Jentenavn

Vårspiren2024

Flørter med forumet
Maisløyfene 2024
Hei alle sammen!
Nå nærmer ankomsten til vår lille jentebebis og vi sliter med å finne navn. Det er et hav å velge og vi klarer ikke å bestemme oss. Vi ønsker helst et kort navn og likte godt navnet Lone, men er åpne for andre forslag.:happy:

Har dere bestemt dere for navn og hvordan kom dere fram til navnet? (Del gjerne navnet dersom du/dere er komfortable med det :happy:)
 
Last edited:
Vi venter en gutt, men her lista over jentenavn jeg liker:Heartpink For å finne navn til gutten vår leste jeg gjennom alle navnelister jeg kom over på nett og i apper. Noterte ned de jeg likte og brukte litt tid på å "smake" på de jeg likte best :joyful: Falt til slutt på ett navn, og heldigvis fikk jeg pappaen med! Mellomnavnet er oppkalling av slektning:Heartblue
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240314_200251_Pregnancy+.jpg
    Screenshot_20240314_200251_Pregnancy+.jpg
    167,3 KB · Visninger: 128
  • Screenshot_20240314_200302_Pregnancy+.jpg
    Screenshot_20240314_200302_Pregnancy+.jpg
    171,6 KB · Visninger: 128
Vi venter Tuva og Vilde :Heartpink Har en Tiril fra før. Synes de tre klinger fint sammen. Og så er Tiril et av de nyeste norske navnene (registrert fra 1930-tallet), i mens Tuva og Vilde har norrøne røtter. Liker at det er «tung» V-lyd i begge, men at de ikke starter på samme bokstav. Ville egentlig ha T på alle tre, men det siste, fine T-navnet vi ønsket var «tatt» av et vennepar, så mannen ville ikke ha det samme.

Lone er fint da!! Jeg liker godt Matilde, Synne og Elin også.
 
Vi venter Tuva og Vilde :Heartpink Har en Tiril fra før. Synes de tre klinger fint sammen. Og så er Tiril et av de nyeste norske navnene (registrert fra 1930-tallet), i mens Tuva og Vilde har norrøne røtter. Liker at det er «tung» V-lyd i begge, men at de ikke starter på samme bokstav. Ville egentlig ha T på alle tre, men det siste, fine T-navnet vi ønsket var «tatt» av et vennepar, så mannen ville ikke ha det samme.

Lone er fint da!! Jeg liker godt Matilde, Synne og Elin også.
Åh så fine navn!
 
Vi venter Tuva og Vilde :Heartpink Har en Tiril fra før. Synes de tre klinger fint sammen. Og så er Tiril et av de nyeste norske navnene (registrert fra 1930-tallet), i mens Tuva og Vilde har norrøne røtter. Liker at det er «tung» V-lyd i begge, men at de ikke starter på samme bokstav. Ville egentlig ha T på alle tre, men det siste, fine T-navnet vi ønsket var «tatt» av et vennepar, så mannen ville ikke ha det samme.

Lone er fint da!! Jeg liker godt Matilde, Synne og Elin også.
Dere har så fine navn på jentene!
Her blir det mest sannsynlig en Matilde :love7. Vi må bare lande på om det blir med eller uten h - jeg tror jeg foretrekker uten, mens mannen vil ha med.
 
På min side av familien er det tradisjon for å kalle opp etter familie, så vi har lett etter navn vi liker på begge sider av slekten. Førstemann fikk mellomnavn etter sin oldemor som var i live da, det var veldig stas.
 
Dere har så fine navn på jentene!
Her blir det mest sannsynlig en Matilde :love7. Vi må bare lande på om det blir med eller uten h - jeg tror jeg foretrekker uten, mens mannen vil ha med.
Jeg elsker Matilde, men liker det best uten h, for det leser jeg Mat-Hilde :hilarious: Det var veldig på lista her og- men nå har alle, både barna og vi, to stavelser- så det ble fin symmetri
 
Vi venter en gutt men hvis vi skulle fått en jente (eller får i fremtiden) tror jeg vi ville valgt Emma:Heartpink
 
Vi vurderer Aria eller Victoria :Heartred
 
Back
Topp