Jentenavn <3

-B-

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Siden det mest sannsynlig er en jente jeg har i magen har jeg begynt å tenke litt på hva hun skal hete:p

Jeg har allerede en jente fra før og har derfor allerede brukt opp "jentenavnet mitt". Noen som har noen forslag?
Er mange jeg liker, men desverre er alle tatt av venner og familie allerede :oops:

Vi skal ha Vilja om det blir jente :-)

Liker også: Lilje/Lilja, Agathe, Embla, Era, Emilia, Marion, Elisa, Vera, Mina, Saga, Iben

Men eneste navnene mannen også liker er Vilja og Marion så var de vi hadde å velge mellom, men plutselig blir det noe helt annet :-P

Hva heter datteren din da? Noen kriterier dere har satt for navnet?

Og hvilken type navn liker du/dere? Klassisk/utenlandske/moderne/norrøne/navn fra flora og fauna... Er jo så mye forskjellig å velge mellom :)

Hva heter datteren din da? Noen kriterier dere har satt for navnet?

Og hvilken type navn liker du/dere? Klassisk/utenlandske/moderne/norrøne/navn fra flora og fauna... Er jo så mye forskjellig å velge mellom :)

Hun heter Hermine så må passe litt til det. Kan være både klassisk og moderne syntes jeg

Vi har Eveline på første. Og blir Tomine hvis det blir jente nå (oppkalling)
Ellers vurderte jeg Lærke, Josefine, Isabella, Mirabell, Annabell og Molly sist. ;)

• Liker
Reactions: -B-
Synes Hedda og Hedvig er veldig fine, og Hermine og Hedvig er veldig søte sammen ♡

Synes Hedda og Hedvig er veldig fine, og Hermine og Hedvig er veldig søte sammen ♡

Jeg syntes det er en kjempe hyggelig kombo! Eneste er at begge navnene er Harry Potter navn. Litt redd alle tror jeg er blod fan :p

Jeg syntes det er en kjempe hyggelig kombo! Eneste er at begge navnene er Harry Potter navn. Litt redd alle tror jeg er blod fan :p
Hvis de tar sammenhengen er de sikkert blodfan selv ;)

Å jaa det er det jo, hehe, kom ikke på det:-P synes det klinget så fint :-)
Har alltid likt navnet Hedvig og Hedda (som er en nyere versjon av Hedvig)så godt, men har en mann som ikke liker noen av de

Jeg syns også Hermine passer godt sammen med både Hedda og Hedvig. Liker nok Hedvig best av de to. Jeg er megablodfan, haha, men faktisk er de navnene så innarbeidet fra andre ting at jeg ikke tenker harry potter som første tanke. Tenker mer Ibsen! ;) Veldig fine navn i alle fall.

Jeg syns også Hermine passer godt sammen med både Hedda og Hedvig. Liker nok Hedvig best av de to. Jeg er megablodfan, haha, men faktisk er de navnene så innarbeidet fra andre ting at jeg ikke tenker harry potter som første tanke. Tenker mer Ibsen! ;) Veldig fine navn i alle fall.

Hedvig er faktisk ikke noe dårlig alternativ! Spørs hva mannen syntes, han liker ingen av forslagene mine om dagen.

Vi sliter veldig med jentenavn:p har ingen som begge liker! Til gutt har vi hvertfall litt samme smak, så tror det skal gå litt lettere:)

Back
Topp