Jente (6) kjøpte is av isbilen...

Dette blir for dumt altså.. Jeg er enig med dere alle, dette passer seg ikke i avisen. Dette er noe de må ta opp internt i familien. Stakkers isbil mannen..

nei dette hører ikke inn i avisen. om faren vil lære datteren at hun ikke kan kjøpe is uten å spørre først, så er det jo bare å levere isen tilbake og få tilbake pengene. og det har han jo rett i. men man trenger jo ikke henge ut hjem-is i avisa. hovedfeilen ligger i foreldrenes manglende oppmerksomhet på hva ungen drev med.

stakkars jenta hadde jo faktisk kjøpt en familiepakke med flere forskjellige typer is i. 

ms.bonita skrev:
stakkars jenta hadde jo faktisk kjøpt en familiepakke med flere forskjellige typer is i. 

Du kan så si. Kjenner at jeg syns mer og mer synd på den jenta når jeg tenker på det. Ser det for meg:
Hun har veldig lyst på is og tenker at resten av familien også sikkert har det, så hun løper ut og kjøper en pakke is hele familien kan dele på. Hun bruker ikke opp alle pengene sine engang, men bruker 200,- av sine penger på en ispakke til familien.
Og så kommer hun hjem og får kjeft og blir hengt ut i avisa?! Stakkar jenta.

*Meya* skrev:
Skulle jeg flydd til media hver gang ungene mine fant på helt normale fantestreker, hadde jeg fort blitt nasjonal kjendis... 

Hahahaha! xD

Hadde ikke hatt noe problem med at de handlet alene,-så lenge jeg hadde visst om det da. Evnt gitt de pengene for anledningen. 
Men å kreve tilbake en 200 lapp hadde jeg ikke brukt energien min på,langt der ifra!
Tåpelig spør du meg...enkelte folk må lage drama av alt og ingenting ;-)

Stakkars jente... gjorde det noe da?

Ja, kunne fint sendt 6åringen ut døra for å handle is av isbilen.. Men har aldri gjort det da, pleier å gå ut selv.

Sannheten skrev:
Enig med dere, blir nesten litt flau av å lese det!

jeg BLIR flau...

også står mora, eller hvem det er i døra og ler...?

mammatileijente skrev:

mini_mamma skrev:
Stakkars isbil mannen, kommer sikkert ikke til å tørre å selge annet enn en is per unge hvis de kommer alene. Blir for dumt, gjør unga dine noe uten lov så sett deg ned å fortell dem det, ikke gå til avisen og skyld på noen andre.

Og at den familien liksom skal "bestemme" at om det er sånn de opererer.. så vil vi ikke ha de i gata lengre.. hva med alle de andre familiene da? Som synes dette hadde vært helt greit.. da tenker jeg på de familiene som gir sine barn penger for å gå og kjøpe is av isbilen.. ikke på disse som faktisk stjal..

Hadde heller reagert på det.. at de ungene faktisk stjal penger..

Var de ikke dems egne sparepenger da?

Og "så mye is" er vell bare 1 eske med is da.. får jo ikke noe mindre enn 1 ekse med is, som koster gjerne rundt 200kr

Tåelig om en slik familie skal ødelegge for så mange andre. Virker jo som alle oss andre synes det er en helt normal ting å gjøre..

*lykkeligst* skrev:

ms.bonita skrev:

Du kan så si. Kjenner at jeg syns mer og mer synd på den jenta når jeg tenker på det. Ser det for meg:
Hun har veldig lyst på is og tenker at resten av familien også sikkert har det, så hun løper ut og kjøper en pakke is hele familien kan dele på. Hun bruker ikke opp alle pengene sine engang, men bruker 200,- av sine penger på en ispakke til familien.

*nåååh*

vet det er spekulasjoner, men det hadde isåfall vært en innmari fin tanke synes nå jeg <3

DenicaD skrev:

*lykkeligst* skrev:

ms.bonita skrev:

*nåååh*

vet det er spekulasjoner, men det hadde isåfall vært en innmari fin tanke synes nå jeg <3

Det er bare spekulasjoner ja, men det er akkurat noe slikt jenta her på nesten 5 år kunne gjort, så jeg ser det så godt for meg...
Ikke bare, bare å være lita jente med lyst på is heller

Back
Topp