Jentenavn-hjelp!!!

Guttogjente0911

Forelsket i forumet
Kom med forslag på gode "gamle" norske jentenavn....... Kan si at Charlotte, Celine osv ikke er min stil. Og helst ikke topp ti navn....

Må man virkelig svare på sitt eget innlegg for å kunne lese svar?? eller er det bare jeg som ikke skjønner dette nye forumet?

Alma
Liv
Thelma
Othilie
Hennie
Liva
Astrid
Ingrid
Elma
Jennie
Tuva
Idunn
Frøya
Freia
Marin
Eira
Konstanse
Hedvig

Hmmm, olga og Johanne blei for "gamle". Tenker mer på vanlige/typisk norske navn, altså de trenger ikke være fra 1800- tallet :-)

Ellen, Liv, Solveig, Ingrid, Alma var navn jeg kunne tenkt meg på vår jente, men pappaen var ikke helt enig. 

Ingrid er veldig fint, og ikke så vanlig lengre. Vurderte det selv på prinsessa vår, men endte opp med Nora.
Ellers er jo Sigrid, Ingfrid og Ingunn veldig pene navn:)

Her var det kommet endel forslag ja, takk skal dere ha. Syns det er sååå vanskelig å finne jentenavn!

Her var det kommet endel forslag ja, takk skal dere ha. Syns det er sååå vanskelig å finne jentenavn!

Augustfrø2011 skrev:
Hmmm, olga og Johanne blei for "gamle". Tenker mer på vanlige/typisk norske navn, altså de trenger ikke være fra 1800- tallet :-)

Hva med dissa navna da: Alvhild/Alfhild

Augustfrø2011 skrev:

Hva med dissa navna da: Alvhild/Alfhild

Hvis du tar en tur på en kirkegård så vil du finne mange fine mange fine navn!

Inger
Gunvor
Gunhild
Kitty
Synnøve
Solrunn
solfrid
Hansine
Esther
Astrid
Tordis
Ella
Thorbjørg
Jolanka
Hagbertine
Bertine
Judith
Olaug
Jorlaug
Theodora
Oline
Torill
Anfrid
Marika

Vi har ei lita Maren da!
Hadde blitt Ingrid hadde det ikke vært for at hunden heter det:P

Andre navn vi hadde på lista var:
Hanna
Pauline
Martine

Synes oså det var veldig veldig vaskelig med jentenavn!!
Er tante til ei Mathea og ei Othelie, det er jo stødige navn!

Jeg synes olea er kjempefint!!

Leona emoticon

Selma, Synne, Sunniva.

Back
Topp