Jentenavn-diskusjon...

Kh89

Elsker forumet
Bah.. Vi venter en liten jente, og har sånn smått begynt å snakke om navn. Det er bare det at vi har veeeldig forskjellig smak når det gjelder navn. Jeg vil ha noe som er ganske spesielt, og som ikke det er så mange som heter, mens han liker litt mer vanlig. Ikke sånn "Topp 10"-vanlig, men.. Derfor lurer jeg nå på hvordan dere har gjort dette? Vi har prøvd å skrive hver vår liste, men det har kanskje ikke helt fungert som jeg hadde håpet. Ah, det kjennes ut som at vi aldri kommer til å bli enige :p

me 1 mann så hadde me navne boka strekte blått på d begge likte,rosa på di eg likte og grønn på di han likte..etter på lagte me topp 10 lista av di begge likte skrev på en lapp alle 10 navna så satt me med kver sin lapp og gidde poeng 10 til den me likte best og nedober til 1 poeng...så la me sammen summen og di 3 som hadde høyst sum en av di sku d bli så venta me til småen kom ka som passa best til han ut av di 3

me lagte selv i hove kosen han sku se ut for å passa navne
f.exs : vetle = liten tynne lys håra
           adrian= en mørk håra
           sander=en litt godt i hold/knaben lys håra blå øyne en gutte gutt

lykke til

Jeg og sambo er blitt enige om både gutte og jentenavn nå, så det gjenstår å få vite hva vi får nå!

Men.... når vi skulle finne navn til hunden skrev vi liste med topp 5 navn hver. Så hadde vi ett navn felles, tror jeg.. Hvis ikke hadde han et navn som jeg syns var fint, husker ikke helt!

Det er ikke helt lett det med navn. Jeg pleide å si når jeg hørte et fint navn, når vi var sammen. Og da endte det opp med at vi var enige om ett navn.......

Var mye lettere å finne navn til lillegutt husker jeg. Vi satte oss med navneboka og skrev hver vår liste før vi sammenlignet. Så strøk vi ut de navnene den andre ikke likte, og så satt vi igjen med noen navn. Tilfeldigvis hadde vi ett navn til felles på listene våre, men satt med to valg til lillegutt kom. Han fikk navnet vi hadde felles på lista fra starten av, og vi angrer ikke på det. Nå sliter vi mer. Har ikke noen felles navn denne gangen... Så vi må bare se hvordan det blir til slutt. Vi har ikke snakket om navn denne uka heller faktisk.

Storebror fikk fornavnet jeg bestemte & mellomnavnet pappaen bestemte.
Lillesøster fikk fornavnet som pappaen bestemte & mellomnavnet mitt.
Bittelillesøster i magen har vi funnet fornavn sammen,men mellomnavn har vi ikke
funnet enda. Så da er det å vente å se til vi får se henne,sånn at vi kan se om det passer :-)
Lykke til i navnejungelen! :-)

Husker sist at vi syns dette var fryktelig vanskelig.. På denne tiden da jeg gikk gravid med henne jobbet jeg på gina tricot, og alle klesplagg har et navn... Da jeg fikk se merkelappen på en t-shirt som het "Nadine" var det noe som fanget meg.. Vår lille prinsesse heter Nadine og vi er veldig fornøyde med navnevalget uansett hvor det kom fra ;-P

Jeg og mannen har samme problemet når det gjelder guttenavn.
Regner med at vi gjør som sist.
Da gikk vi hver vår gang i gjennom hele navneboka og lagde hver vår liste med alle de navnene vi likte som var aktuelle.
Så byttet vi etterpå liste og kryssa vekk de navnene vi ikke likte på den andre sin liste.
deretter ble det laga en ny liste over navnene som var igjen, og ble enige ut i fra dem.

Tips.
Skriv en laaang liste begge to.
Bytt liste, stryk de navnene som er HELT uaktuelle, og så skriver dere en liste fra 1-10 f.eks på de som er aktuelle. Da har dere et utg.punkt. De som har fått stryk på listene er ikke lengre mer med i diskusjonen, resten kan rangeres videre :)

Med nummer 1 var navnet klart før jeg var gravid. Jeg fortalte han hva jeg ville kalt barnet mitt om jeg noen gang fikk en jente og han likte det veldig godt.. Nå derimot blir det vanskelig. Vet ikke hvordan vi skal gjøre det..... Vi snakker ikke om det enda, men jeg tror det blir tøft :p

Back
Topp