Jentenavn, forslag?

ToBlirTre:)

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen gode forslag på fine jentenavn? Gjerne litt unike og annerledes navn!☺ Tenkte vi snart skulle komme i gang med navnevalget/lister over navn vi kan tenke oss og se om vi blir enige.. ☺
 
Vår jente blir mest sannsynlig å hete Nanna Mathilde ;) det er hvertfall det navnet vi har tenkt på før.. Førstemann skulle hete det, men han viste seg å være gutt.. :D
 
Johanne
Kirsten
Kjerstin
Birgit
Borgny

Disse sto på min liste lenge, men mannen var veldig uenig, fordi de er så lite vanlige at han var redd for at unger kunne finne på å spørre om det var ordentlige navn.
(Husker jo at jeg trodde at ei jente som presenterte seg som "Henriette" hadde talefeil og spurte "kan du gjette" første gang jeg traff henne, så jeg ser argumentet)
 
Johanne
Kirsten
Kjerstin
Birgit
Borgny

Disse sto på min liste lenge, men mannen var veldig uenig, fordi de er så lite vanlige at han var redd for at unger kunne finne på å spørre om det var ordentlige navn.
(Husker jo at jeg trodde at ei jente som presenterte seg som "Henriette" hadde talefeil og spurte "kan du gjette" første gang jeg traff henne, så jeg ser argumentet)
Synes dette var veldig vanlige navn jeg da.. og begge vi her hjemme vil nok gjerne ha noe annet enn disse ;)
 
Synes dette var veldig vanlige navn jeg da.. og begge vi her hjemme vil nok gjerne ha noe annet enn disse ;)
Tror det kommer an på hvor man bor ;)
Har ei venninne med tantebarn og venninnebarn med alle de navnene, men hun bor på en annen kant av landet :)
Her vi bor er de mindre vanlige. Men her heter jo "alle" Liam og Sienna...
 
Rose Linn
Anne Rose
Henrikke
Henrikka
Amelia
 
Lydia
Lucia
Melissa
Celine
Cecilie
 
Liker Ailin, Aurora, Gabrielle... Blir ingen av de her, men de er på lista over navn jeg synes er fine og som jeg kunne tenke meg å bruke. Mannen er uenig, så må bare la de stå ubrukt. Madeleine har vi tenkt på, men litt dumt når det har blitt brukt av min stefamilie (selv om det skrives anderledes).
 
Tror det kommer an på hvor man bor ;)
Har ei venninne med tantebarn og venninnebarn med alle de navnene, men hun bor på en annen kant av landet :)
Her vi bor er de mindre vanlige. Men her heter jo "alle" Liam og Sienna...
Ja helt klart har det også litt å si ☺ Og også hvem man kjenner fra før eller er vant til å høre navnene på fra før også..hehe.. ☺
 
Liker Ailin, Aurora, Gabrielle... Blir ingen av de her, men de er på lista over navn jeg synes er fine og som jeg kunne tenke meg å bruke. Mannen er uenig, så må bare la de stå ubrukt. Madeleine har vi tenkt på, men litt dumt når det har blitt brukt av min stefamilie (selv om det skrives anderledes).
Skjønner godt at dere vil bruke noe annet navn enn din stefamilie har valgt.. ☺ Vi vil også velge er navn som ingen i familien har fra før, iallefall ikke de nærmeste. og det er ikke så enkelt da familien er stor.. hehe☺
 
Klara, Eiril, Ågot, Milja og Thale sto på lista her :)
 
Othilie, Anjela, Livia, Ulrika, Diana, Villemo, Savanna, Mikaela, Nikola, Felicia, Evelina, Isalin, Ellinor, Tatiana, Veslemøy, Juliana.
 
Ser ut til at mange av oss har ulike favoritter her og det er jo et fint tegn for da er det ikke så stor sjanse for at våre februarbarn blir hetende det samme..hehe. ☺
 
Back
Topp