Jente navn

3. gangen gjelder det

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Noen som har noen gode forslag til jente navn på M eller C?

Vil du ha et sjeldent jentenavn på M for de små som kommer nå så tar du Monica. Er vel 4 eller færre som har fått det navnet de siste årene ;)

Cornelia :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Cora, Constanse, Cornelia, Camille, Celia

Madelen, Marikken, Molly, Mille :)

Tusen takk for masse gode forslag. Hvor langt tar dere "hensyn" til at dere vet om eller kjenner noen som heter d navnet?

Tusen takk for masse gode forslag. Hvor langt tar dere "hensyn" til at dere vet om eller kjenner noen som heter d navnet?
hmm, veldig godt spørsmål. Mye vektlegges vel hvor nært bekjentskapet er og ikke minst hvilke assosiasjoner vi måtte ha knyttet til navnet fra før... mange navn som i utgangspunktet er fine og til vurdering, blir plutselig uaktuelle ved at mannen for eksempel bryter inn å ødelegger med kommentarer som " æ hadd en hæslig å ækkel gymlærer som hette det på barneskolen"! Men i utgangspunktet hvis jeg liker et navn veldig godt å vi begge er enige, så hvorfor skal vi da ta veldig mye hensyn til andre, det er ingen som har eierett over egennavn så vidt jeg vet!

Jeg ville ikke valgt er navn som er i familien. Tenker da på mine søsken og deres barn. Men ellers bryr jeg meg ikke om noen jeg har gått i klasse med, venner eller lignende har samme navnet.
Så lenge man har en god følelse og assosiasjon til navnet , tenker jeg:)

Lykke til.

Altså.. holder meg unna navnene til nære venner og familie.. men ellers er det assosiasjonene som er viktig, og disse endrer seg nok så snart ditt barn har fått navnet.. men skal ha en god følelse når man velger tenker jeg..!

Back
Topp