jentEN vs jentA

Sier jentO og er fra vestlandet.

Jeg er så utrolig pinglete, så du vinner uansett. Og det er så kjeeedelig[:)] Neida, misliker væremåten din akkurat nå, ikke alltid. Synes det er litt voldsomt å si at man spyr av andres ord og uttrykk. Skjønner at du ikke liker forfinede fruer som prøvr så godt de kan å holde seg ett hakk over andre, og at du ikke liker bergensdialekten kan jeg også forstå, selv om jeg vet at det finnes veldig mange ulike måter å snakke bergensk på og jeg tror mange tenker på skikkelig gatebergensk når de sier at de misliker bergensk. MEn syntes bare alle smileysene og uttrykkene dine ble litt ufine. Så pass lokalpatriotisme må jeg vel få ha?

Joa du skal få beholde litt lokalpatriotisme, hvis jeg får beholde litt av min?
ØL OG VOLD OG SKAMSLÅTTE BØNDER! JA, ALLER UTENOM DE FRA OSLO ER BØNDER!!! mohahaha neida bare kødder nå assa [8D]

Vondt i hue og trøtt. God natt, takk for meg. Er sikkert høflig igjen i morra.
Sorry, Fru Riskorn, vakke meninga å være eplekjekk [:)]

ORIGINAL: ~miluna~

Joa du skal få beholde litt lokalpatriotisme, hvis jeg får beholde litt av min?
ØL OG VOLD OG SKAMSLÅTTE BØNDER! JA, ALLER UTENOM DE FRA OSLO ER BØNDER!!! mohahaha neida bare kødder nå assa [8D]

Vondt i hue og trøtt. God natt, takk for meg. Er sikkert høflig igjen i morra.
Sorry, Fru Riskorn, vakke meninga å være eplekjekk [:)]

Jeg synes alle skal få ha litt lokalpatriotisme jeg[;)] Sov på det du, så blir du så høflig atte[:D]

sier jenta...
er skikkelig buskerud jente med rund dialekt....

ORIGINAL: lille umulius

sier jenta.. vestfold her

ORIGINAL: 3barn

Sier jenten og er fra Bergen[:D][:D][:D]

jenta-jeg er blanding fra nord til sør.

ORIGINAL: pewsie

Er fra Finnmark og sier jenta

æ sei jenta. æ e fra nordnorge[:)]

Jeg sier jenta.

Men jeg bor i Bergen, og ja, her anses jente som hannkjønnsord og derved jenten. Det er ikke utbredt over hele vestlandet (jeg er da fra vestlandet selv også) men er et Bergensfenomen.

Som skapte litt "tull" i klassen når vi i en norsktime hadde om dette med bøying, og læreren satte opp ordene "gutt", "jente" og "barn" og fikk elever fra klassen til å komme frem og bøye det på tavla. Og valgte ei fra Bergen til "jente"... [:D]

ORIGINAL: 3barn

Sier jenten og er fra Bergen[:D][:D][:D]

samme her [:)]

ORIGINAL: Mamman til my!

i Bergen sier vi jenten. for vi har ikke hunkjønn på bergensk [;)]

hilsen jenten i solen

jenta = nord-troms

Back
Topp