du gjør etter å ha vært nede, og ikke minst når du står ovenfor det du virkelig ønsker å jobbe med i fremtiden. La interessen skinne gjennom, så vil de merke det. Og så er det noe i det klypa nevnte til deg; ikke fake it. Si det som det er. XXX alt for at det går bra og at vi kan si grattis til deg. Vis at du kan, for det kan du!
 
Jeg har hatt søkere som har kommet innom for å vise ansikt i forkant av intervjuer. Noen har gjort et bra inntrykk, mens andre burde ha holdt seg hjemme, for å si det sånn.. Grøss..

MEN... Det som er med deg er at interessen genuint skinner igjennom! Det er ikke tvil om at du ønsker den jobben og det ikke er noe bøff bare for å få en jobb!!
Så jeg syntes du burde reise ned bare for å si heihei eller hva en dere pleier å si i det faget, he he he!!!!

Er sikker på det kommer til å gå kjempegreit jeg, snuppa!! :D 
 
Jeg må bare signere jentene over her.. ta deg en tur dit og si hei :) 
De kommer til å like deg med engang.. jeg ser for meg deg i det yrket og vet at du passer til det :) Ikke vær deprimert og ta sorger på forskudd.. trenger du en plan B, ja da ordner du den når du får beskjed om at du ikke ble tatt ut..noe som er HØYST USANNSYNLIG! men likevel.. ikke tenk på det nå.. tenk på at du er perfekt til jobben og at den SKAL du ha 

Du får den, hvem vil ikke ha det glade vesenet ditt med seg på teamet? :) 
 

Jeg fikk jobben jeg har nå fordi sjefen så hvor gira og motivert jeg var, så du trenger ikke legge skjul på hvor mye du ønsker jobben :) Vis at det er noe du virkelig brenner for, og så er det kanskje lurt å tenke gjennom noen svar på klassiske spørsmål som "hvorfor skal vi ansette DEG, hva kan DU tilføre bedriften?". Iallfall med tanke på at du er litt nedfor, så er det lurt å planlegge på forhånd hva du skal si. Jeg var på et jobbintervju i høst hvor jeg ikke klarte å svare på de spørsmålene, fordi jeg hadde null tro på meg selv.

På intervjuet til denne jobben jeg har nå, fikk jeg ikke slike spørsmål i det hele tatt. Heller ikke den klassiske "3 positive/3 negative sider". Men da hadde jeg forberedt meg på sånt i forkant. Vet jo aldri hva man møter :)

Men jeg heier på deg! Her og nå er det dette intervjuet du skal konsentrere deg om, og det er såpass kort tid frem at du ikke kan bruke energi på å klekke ut en plan B. Det får du heller ta OM det skulle bli nødvendig. Men her og nå må du ikke la deg dra ned eller stresse av at du ikke har en backup-plan. Det vil bare bli et unødvendig energisluk og fjerne fokuset ditt fra det som virkelig teller :) Så bruk overskuddet og gnisten din på å forberede intervjuet ditt, så du sikrer deg jobben :D

 
Ooooj... Det er klart det er tungt med avslag etter avslag.

Men eg ønsker deg lykke til på jobbintervjuet, og du må prøve å halde motet oppe!:) Du må ikkje sitte der med ein følelse av at du ikkje duger til noko, for det gjere du!!:) :) Og det er dine sterkaste sider du skal framheve, så legg alt du føler er feil med deg igjen heime!:)
 
Så spennende at du skal på et intervju Du kan jo fint ta deg en tur ned å si hei i forkant av intervjuet, tror det bare vil virke positivt
Tenk gjennom positive og negative sider i tilfelle du skulle ha blitt spurt om akkurat det.
Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg.
 Ha tro på deg selv, så smitter det over til sjefen
 
Hei vennen!

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier, og har helt siden Ronja Isolde begynte i barnehagen i høst søkt etter jobb. Jeg har søkt ganske bredt og og har falt gjennom de gangene jeg har vært på intervju. Det er mange vonde tanker som melder seg da, men det du må prøve å fokusere på er kun å forberede deg til det intervjuet, og om de andre sier de spørsmålene som hvorfor skal vi ansette akkurat deg? positive/negative sider? Evt håndtering av konflikter.Og den eventuelle backup planen du snakker om, det skal du ikke engang ofre en tanke før du er ferdig med intervjuet og har kommet deg hjem. Du høres jo så gira ut, men bare pass på å være saklig og svar på det du blir spurt om og med den iveren din i tillegg burde dette være bankers for deg;) Jeg heier på deg vennen. *klem*
 
Jeg ringte forresten han sjefen for å spørre om jeg kunne komme og presentere meg skikkelig. Jeg liker nemlig ikke å ha levert en søknad på nett, og den som leser søknaden ikke har møtt meg. Så jeg skal ned dit på en helt uformell samtale i morgen : ) Gru-gleder meg! Jeg vil bare få fram til ham hvor mye det ville betydd for meg å få den plassen, uten å virke "desperat", da...
 


Pisces10 skrev:
Jeg ringte forresten han sjefen for å spørre om jeg kunne komme og presentere meg skikkelig. Jeg liker nemlig ikke å ha levert en søknad på nett, og den som leser søknaden ikke har møtt meg. Så jeg skal ned dit på en helt uformell samtale i morgen : ) Gru-gleder meg! Jeg vil bare få fram til ham hvor mye det ville betydd for meg å få den plassen, uten å virke "desperat", da...

så bra! dette kommer du til å mestre stort!
husk å oppdatere oss i morra da ;)
 
Da har jeg vært hos han sjefen i dag, og det gikk veldig bra : ) Fikk til og med omvisning : ) Vært der før da, men de har jo pussa opp heila driden! Tror jeg fikk fram det aller viktigste, og det er jo hvor motivert og gira jeg er : ) Haff, jeg husker nesten ikke noe fra samtalen... Jeg var sååå nervøs! Men han sa at de aller helst ville ha inn gutter, da : S Fordi det er nesten bare jenter som søker lærlingplass. Men det skulle ikke stå til hinder for meg, heldigvis.

Nå er jeg hvertfall ikke såååå nervøs før fredag : ) Han håpet at jeg ikke gruet meg for mye, så sa jeg at jeg gruer meg ikke, jeg er bare nervøs og spent ; )
 
LYKKE LYKKE til i dag :)

håper du oppdaterer oss!
dette kommer til å gå så bra!!!
 
Back
Topp