Jente eller gutt?

Bkno6738392

Andre møte med forumet
Hei. Er ny her og prøver meg på min første tråd.
Jeg er gravid og er i 2.trimester. Jeg har vært på UL og jordmor sa først at hun ikke kunne se noe, men etter 40 sek.så ombestemte hun seg og sa at hun er 90% sikker på at det er en jente. Praktisksett er det helt digg. Jeg har en datter som ønsker seg en liten søster, pluss at den kommende ungen kan overta soverommet til storesøster som trenger større plass og det rommet er allerede rosa. Har også vogn, klær og annet som er klar til bruk eventuelt. Jeg ønsker i utgangspunktet 3 barn, 2 jenter og en gutt. På denne måten får datteren min også en søster til slutt og jeg 2 døtre jeg ønsker så mye.
Men jeg klarer ikke helt å slå meg til tro med det hun sier. Min søster fikk feil svar på kjønn på begge barna og svigerinnen min som trodde hun skulle få jente fødte gutt. Jeg tar altså hennes 90% også med en klype salt. Pluss at magefølelsen sier gutt. Hva synes dere? Legger til bilde? .
 

Vedlegg

  • Screenshot_20220729-101640_Firefox.jpg
    Screenshot_20220729-101640_Firefox.jpg
    111,6 KB · Visninger: 52
Jeg greier ikke gjette på sene UL-bilder, men..
Dessverre kan man ikke stole 100% på ultralyd. Jeg skulle få gutt som barn nr2.. men jeg har tre jenter. :p

Hvis det er veldig viktig for deg å vite og du føler deg usikker, så kan du vurdere å enten ta en ultralyd privat for second opinion, eller evt få sendt av gårde en blodprøve og få den testet (er mulig, men du må få tilsendt kit fra utlandet da.). :)
Lykke til!
 
Jeg greier ikke gjette på sene UL-bilder, men..
Dessverre kan man ikke stole 100% på ultralyd. Jeg skulle få gutt som barn nr2.. men jeg har tre jenter. :p

Hvis det er veldig viktig for deg å vite og du føler deg usikker, så kan du vurdere å enten ta en ultralyd privat for second opinion, eller evt få sendt av gårde en blodprøve og få den testet (er mulig, men du må få tilsendt kit fra utlandet da.). :)
Lykke til!
Takk for svar Lillafrosk.
Jeg er selv skeptisk siden jordmor/gynekolog brukte under 1 min på å se det med kjønn. Jeg hadde vært hos henne 2 ganger tidligere for å vite om alt stod bra til med babyen og om utviklingen gikk normalt. Med andre dro jeg den siste gangen kunn for å få vite kjønn. Og dette brukte hun ca 1 min.på og brukte resten av tiden til å fortelle meg ting hun hadde sagt 2 ganger tidligere.
Mhm, jeg tror må jeg nok det, jeg vurderer å reise til Jessheim hos Martin som er så kjent for å ha fortalt riktig kjønn.
Hvilken kit tenkte du på? Er det en du anbefaler?
:)
 
Takk for svar Lillafrosk.
Jeg er selv skeptisk siden jordmor/gynekolog brukte under 1 min på å se det med kjønn. Jeg hadde vært hos henne 2 ganger tidligere for å vite om alt stod bra til med babyen og om utviklingen gikk normalt. Med andre dro jeg den siste gangen kunn for å få vite kjønn. Og dette brukte hun ca 1 min.på og brukte resten av tiden til å fortelle meg ting hun hadde sagt 2 ganger tidligere.
Mhm, jeg tror må jeg nok det, jeg vurderer å reise til Jessheim hos Martin som er så kjent for å ha fortalt riktig kjønn.
Hvilken kit tenkte du på? Er det en du anbefaler?
:)

Har hørt mye godt om han på Jessheim!
Næh, jeg selv tok NIPT i uke 9 (fikk svar uke 11) , og fikk vite kjønn som en bonus på det (fra Danmark).
Vet det finnes sånne som du kun tar og tester kjønn på, bl.a. nimble diagnostics og sneakpeektest, men har aldri testet det selv. Men er et forslag du evt kan vurdere. :)
 
Jeg føler at UL-kjønnsbestemming er veldig avhengig av legens spesialisering. Det er klart at en jordmor uten spesialisering i ultralydsdiagnostikk sjeldent treffer særlig godt, mens en lege med høyeste utdanning innen diagnostisering via ultralyd av f.eks hjertefeil eller blodårer vil kunne si med svært høy sannsynlighet hvilket kjønn det er. Om man leser litt om det og/eller ser på 3D så kan det ikke tas feil av heller, om du spør meg, selv jeg kunne se "påhenget" på gutten vår, som var helt annerledes enn det på den jenta vår.
 
Takk for svar dere.

NIPT blir dessverre for dyrt for meg, ellers hadde jeg kjørt på med én gang.
Absolutt, enig med deg to be announsed.
Jeg selv ser jo ikke noe som stikker ut akkurat, ser tydeligvis flatt ut foreløpig. Også har det hendt at det som så stikkende ut for noen babyer har senere vist seg å være navlestrengen og ikke penis. Men så tenker jeg at det er så mye som kan være "forstyrrende" under UL for eks. vann ogsånt.
Neste gang jeg går gravid så dropper jeg hele det med kjønn. Får heller vente til fødselen enn gå rundt skråsikker hele veien. Føler alt annet uten NIPT er bare bortkastet og mer forvirrende egentlig.
 
Back
Topp