Jentenavn..

Jeg har mange guttenavn på lager, men ingen jentenavn... noe vi ogsp trenger [emoji33] sikkert bare jeg som er skikkelog sær.. men jeg finner ingen...! Og da mener jeg ingen jentenavn jeg synes er pene [emoji55] stakkars baby i magen kommer til å ende opp navnløs eller med guttenavn
 
Jeg har mange guttenavn på lager, men ingen jentenavn... noe vi ogsp trenger [emoji33] sikkert bare jeg som er skikkelog sær.. men jeg finner ingen...! Og da mener jeg ingen jentenavn jeg synes er pene [emoji55] stakkars baby i magen kommer til å ende opp navnløs eller med guttenavn
Kjønnsnøytrale navn, eller guttenavn på jenter er jo en internasjonal trend! Så hvorfor ikke?
 
Pia og Mie syns jeg er så fine. Men vet liksom ikke hvordan det funker i utlandet:p

eller så har du jo Lisa, Liv, Elsa, juliane/Julianne, Filippa. Slenger inn noen flere navn, så fort jeg kommer på noen :wacky:
 
Jeg liker godt Kaspara - og jo mer jeg tenker på det, jo bedre liker jeg det.

Da vi ble gravide og kom oss over 12-ukern begynte jeg å søke på digitalarkivet, for å finne navn som har vært i familien. Kaspara var en tante til min mor og hun hadde dette navnet som sitt andre fornavn. Vi er ganske opptatt av å kalle opp, da :)
 
Jeg har det motsatte problemet, er såå mange fine jentenavn, og finner ingen guttenavn. Vi venter selvfølgelig en gutt :)

Noen av mine favoritter er Tilde, Tiril, Mathea, Ingrid, Astrid, Mathilde. Jeg har sett flere fine navn, men har skjøvet de litt bort siden vi venter gutt. Dere som har fine guttenavn på lur kan godt dele dem :D
 
Jeg har mange guttenavn på lager, men ingen jentenavn... noe vi ogsp trenger [emoji33] sikkert bare jeg som er skikkelog sær.. men jeg finner ingen...! Og da mener jeg ingen jentenavn jeg synes er pene [emoji55] stakkars baby i magen kommer til å ende opp navnløs eller med guttenavn
Har samme problemet, bare at jeg har mange jentenavn og ingen guttenavn [emoji23] Har noen guttenavn jeg synes er ok, men ingen jeg virkelig liker.
 
Vi sliter også med jentenavn! Sist garviditet var det det enkleste å så kom det en gutt. Nå hadde vi guttenavnet klart men det kommer jente
Vi har tenkt på:
Ellinor
Nora (Men er egentlig oppbrukt)
Astrid

Navn jeg synes er fine:
Ebba, Selma, Cornelia, Madicken, Melina, Aminda, Nikoline, Rikke, Vilja, Eline, Elina, Linèa, Elvira.
 
Jeg har tenkt en del på all på navn, men ikke så langt at jeg har skrevet ned noen. Vi har valgt å ikke vite kjønn så derfor er både jentenavn og guttenavn like aktuelle. Tror nok at babyen må komme først og så faller navnet mer på plass når vi er blitt kjent med den. Jeg synes Lykke er et veldig fint navn, men ser det er på vei opp på statistikken og jeg skygger banen for alle navn som ligger høyt oppe på lista. Så mulig den faller ut. Orker ikke ende opp som min bror som har en sønn hvor det er tre stykk i samme årskull på en mindre skole med samme navn. Andre jentenavn jeg liker er Johanne, Margrethe, Dagmar, Oline, Marit, Hildegunn.

Ellers er jeg veldig for oppkalling, men da er det mest guttenavn fra familien som jeg liker. Typen har en del flere greier med navn enn meg, det må ikke være for langt og ha for mange stavelser. Da faller med ett mine favorittnavn til jenter ut dessverre :-( Vi er heller ikke helt på bølgelengde på tyoen navn foreløpig, han liker navn jeg ikke ville valgt. Jeg har sansen for solide tradisjonelle, gjerne norrøne navn, men de er ofte for alderdommelige eller for lange for ham.
 
Vi har Selma fra før, og nå blir det Brita.
Pappaen har hatt gjennomslagskraften på navn hos oss, jeg er vinglepetter deluxe:)
 
Mange fine forslag, men de fleste jeg liker heter noen jeg kjenner fra før.. :(
Er så heldig at jeg bestemmer dette selv, far har kun veto! Men det innebærer jo i samme slengen at far ikke har noen forslag..
 
Jeg vil gjerne ha Amalie men det nekter sambo helt. Har to navn som vi er halvveis enige om og det er Charlotte og Marie :D jeg har en fæl uvane om å tenke på navn sammen med person. Ped leder i BHG til eldste heter Caroline (sambos forslag) så det går ikke. Og ei annen i BHG heter Andrea( mitt forslag) men det bare går ikke Hehe
 
Noen som har tenkt på noe nytt?[emoji2] Vi har nesten landet på Ellie, men så sier sambo tidvis Nelly, og DET går ikke for det samme[emoji85]
 
Pia og Mie syns jeg er så fine. Men vet liksom ikke hvordan det funker i utlandet:p

eller så har du jo Lisa, Liv, Elsa, juliane/Julianne, Filippa. Slenger inn noen flere navn, så fort jeg kommer på noen :wacky:
Ikke verre enn å kalle seg Mia i utlandet da istedenfor Mie. Men Pia er kanskje litt verre :D
 
Her var vi inne på Fie og Pim. Husker jeg leste om ei jente i en bok som het pim. Syns det er så fint, men her mener gubben at han ikke kommer til å takle det navnet pga stammingen hans og de utfordringene han har forbunnet til det [emoji22]
Jeg vil gjerne ha navn så få mennesker som mulig er registrert med (sjekker alle navn i ssb [emoji23]) , så jeg har landet på Zoey (med eller uten y er jeg litt usikker på enda) og Miley/Mylee til gubben. Disse er ikke så vanlige navn i Norge i allefall [emoji4]
 
Last edited:
Her var vi inne på Fie og Pim. Husker jeg leste om ei jente i en bok som het pim. Syns det er så fint, men her mener gubben at han ikke kommer til å takle det navnet pga stammingen hans og de utfordringene han har forbunnet til det [emoji22]
Jeg vil gjerne ha navn så få mennesker som mulig er registrert med (sjekker alle navn i ssb [emoji23]) , så jeg har landet på Zoey (med eller uten you er jeg litt usikker på enda) og Miley/Mylee til gubben. Disse er ikke så vanlige navn i Norge i allefall [emoji4]

Pim var veldig flott! En ser at din mann da vil ha problemer med evt uttale pga stamming.
Min datter har et navn som bare 2 stk i Norge har. Vi er veldig fornøyd med det
 
Back
Topp