Jente 6 uker sårhet i rumpa

annth

Glad i forumet
Jeg har en jente på straks 6 uker som er sår og litt rød. Jeg har prøvd alt av inotylen, seba med stellekrem, vitamin krem barrier fra mustela og ingenting fungerer. Jeg prøvd i ett par ukers tid.

Jeg har ett barn fra før og jeg har prøvd det som har fungert tidligere.

Har noen andre tips og råd enn det jeg har prøvd.

Jeg har en jente på straks 6 uker som er sår og litt rød. Jeg har prøvd alt av inotylen, seba med stellekrem, vitamin krem barrier fra mustela og ingenting fungerer. Jeg prøvd i ett par ukers tid.

Jeg har ett barn fra før og jeg har prøvd det som har fungert tidligere.

Har noen andre tips og råd enn det jeg har prøvd.
Hva vasker du henne med?

Jeg opplevde det samme med yngste her, og fant ut at det var våtserviettene jeg brukte om natta som var synderen..

Vask med bare vann, tørk godt, bytt bleie oftere/bytt bleietype, bruk potetmel.

Hvis du bruker våtservietter anbefaler jeg å bytte til kluter og vann :) ellers kan du og prøve potetmel. Det har funket veldig bra her.

Hva vasker du henne med?

Jeg opplevde det samme med yngste her, og fant ut at det var våtserviettene jeg brukte om natta som var synderen..
Jeg bruker våtservietter på natten og bruker tørrservietter med vann og olje på dagtid. Jeg har mistanke om våtserviettene er synderen her også. Da må jeg evt skaffe potetmel. Takk for råd.

Jeg bruker våtservietter på natten og bruker tørrservietter med vann og olje på dagtid. Jeg har mistanke om våtserviettene er synderen her også. Da må jeg evt skaffe potetmel. Takk for råd.
Samme som her da. Bedret seg fort da jeg kuttet ut våtserviettene.

Opplevde det samme med våtservietter da lille var bare to uker. Fikk beskjed av helsesøster at han hadde fått litt sopp i rompa pga. av det. Brukte er middel hun anbefalte som egentlig var mot fotsopp(tror jeg),og kuttet ut serviettene(utenom når vi er ute på noe å ikke har tilgang til vann) og det har aldri kommet tilbake:)

Jeg tar som regel bare rumpa til ungen under springen og bruker kun våtservietter når vi er ute på farten.
Men det holder med en runde med våtservietter så er hun rød og sår i rumpa. Så de greiene kan jo umulig være bra. Men er jo nesten et must når man er ute og farter.

Jeg har vaska meg i fjeset med våtservietter og det svei som bare rakkern :inpain:

Sinksalven til dr.Greve er suveren! Den funker bedre enn bephanten synes jeg på rødhet. Smører på kvelden før det er natta, og morgenen etter er både salva og rødheten borte[emoji106]

Sinksalven til dr.Greve er suveren! Den funker bedre enn bephanten synes jeg på rødhet. Smører på kvelden før det er natta, og morgenen etter er både salva og rødheten borte[emoji106]
Enig. Bedre enn både Bephanten og Inotyol.

Når lille her ble sår og rød bak, vasket jeg en liten periode med sånn olje og brukte de engangs linklutene og pudret med babypudder - det tok knekken på sårheten da pudderet holdt huden tørr :) Sinksalve funker også :happy:

Samme skjedde meg jenta mi. Var pga våtserviettene på natten, ble mye bedre da jeg begynte med Talkum fra apotek. Potetmelet ble mye mer klumper og gjorde henne mer sår. Pass på å bytt bleie ofte og tørk godt meg tørrkompress før du tar på talkum og ny bleie:)

Bare et tips herfra, ikke dra klutene over huden. Bruk heller litt ekstra tid og trykktørk, eller lufttørke/hårføner. Enkelte er sårbare for den friksjonen :-)

vedrørende Inotynolen, smører du tynt nok lag? Ble opplært feil førstegang jeg, når jeg begynte å smørre tynnere ble det bedre her :)

Jeg tar som regel bare rumpa til ungen under springen og bruker kun våtservietter når vi er ute på farten.
Men det holder med en runde med våtservietter så er hun rød og sår i rumpa. Så de greiene kan jo umulig være bra. Men er jo nesten et must når man er ute og farter.

Jeg har vaska meg i fjeset med våtservietter og det svei som bare rakkern :inpain:
Kjøp tørre engangskluter på apoteket, de inneholder ikke noe :) så er det bare å væte de i vann eller olje når du er på farten. Man har som regel tilgang til spring

Aselli sårsalve fungerer ofte bedre enn inotyol, og er lettere å smøre.
Husk at hvilke våtservietter man bruker kan ha noe å si.

Back
Topp