Jentenavn - Hjelp meg?



Siljon skrev:
Her en kveld når jeg og pappa'n lå å snakket så tror jeg faktisk at lille spire sitt navn bare ramlet ned i hodet på oss..

Det er absolutt ikke bestemt, og vi har blitt enige om at vi ikke bestemmer noe navn før vi har henne her ute sammen med oss og får tatt en skikkelig titt på henne.. MEN...

Navnet som foreløpig ligger på plass nr 1 er: 

Ronja 

Hva synes dere jenter?



Ronja er kjempefint!
 
Ikke sant?
Og det er jo ikke sånn veldig vanlig - Jeg har et veldig vanlig navn og har gått i klasse med både en og to som heter det samme som stort sett hele livet, så er opptatt av at lille trille skal slippe det..

Så Ronja ligger på en fin førsteplass i øyeblikket. På andreplassen ligger Mie som jeg også er litt småforelsket i.. 
 
jeg ser det er ingen som har skrevet det navnet vi har bestemt oss for, men det er KAREN :)
andre navn som er fine er : Linnea, Oline, Eline, Marie Og Ronja synes jeg også var kjempe fint :)
 
lykke til med navnejakt :) håper jeg også har ei lita jente her inne etterhvert
 
Karen er jo veldig klassisk og fint.
Det har faktisk ikke falt meg inn engang. Men slapp av, skal ikke "stjele" det fra deg.

Oline er også veldig fint, men har en følelse av at den lille prinsessen i magen ikke er en Oline. Det skal jo passe til babyen også!

Jeg må innrømme at jeg virkelig håper ultralyden har rett og at babyen er en liten jente. Selv om pappaen ønsker seg en gutt.
 
Ronja er veldig fint og Mie høres kjempe søtt ut!
Er ikke det mest vanlige heller, jeg ville styrt unna navnetoppen hvis jeg var deg.
Som Emma, Linnea, Sara, Sofie, Nora, Ingrid, Thea, Emilie, Ida og Maja.

Noen andre navn inspirert fra Sagaen om isfolket

Ingela
Tora
Kajsa
Gunilla
Tova
Vinga
Vanja
Sol
Elisa
Meta
Belinda
Liv
 
Navnetoppen blir ikke sett på engang. Bare til skrekk og advarsel i så tilfelle.

Synes Sofie er veldig fint, men da hadde det blitt i kombinasjon med Sina. Altså Sina Sofie...

Sol synes jeg er kjempefint, men DET skal ikke pappa'n ha noe av, så da er det bare å glemme det.. =P
 
Hvis det er noen trøst, så aner ikke vi heller hva jenta vår skal hete...
Ref. listen fra Isfolket over - Liv har vi faktisk tenkt på.
 
Det er jo egentlig ikke noe å stresse med disse navnene. Nå er jo dette mitt første barn, men med tanke på historien - Så finnes det svært få navneløse mennesker der ute, så et navn finner man alltids! 

Liv er jo ganske fint, kort og greit og ikke veldig fancy..
Nå har det seg sånn at min forferdelige lærer på barneskolen het Liv, så det har aldri vært noe alternativ for meg.. =P
 
Back
Topp