Jentenavn

Lykke23

Elsker forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Sliter med å bestemme oss for navn. Får en jente i desember og ønsker jo helst at vi har funnet et navn til da. Var et vi likte godt, men funnet ut at en bekjent sin datter heter det. Det andre jeg liker, liker ikke kommende besteforeldre. Så veldig usikker. Liker korte og ikke veldig lange navn. Fra 3 til 6 bokstaver. Forslag?
 
Disse jentenavnene liker jeg :
Ylva
Ada
Olivia
Oline
Elvira
Sofia
Nelia
Frida
Aurora
Amelia :)
 
Sliter med å bestemme oss for navn. Får en jente i desember og ønsker jo helst at vi har funnet et navn til da. Var et vi likte godt, men funnet ut at en bekjent sin datter heter det. Det andre jeg liker, liker ikke kommende besteforeldre. Så veldig usikker. Liker korte og ikke veldig lange navn. Fra 3 til 6 bokstaver. Forslag?
Har du sett igjennom slektstreet for å se om dere kan få noe inspirasjon der?

Jeg ble i alle fall overasket over hvor mange fine og interessante navn som var en 6-7 generasjoner bakover.

Ellers har man jo navn som
Ada
Ida,
Thea
Stine
Sofie
Mette
Mia
Pia
Odelia
Ågot
Sara(h)
Marit
Karen
Emilie
Emelie
Olava
Maria/e
Anna/e
Oliva/e
Hanna(h)
Ovedia
Ericha(erika)
Rikke
Mathea
Jenny
Kari
 
Sliter med å bestemme oss for navn. Får en jente i desember og ønsker jo helst at vi har funnet et navn til da. Var et vi likte godt, men funnet ut at en bekjent sin datter heter det. Det andre jeg liker, liker ikke kommende besteforeldre. Så veldig usikker. Liker korte og ikke veldig lange navn. Fra 3 til 6 bokstaver. Forslag?
Jeg tenker egentlig at det er foreldrene som skal like navnet - ikke besteforeldrene. Håper uansett du har fått gode innspill her ❤️
 
Jeg tenker egentlig at det er foreldrene som skal like navnet - ikke besteforeldrene. Håper uansett du har fått gode innspill her ❤️
Sant det. Vi heller litt mot å gå for navnet besteforeldrene ikke liker. Men fått mange gode innspill her, samt navnet har blitt nevnt her og ❤️
 
Sliter med å bestemme oss for navn. Får en jente i desember og ønsker jo helst at vi har funnet et navn til da. Var et vi likte godt, men funnet ut at en bekjent sin datter heter det. Det andre jeg liker, liker ikke kommende besteforeldre. Så veldig usikker. Liker korte og ikke veldig lange navn. Fra 3 til 6 bokstaver. Forslag?
Emma, Jenny, Lucy, Ida, Oda, Ada, Emilie, Kirsti, Hedda, Karen, Iselin, Stine, Randi
 
Jentelista mi:

Annie
Dina
Ellinor
Esra
Eva
Hedvig
Hennie
Josefine
Karen
Konstanse
Liv
Matilda
Milla
Petra
Sol
Sonja
Synne
Synneva
Vera

Og så dersom eg hadde hatt ein litt modigere sambuar:

Anouk
Lyra
Keeva
Noor
Undis
Fenna
Merrin
 
Sliter med å bestemme oss for navn. Får en jente i desember og ønsker jo helst at vi har funnet et navn til da. Var et vi likte godt, men funnet ut at en bekjent sin datter heter det. Det andre jeg liker, liker ikke kommende besteforeldre. Så veldig usikker. Liker korte og ikke veldig lange navn. Fra 3 til 6 bokstaver. Forslag?
Er det bare bekjent? Eller en dere omgås en del med, for hvis ikke så hadde ikke jeg brydd meg så veldig om de hadde likt navn :)

Vi også har valgt navn som beste- og oldeforeldre ikke har vært så begeistret for, men de venner seg til navnene og da er det greit allikavel :)

Ellers så liker jeg også korte navn, som

Eira,
Frida
Nora
Hera
Vera
Una
Ylva
Anna
Hilda
Selma
 
Er det bare bekjent? Eller en dere omgås en del med, for hvis ikke så hadde ikke jeg brydd meg så veldig om de hadde likt navn :)

Vi også har valgt navn som beste- og oldeforeldre ikke har vært så begeistret for, men de venner seg til navnene og da er det greit allikavel :)

Ellers så liker jeg også korte navn, som

Eira,
Frida
Nora
Hera
Vera
Una
Ylva
Anna
Hilda
Selma
Ja, gått på skole sammen tidligere. Men en av mine gode venner er mye med hun. Så møter hun i forbindelse med min venn. Så har møtt jente hennes et par ganger mens jeg har vært gravid nå. Men har tidligere ikke hatt noe særlig kontakt, da vi mistet den en del år etter vi var ferdig på skolen. Så vet jeg kan bruke det, men føler det blir litt feil når jeg vet og har møtt jenten hennes en del ganger nå. Men blir nok det navnet besteforeldrene ikke er så fan av. Hvis ikke vi kjenner det blir helt feil når baby er født:laughing002 :smiley-ashamed004
 
Ja, gått på skole sammen tidligere. Men en av mine gode venner er mye med hun. Så møter hun i forbindelse med min venn. Så har møtt jente hennes et par ganger mens jeg har vært gravid nå. Men har tidligere ikke hatt noe særlig kontakt, da vi mistet den en del år etter vi var ferdig på skolen. Så vet jeg kan bruke det, men føler det blir litt feil når jeg vet og har møtt jenten hennes en del ganger nå. Men blir nok det navnet besteforeldrene ikke er så fan av. Hvis ikke vi kjenner det blir helt feil når baby er født:laughing002 :smiley-ashamed004
Dersom dere bruker det navnet som datteren til ein bekjent heiter så vil eg tru at det kjem til å være eit ubetydelig problem rimelig kjapt. Dere kommer til å knytte navnet til deres barn, og bry dere lite om andre som har det samme navnet. Tipper eg da.

Slik var det i allefall her. Eg har siden eg var tenåring sagt at dersom eg fekk ei datter så skulle ho heite eit spesifikt navn. Eg har aldri møtt andre som heiter det, og var fast bestemt på navnevalget i årevis. Så blei eg gravid, og medan eg var det så oppdaga eg at mi nye svigerinne har eit tantebarn med akkurat samme navn som det eg ville ha. Du kan tru eg argra meg! Nå måtte eg prøve å finne eit anna navn! Men så kom babyen min. Ho var jente, og ho kunne ikkje få noko anna navn likevell. Så nå har nevøen min to søskenbarn med samme navn. Aldersforskjellen er stor, og heile slekta veit at det er eit navn eg har snakka om i årevis, så det har vore eit naturlig valg likevell
 
Back
Topp