Jente eller gutt - Nub teorien TUL

Serenity

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilspirene 2024❤️
Stjeler denne fra januar tråden

Her kan man legge ut bilder fra tidlig ultralyd og gjette hverandres kjønn.

Nub er hva man kaller barnets kjønnsorgan. Man kan se forskjell på hvilken vinkel den står i. Jenter har gjerne lang flat nub som går rett frem. Gutter har nub som står mer opp og har også ofte det man kaller "stacking". Ser ut som en ball oppå nub.

Bildene må være fra uke 12 og utover. Barnet bør ligge i sideprofil. Husk å skrive hvilken uke+dag bildet er tatt.

Nub teorien er hva ultralydteknikere også vurderer kjønn på før man kan se pung og kjønnslepper. Så har man et godt bilde så vil man kunne se kjønn lenge før oul.

Husk:
-skriv alltid uke+dag bildet ble tatt
-ikke legg ut bilder med personnummer på
- Ta er nært bilde, legg ut flere om du har det.

Bilder er også lånt for inspirasjon ☺️
IMG_2130.jpeg

Vedlegg

• IMG_2131.jpeg
    IMG_2131.jpeg
    435,7 KB · Visninger: 53
Last edited:
Man kan ikke se noe før etter 12+0 og fremdeles da er det usikkert. Alle er jenter så tidlig! Fra 12+0 kan fremdeles jenter bli til gutter, fra 12+4 ish blir det sikrere :Heartred

Var på ultralyd i dag, og prøvde selv å se om jeg så noe:smiley-ashamed004 Synes jeg så antydning til NUB en gang bare, men fikk ikke bilde av det:dontknow Vet ikke om det er mulig å se noe på disse bildene:

Vedlegg

• IMG_2800.jpeg
    IMG_2800.jpeg
    913,2 KB · Visninger: 88
  • RenderedImage.jpeg
    RenderedImage.jpeg
    656,9 KB · Visninger: 88
Last edited:
Her er min fra dagens ultralyd 12+0 ❤️

Jeg spurte jordmor om nubteorien og lurte på om det jeg pekte på indikert lang og horisontal og da rettet hun meg og sa at jeg så på er bein, og tok heller frem et annet bilde og mente at om noe så er det en liten topp der. For å så fortsette med at det er fortsatt for tidlig å si :D Men tror nok det kan være start på en guttekrabat her gitt:love017

Vedlegg

• IMG_2212.jpeg
    IMG_2212.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 107
Her er min fra dagens ultralyd 12+0 ❤️

Jeg spurte jordmor om nubteorien og lurte på om det jeg pekte på indikert lang og horisontal og da rettet hun meg og sa at jeg så på er bein, og tok heller frem et annet bilde og mente at om noe så er det en liten topp der. For å så fortsette med at det er fortsatt for tidlig å si :D Men tror nok det kan være start på en guttekrabat her gitt:love017
Det kan se ut som en liten gutt ja :D Gratulerer! Hva er det du har fra før?

Back
Topp