Jente vs. gutt

Klaramor

Elsker forumet
Jeg har en gutt fra før! Nå får jeg en liten jente :) hva er de største forskjellene på jente baby og gutte baby? Kanskje det ikke er noen? Men stelling og skifting av bleier, hva er viktig å tenke på når det er jente? Gutter er jo ganske enkle sånn sett! Gleder meg stort til litt rosa nå!

Egentlig følte jeg at hygienen under bleie skift hvis de har bæsja. Der var litt anderledes. Da jentene lett får drit mellom kjønnsleppene. Følte vel egentlig at d var den vesentlige forskjellen ☺

Jenter skal man alltid tørke bakover. For å unngå å få tarmbakterier frem i kjønnsorganet. Jenter får lett uvi.
Men man må vell jobbe mer for å få vasket gutten. Dra forhud bak osv

Last edited:
Man skal vel ikke vaske gutta bak forhuden vel? Det er vel ikke før de blir mye eldre?
Har de hatt ei skikkelig drittbleie så må det vell spyles? Aner ikke jeg. Har ikke hatt baby før

Man skal vel ikke vaske gutta bak forhuden vel? Det er vel ikke før de blir mye eldre?
Har lest at man ikke skal dra den bak før de begynner med det selv. Meget stram vistnok. Har ikke fått øvd meg på så mange bleieskift enda :P

Gutter som blir byttet på, hvis de finner på å tisse kan det komme rett opp på seg, mens hos jenter renner det bare ned :p Haha, sett at enklere liv hadde en liten ting nesten som man bruker når man syr som man kan ta på tissen hans så han ikke tisser på deg mens du bytter :p

Gutter som blir byttet på, hvis de finner på å tisse kan det komme rett opp på seg, mens hos jenter renner det bare ned :p Haha, sett at enklere liv hadde en liten ting nesten som man bruker når man syr som man kan ta på tissen hans så han ikke tisser på deg mens du bytter :p
Fingebøl? :-p hahaha

Den ser ganske lik ut, enklere liv solgte noe Sont før :p Har bare skiftet bleier på barn 1-4 år
Haha :-p
Har også bare skiftet på barn over 1,5 år. Baby er helt nytt for meg :-p

Er vell det samme bare at kroppen er mye mindre og ikke tåler like mye :p
Nja. Barn på 1+ kan bidra litt mer i stellet da. :-) om det er positivt eller negativt er jeg litt usikker på :-p er jo ganske vrient med en 1 åring som har bestemt seg for at h*n ikke vil bytte :-p

Nja. Barn på 1+ kan bidra litt mer i stellet da. :) om det er positivt eller negativt er jeg litt usikker på :p er jo ganske vrient med en 1 åring som har bestemt seg for at h*n ikke vil bytte :p
Babyer er nok litt mer passive.

Ikke alle gutter er notoriske friluftstissere. :) Opplevde det kanskje sånn en gang, men det kom uansett ikke oppover, så fikk ikke noe på meg. :p Men noen guttebabyer tisser hver eeeneste gang bleie kommer av. :p

Back
Topp