Jenter med buksenekt

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Flere som har det? :p

Andreklassingen har fobi mot bukser, og skal kun bruke skjørt eller kjole. Hender jeg får henne med på å bruke strømpebukse med shorts over eneste. Litt upraktisk nå på høst og vinter da hun må pakke kjole eller skjørt ned i utebuksa :p

Noen andre som har pyntejenter? Hvordan løser dere dette? :)

Flere som har det? :p

Andreklassingen har fobi mot bukser, og skal kun bruke skjørt eller kjole. Hender jeg får henne med på å bruke strømpebukse med shorts over eneste. Litt upraktisk nå på høst og vinter da hun må pakke kjole eller skjørt ned i utebuksa :p

Noen andre som har pyntejenter? Hvordan løser dere dette? :)
Jenta mi har aldri eid en bukse hun. Går kun i kjole eller skjørt. Stort sett pakker hun det pent ned, ellers så tar hun det av. Men ser i barnehagen at hun legger det pent ned nesten alltid. Har tydeligvis en god teknikk:p

Ser ikkje problemet her. Med (ull)tights og litt kort skjørt eller lang tunika er det det ikkje i vegen for yttertøy, og skulle det bli klumpete tar ho berre skjørtet av.

Hadde et stort problem med de eldste i bhg der jentene måtte være fine nok for å få innpass i gjengen. La inn forbud mot kjole/skjørt på den avdelingen (skolestarterne) etter møte med alle foreldrene (i tillegg til andre tiltak mot utestenging).

Jeg hadde sagt "nå er det høst, så neste uke legger jeg vekk kjoler og skjørt og annet sommertøy og tar fram høstklær", så er hun forberedt. Så hadde jeg fjernet alle kjoler og skjørt. Rett og slett fordi hun er så opptatt av utseende, ikke fordi kjole med ullstrømpebukse er så galt når hun ikke har vinterbukse på. Ville nok også vært bevisst på hvilke signaler hun plukker opp ang utseende.

Back
Topp