Jente/guttesvangerskap

Sarabi

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Jeg er veldig nysgjerrig på dette med at svangerskapene føles ulikt avhengig av om man venter en jente eller en gutt. Jeg lurer på om det er noen her som har hatt to ulike svangerskap og alikevel fått to babyer av samme kjønn? Og er det symptomene som da har vært ulike? Hva har føltes annerledes? Vil også gjerne høre fra dere som har hatt både ulike og like svangerskap og fått en av hver:dummy::dummy1: Jeg har ei jente fra før og er hittil mye dårligere enn sist, så lurer på om det kan være en liten gutt i magen denne gangen:Heartblue Jeg lurer også på om noen vet om det finnes noe vitenskap bak dette, om jente/guttefoster skiller ut ulike hormoner eller noe, som gjør at det er en grunn til at svangerskapene kan oppleves ulikt? Takk for svar!
 
Jeg føler jeg har vært ganske lik i alle mine svangerskap, men kanskje sterkere kvalme denne gangen. MEn varierer fra dag til dag. To jenter fra før, så spent på denne. Søsteren min var pyton kvalm og dårlig med nr.1, vært kvalm 2 dager med nr.2 og begge er jenter. Så vet ikke helt jeg:happy090
 
Kvalm fra morgen til kveld nå, med første (jente) var jeg bare litt uggen. Men det er tvillinger nå da- så føler litt at «all bets are off)..
 
Svigerinna mi var kjempe kvalm I 2 trimester og spydde hver dag med første. Med andre barnet var hun kvalm I 3 dager og kastet aldri opp. Begge to var jenter så vet ikke jeg :smiley-ashamed004
 
To identiske svangerskap (tre med dette) med sterk kvalme. Har en jente og en gutt :love017 så min forskning sier at det ikke er noe forskjell, hehe
 
Tja. Jeg har to jenter fra før, kvalmen var sterkere med første og egentlig det meste av symptomer sterkere. Nr to litt mindre av alt, men like i den forstand at jeg hadde lyst på det samme av mat osv. Kanskje enda litt mindre dårlig denne gangen, har klart å holde meg i arbeid, så langt. Men kjenner meg jo ganske pumpa etter en arbeidsdag. Men er ikke så mye kvalm, mer at jeg føler meg ofte sulten og kan bli kvalm da hvis jeg venter for lenge med å spise. Veldig spent på denne
 
3 helt forskjellige svangerskap, 2 gutter og ei jente :)
 
Mine svangerskap har vært ganske like i starten, 3 gutter og 1 jente. Føler dog at jeg takler det bedre for hver gang, vet jo at det er en veldig kort periode av livet, med første føltes det «som for alltid» :hilarious:
 
Back
Topp