Jentenavn, herregud hvor vanskelig skal det være liksom???

Tina_81

Forelsket i forumet
Nå er det kaos i hodet mitt...holder på å bli gal av dette jeg!
jentenavn, KAN det være sååå vanskelig!

Først hadde vi klart LOTTE og MALIN, men det er sååå mange fine.

Emine, Hermine, Mina, Emilia, Anine, Leah, Stella, Amanda, Mathilde, Jenny, Pernille, Wilhma, Amelia....

Noen som har fine forslag til navn som ikke blir brukt så ofte lenger?
 
Ikke stress!
Selv om dere har mange navnealternativer nå så kan det jo hende at dere får en skikkelig sterk magefølelse på et spesifikt navn når jenta er født! Det fikk jeg, skikkelig også, og da angret jeg litt på at vi allerede hadde valgt og offentliggjort navn. Men det viste seg at halve forumgruppa mi hadde valgt magefølelse-navnet mitt så det var da greit likevel. Nå kunne ikke jenta mi hett noe annet :-)

Men tilbake til poenget, dere MÅ ikke bestemme noe før dere møter babyen deres :-D
 
Vi er i samme båt når det gjelder guttenavn, eller ikke akkurat, for jeg synes nemlig ikke det finnes NOEN fine guttenavn...

så jeg er like blank som deg, men tenker at det hadde vært enklere med jentenavn for da finnes det iallefall mange fine :)
 


knertnr2påvei skrev:
Vi er i samme båt når det gjelder guttenavn, eller ikke akkurat, for jeg synes nemlig ikke det finnes NOEN fine guttenavn...

så jeg er like blank som deg, men tenker at det hadde vært enklere med jentenavn for da finnes det iallefall mange fine :)


Som tatt ut av min munn. Guttenavn er så og si helt umulig! Jentenavnet har jeg klart, men om det er en gutt, så blir d utrolig vanskelig!!!!!
 
Hei 

har det samme problemet her, men kom over noen kjempe fint jente navn som nesten ingen heter i Norge og det er Leandra og Ada. :D 
 


Blabla92 skrev:
Hei 

har det samme problemet her, men kom over ett kjempe fint jente navn som nesten ingen heter i Norge og det er Leandra og Ada. :D 


Ada har jo blir nokså populært siste åra - just saying ;) 

Jeg sliter med jentenavn jeg også. Guttenavnet har vi klart, men om det blir jente....tja. 
Jeg gikk igjennom ei navnebok her om dagen, og skreiv ned navna jeg likte, og lista ble sånn ca slik: Arja, Fie, Freya, Frida, Fride, Inga, Klara (min favoritt), Kornelia, Lilja, Lily, Lina, Mie, Sara, Tara, Tora, Tyra. Sukk..ikke lett, nei!!
 
Vi ville også ha et litt "uvanlig" navn.. Og har kommet frem til Emine.
Hvis du ikke visste det, er det faktisk et tyrkisk navn... Veeeldig vanlig i Tyrkia, faktisk litt gammeldags. Akkurat som Anne her i Norge. Hehe
 


Tina_81 skrev:
Nå er det kaos i hodet mitt...holder på å bli gal av dette jeg!
jentenavn, KAN det være sååå vanskelig!

Først hadde vi klart LOTTE og MALIN, men det er sååå mange fine.

Emine, Hermine, Mina, Emilia, Anine, Leah, Stella, Amanda, Mathilde, Jenny, Pernille, Wilhma, Amelia....

Noen som har fine forslag til navn som ikke blir brukt så ofte lenger?



Synes du har mange fine navn allerede jeg! Min favoritt er Amanda:-) Vårt problem er å finne et mellomnavn som passer. Vi liker Louise, Olivia og Isabelle.
 


bella_lianda skrev:


Tina_81 skrev:
Nå er det kaos i hodet mitt...holder på å bli gal av dette jeg!
jentenavn, KAN det være sååå vanskelig!

Først hadde vi klart LOTTE og MALIN, men det er sååå mange fine.

Emine, Hermine, Mina, Emilia, Anine, Leah, Stella, Amanda, Mathilde, Jenny, Pernille, Wilhma, Amelia....

Noen som har fine forslag til navn som ikke blir brukt så ofte lenger?



Synes du har mange fine navn allerede jeg! Min favoritt er Amanda:-) Vårt problem er å finne et mellomnavn som passer. Vi liker Louise, Olivia og Isabelle.


Jeg har en venninne som heter Amanda Carolin(Karolin) og syns det er råfint! :)
 
Jeg synes du burde ta Amanda altså veldig fint :D (ja jeg heter det :P hehe)

Vi hadde samme problemet, men bestemte oss bare for Maia tilslutt, storesøster klarer å si navnet også, å det er litt morsomt ^^
Eller er det mange fine navne, jeg liker litt mere sære navn egentlig sånn som : Villemo, Isfrid, Veslemøy, Svanhild.
Noen litt mere vanlige: Annabell, Isabella, Amy, Nora, Thale, Thili, Sarah, Line.
Er så mange fiine<3
Mitt absolutt yndeligsnavn er Christiane, som storejenta mi heter ^^,
 


Stine2405 skrev:
Vi ville også ha et litt "uvanlig" navn.. Og har kommet frem til Emine.
Hvis du ikke visste det, er det faktisk et tyrkisk navn... Veeeldig vanlig i Tyrkia, faktisk litt gammeldags. Akkurat som Anne her i Norge. Hehe


Hihi, Emine står faktisk på lista :)
.Det er mange fine navn ja, men det er vel det å bli enige om 1 da ;) hihihi
Kanskje det som blir det vanskeligste :)
 

Nei, dette med navn er ikke enkelt.. Samboer var sikker på at vi fikk jente, så han hadde navnet klart. Dette fikk ikke jeg høre før etter ultralyden, der det ganske tydelig var en bebis med guttedeler.. Så vi får vel bare spare navnet i håp om at vi får jente neste gang:)

Onkelungen til samboer heter Klara Aurora, synes det er veldig fine navn. Og datteren til en venninne heter Sienna. Jeg har alltid likt navn som Linnea, Amalie, Emilie og Thea. Men da burde jeg nok fått barn tidligere, for det er det sannelig mange som har fått de navnene de siste årene..

Guttenavn derimot.. Alle fine guttenavn er oppbrukt, men sånn går det vel når man er sent ute med å få barn.. Vil ikke kalle ungen min det samme som venner eller søskenbarn har gjort, og ikke vil jeg ha et topp 10-navn heller. Og ikke et navn som er "for norsk" heller, type Øystein eller Torbjørn, får greie seg at han får en ø i etternavnet:)

Regner med vi kommer til å diskutere noen alternativer, og så se hva han heter når vi har møtt mini. Et alternativ er å kalle han opp etter svigerfar, som døde da samboer var liten. Problemet er bare at jeg egentlig ikke er vilt begeistret for navnet. Så jeg jobber litt med å venne meg på det, bare sånn i tilfelle:)

Det er jo ikke nødvendig å ha navnet klart før ungen kommer, selv om det føles som alle andre gjør det. Av og til må man møte dem først for å finne navnet:)

 
Vi hadde fire alternativer klare da storesøter var født: Elise, Hanna, Linnea og Frida. Da hun kom til verden var hun veldig tydelig både Elise og Frida så navnet ble Frida Elise. Vi bruker bare Frida til vanlig da, men er kjekt med mellomnavn hvis flere i vennekretsen/barnehagen/klassen heter det samme.

Nå har vi et favorittnavn: Eirin. Men vil gjerne ha et mellomnavn til henne også. Noen forslag?
 
Mi danske oldemor het Nigoline, fint synes jeg, og definitivt ikke noe navn som er mye brukt.
Ellers er jo både Sarah, Amalie og Aurora fine navn synes jeg.
 
Back
Topp