Jentenavn

Er sannsynligvis en jente i magen her, og de navnene vi har pratet litt om er Hanna og Amalie. Skal også ha dobbeltnavn siden storesøsteren har det. Hun heter Lilly Sofie :)

Her skal tulla få navnet Milla kristine❤
Skulle det nå til all formodning vise seg att i magen bor det en gutt, har vi navnet klart der også;-) da kommer Ellef til verden med stil ;-)

Jeg liker Eira, Tilde, Tomine, Hennie, Tiril, Iben.. Sambo er mer glad i de trauste, tradisjonelle navnene :p

Åååh elsker Eira! Men her er mannen dansk, og vi unngår alt som har R i seg. Han klarer ikke helt uttale norsk R enda, og vil slippe å lære et barn talefeil pga. språkbarriære :wacky:

Synes jentenavn er enklere enn guttenavn, men det er ikke lett å bli enige!

Madelen, Henriette, Maja, Ingrid, Viktoria og Elise er namn på blokka vår :)

Vi ser laaaangt utenfor de tradisjonelle navnelistene og jeg snublet over Cailin og Aylin! Falt pladask for de 2 jentenavnene! Hadde vi ventet jente denne gangen hadde jeg ikke gitt meg før sambo hadde godtatt 1 av de 2:p men vi venter gutt så diskusjonen forsetter i det evige:p

Jeg liker egentlig litt gamle, gode navn som aldri har vært på noen topp-10 liste, men som likevel er kjente og normale navn. Petra, Paula, Ester, Ruth, Olea, Agnes, Molly, Harriet... Litt kult med Hjørdis, Tordis, Aslaug, Brith osv også, men det blir litt "tidlig" på en måte å ta opp igjen de navnene, synes jeg. Veldig subjektivt, da, er jo ikke for tidlig eller for sent til noe som helst, bare forbinder de siste navnene så veldig med venninnene til mamma, liksom:D De er forsåvidt hyggelige, de, altså, men...:D Ellers liker jeg Arven og Nova godt, litt mer moderne:)

Åååh elsker Eira! Men her er mannen dansk, og vi unngår alt som har R i seg. Han klarer ikke helt uttale norsk R enda, og vil slippe å lære et barn talefeil pga. språkbarriære :wacky:

Synes jentenavn er enklere enn guttenavn, men det er ikke lett å bli enige!
Faren min er engelsk og har aldri klart å uttale R'en i mitt ultratradisjonelle, norske navn. Jeg syns det bare er sjarmerende, og det har ikke gitt meg noen talefeil. :-)

Back
Topp