Jentenavn - Hjelp meg?

StineH

Elsker forumet
Jeg er blitt fortalt at den lille akrobaten i magen min er en jente. Til min store fortvilelse så liker ikke pappa'n navnene jeg kommer opp med og jeg sitter helt fast. Vi var veldig innstilt på at det skulle bli en gutt, så guttenavnlisten er lang. På jentelisten er det hittil fortsatt tomt.

Kunne dere kommet med forslag til jentenavn dere synes er fine?
Jeg liker ikke veldig amerikanskpregede navn som Jessica, Michelle, Vanessa osv.. Men ellers er jeg heeelt åpen for forslag!
Vet det er mange navnetråder her nå, men fant liksom ingen med en liste over jentenavn..

Håper noen kan hjelpe meg.. :)

Johanne
Eline
Alma

Er noen skjønne navn jeg kommer på nå :)

Gå inn på ssb.no og se under "navn". Der får du mange gode tips og statestikker over navnetrender gjennom tidene.

Hva med Ellen? Det er da fint, og det er ikke så mange som heter for tiden. Jeg kan selv ikke bruke det, for jeg heter det selv som annet fornavn :)

Vi får en gutt, men før vi viste det så begynte vi å tenke på jentenavn også.. Her er noen fra den listen:
Ebba
Ylva
Frida
Moa
Tuva
Hedvig
Sofia
Alicie eller Alicia

Tusen takk for kjempefine forslag!

Eline og Ylva er veldig fine. Synes egentlig at Ylva er veldig fint, dog vet jeg om en fjording som heter det. Så det blir kanskje litt feil...

Ellen er veldig fint ja, men har så mange bekjente med det navnet.

Celine/Seline
Mathilda/Mathilde
Emilia/Emilie
Yvonne
Yasmin
Leonora

Forslag på jentenavn:

Mathea
Wilma
Ingrid
Anna
Elin
Ellen

Kan du ikke legge ut den listen over forslag på guttenavn. Mangler inspirasjon der, og vi vet ikke om vi får gutt eller jente, så ser på navn litt bredt. :-)

Tusen takk for masse fine forslag, ser dere har mange navn jeg ikke har tenkt på enda..

Guttelisten vår er ganske kort, og ganske "begrenset" men legge den ut kan jeg selvfølgelig gjøre!

Trym
Brage
Tord
Viljar
Thor

Eller Odin..

Norrønsk inspirert sa du?

Ingen av dere flott damer som har noen fine norrønske jentenavn? Synes det er så innmari mye rart..

vi liker så godt gode norske navn:

astrid
ingeborg
ragnhild
ellinor
ingvild

men dette er smak og behag altså!

Er helt motsatt her. Kunne navngitt millioner av jenter før vi klarer å bestemme oss for ett guttenavn, og nå kommer gutt nummer to:P

Jeg liker Hanna,Camilla, Siri, Tuva. Masse a'endinger her.

Haha...

Her hadde det nok blitt en hel gjeng med norrøne gutter, og meget mulig noen navneløse jenter. Jeg er faktisk så usikker på jentenavn at det er fare for at hun i en alder av 2 år fortsatt kommer til å "hete" lille spire.. =P

Jeg synes dog at 

Sofie, Ada, Mie, Sina, og Tuva er fine navn.
Samboeren har allerede eliminert både Sina og Sofie fra den listen. Dumme mannen.. =P

Thea
Irene
Anna
Sofie
Madelene
Tyra

Dette er mine favoritt navn :) har heldigvis ikke så mange og de første 4 er jo allerede oppbrukt nå....men liker veldig godt Tyra av en eller merkelig grunn,men det gjøre ikke samboeren Og madelene har jeg elsket siden jeg var barn

Elea

Iris

Josie

Kathinka

Linnita

Miranda

Rania

Ulvhild

Tyra er jeg også fan av, men det synes visst mannen var helt grusomt. Så da blir det ikke det. Vårt største problem er alle slags referanser vi har til de forskjellige navnene.

Satt forøvrig å skrev en liste i går med endel navn på, de vi ble sittende igjen med er :

Erle
Saga
Frøya
Frida
Mie

Alle de navnene er navn som vi begge synes er fine. Hva synes dere? :)

Siljon skrev:
Tyra er jeg også fan av, men det synes visst mannen var helt grusomt. Så da blir det ikke det. Vårt største problem er alle slags referanser vi har til de forskjellige navnene.

Satt forøvrig å skrev en liste i går med endel navn på, de vi ble sittende igjen med er :

Erle
Saga
Frøya
Frida
Mie

Alle de navnene er navn som vi begge synes er fine. Hva synes dere? :)

Ser vi har ganske lik smak :)
Storejenta mi heter Mia og lillegutten Odin :)
også ligger det en liten jente i magen - enda navnløs ..

Lista vår ser sånn ut :

-Frøya
-Fride
-Tyra
-Vilje
-Live
-Juna/e
-Tuva
-Olina (oldemor heter det... )

Saga hadde jeg på lista, men det strøk mannen rimelig fort ..

Emma
Victoria/viktoria
maja/maia
Celina
Heidi
Therese
Gunn
Charlotte
charlott
jeanette

Her en kveld når jeg og pappa'n lå å snakket så tror jeg faktisk at lille spire sitt navn bare ramlet ned i hodet på oss..

Det er absolutt ikke bestemt, og vi har blitt enige om at vi ikke bestemmer noe navn før vi har henne her ute sammen med oss og får tatt en skikkelig titt på henne.. MEN...

Navnet som foreløpig ligger på plass nr 1 er: 

Ronja 

Hva synes dere jenter?

Back
Topp