Jentemobbing

maibarn <3

Forelsket i forumet
MAI 2013
Hei!

Har du opplevd den typiske ofte skjulte jentemobbingen på kroppen? Baksnakking, utestegning, stygge blikk, ryktespredning osv...? Eller kanskje du kjenner noen som har opplevd dette.

Jeg skriver masteroppgave om temaet og trenger å komme i kontakt med jenter som vil stille til intervju og snakke om opplevelsene sine. Du bør være mellom 16 og 30 år og helst bo på østlandsområdet (bor du et annet sted kan det likevel være aktuelt) Opplysningene som kommer frem under intervjuet vil bli fullstendig anonymisert og behandlet konfidensielt.

Håper det er noen som vil dele sine erfaringer med meg, da jenter som selv har opplevd dette sitter inne med opplevelser og kunnskap som er viktig i arbeid med mobbeproblematikk.

Send meg en PM hvis dette høres interessant ut, eller hvis du har spørsmål.

Jeg gikk på en ungdomsskole hvor det var mye sånt. Desverre. Med meg så begynte det allerede på barneskolen. Spesiellt å fryse meg ut, og hvisking når jeg gikk forbi.
Har ett godt forhold til de jentene nå da. Så det var nok en fase[;)]

Marlu: jeg tar master i spesialpedagogikk, så ikke så langt unna faget ditt nei[;)] veldig spennende tema ja!

Furteguri og sønn: Godt du har et bra forhold til de nå da, likevel kan jeg tenke meg det er tøft når det står på! Det er ofte det som er typisk for jentemobbing, at de som fremstår som "veninner" utad, mobber hverandre. Hvis du kunne tenke deg å stille opp i et intervju, så send meg en PM[:)]

Sendte pm jeg.

er jo bare å følge med her inne det, så har du fort oppgaven din[8D][:D]

skulle gjerne hatt master i spesped og skulle gjerne hatt kloa i oppgaven din etterpå (noe som trengs i yrket vårt)!! så jeg dytter jeg :)

regner med du kjenner til denne boka?

http://www.bitching.no/

Bra bok som tar opp et viktig tema. En bok like mye for voksne som vil vite mer om bitching, voksne som jobber med jenter og for ungdommene selv.

Takk for dytten og takk til de som henvender seg!

Dessverre er det ingen fra østlandsområdet enda
Erfaringene og opplevelsene dere deler vil kunne være med på å gjøre en forskjell for andre i samme situasjon...

Har fortrengt mobbingen jeg gjennomgikk på barneskolen, så kan desverre ikke hjelpe.
Men kan dytte for deg[:)] Lykke til med oppgaven[:)]

Back
Topp