Jente (6) kjøpte is av isbilen...

Sannheten

Forumet er livet
og nå er hele familien i avisen. Her er saken Link til Romerikes Blad

Kort fortalt så har tre unger på henholdsvis 6, 7 og 10 år kjøpt is av isbilen for 200,- uten foreldrene tilstede. Foreldrene har nå gått til Forbrukerombudet og krever i tillegg pengene tilbake. 

Lar du barna dine handle alene av isbilen eller noe annet sted? Og hvor gamle er de?

Min datter er snart 6, å selvsakt får hun handle av isbilen...har heller ikke sparpengene hennes tilgjengelig slik at hun bare kan hente derfra, dem er for utspekulerte til at man kan det :)

Min datter får også gå inn på butikken alene mens jeg venter i bilen...men nå er min datter en våken og oppvakt jente som er rimelig selvstendig.

Hva er det for noe å reagere på???

Mange 6 åringer som får penger av foreldrene for å gå til isbilen å kjøpe is..??
Vanskelig for sjåføren å vite historien... og å si nei,når barna kommer alene for å kjøpe is....

Me&my<3 skrev:

Mange 6 åringer som får penger av foreldrene for å gå til isbilen å kjøpe is..??
Vanskelig for sjåføren å vite historien... og å si nei,når barna kommer alene for å kjøpe is....

Me&my<3 skrev:

Mhm, syns heller det var mer spesielt at ungene faktisk hadde pengene tilgjengelig. Dette er jo en sak mellom foreldrene og barna, ikke noe å printe i avisen akkurat. 

Hahaha!! Dette er det teiteste jeg noen gang har lest! Er det mulig? Hadde det vært snakk om en tusenlapp eller mere, hadde jeg kanskje skjønt det. Men 200 kr??

Skulle jeg flydd til media hver gang ungene mine fant på helt normale fantestreker, hadde jeg fort blitt nasjonal kjendis... 

det er sikkert samme familien jeg møtte da vi var hos svigers sist...

to døtre som fikk 20 kr hver for å kjøpe såpebobler... De trodde boblene kosta 20, men de kosta 10 kr flaska, så jentene kjøpte jo flasker to hver...... Hvilke unger gjør ikke det liksom.. JEG hadde gjort det til og med :P

tok omtrent et minutt før faren sendte dem inn igjen med beskjed om å levere tilbake den ene.....................

det blir liksom så smålig at jeg blir kvalm...

Stakkars isbil mannen, kommer sikkert ikke til å tørre å selge annet enn en is per unge hvis de kommer alene. Blir for dumt, gjør unga dine noe uten lov så sett deg ned å fortell dem det, ikke gå til avisen og skyld på noen andre.

Dollface skrev:

to døtre som fikk 20 kr hver for å kjøpe såpebobler... De trodde boblene kosta 20, men de kosta 10 kr flaska, så jentene kjøpte jo flasker to hver...... Hvilke unger gjør ikke det liksom.. JEG hadde gjort det til og med :P

tok omtrent et minutt før faren sendte dem inn igjen med beskjed om å levere tilbake den ene.....................

Æsj. Lurer på hva han tror han lærte barna med det der. Ærlighet lønner seg ikke?

Dollface skrev:

Herregud... snakk om å være gnien og vanskelig!! Er det mulig.. høres ut som samme familie.. hehe

På bildet der står mammaen og smiler litt.. synes nesten det ser ut som om hun er litt ubekvem i situasjonen..

mini_mamma skrev:
Stakkars isbil mannen, kommer sikkert ikke til å tørre å selge annet enn en is per unge hvis de kommer alene. Blir for dumt, gjør unga dine noe uten lov så sett deg ned å fortell dem det, ikke gå til avisen og skyld på noen andre.

Og at den familien liksom skal "bestemme" at om det er sånn de opererer.. så vil vi ikke ha de i gata lengre.. hva med alle de andre familiene da? Som synes dette hadde vært helt greit.. da tenker jeg på de familiene som gir sine barn penger for å gå og kjøpe is av isbilen.. ikke på disse som faktisk stjal..

Hadde heller reagert på det.. at de ungene faktisk stjal penger..

mammatileijente skrev:

Dollface skrev:

Herregud... snakk om å være gnien og vanskelig!! Er det mulig.. høres ut som samme familie.. hehe

På bildet der står mammaen og smiler litt.. synes nesten det ser ut som om hun er litt ubekvem i situasjonen..

Jeg er ubekvem når gubben viser fingern til treige sjåfører når vi er i bilen jeg, så hadde han dratt et stunt som dette hadde jeg gravd meg ned i hagen....

Hadde ungen min robba grisen sin for is-penger så javel.. Da hadde isen blitt lagt i frysa og så fikk han jaggu jobbe for isen etterhvert... store pengebeløp blir ikke lagt på knusbar/oppløsbar sparegris.. det er en grunn til det liksom :P

mammatileijente skrev:

mini_mamma skrev:

Og at den familien liksom skal "bestemme" at om det er sånn de opererer.. så vil vi ikke ha de i gata lengre.. hva med alle de andre familiene da? Som synes dette hadde vært helt greit.. da tenker jeg på de familiene som gir sine barn penger for å gå og kjøpe is av isbilen.. ikke på disse som faktisk stjal..

Hadde heller reagert på det.. at de ungene faktisk stjal penger..

Ja ikke sant?! Usj

Tipper pappaen var misfornøyd med isen som ble kjøpt jeg :)

er det mulig??

Hadde en av mine barn kjøpt seg is for sparepengene - så hadde jeg nok fått de til å lært en lekse på at man bruker ikke sparepengene uten lov, og da hvertfall ikke på is!
Ville ikke gitt skylden på isbilmannen nei, enn om jeg står bak kassa på Narvesen og det kommer en halvstor unge inn med 200kr og kjøper mye snop, skal jeg nekte han d da?? kommer rett som det er unger med 100-200 kr og handler snop..... ? Må nesten slutte å la de få lov i fare for å bli hengt ut i avisen

Og for ikke å snakke om - jeg kunne fint ha sendt ut min 5 og 6åring for å kjøpe is av isbilen om den hadde stoppa rett utenfor her hvor jeg ser alt fra kjøkkenvinduet. Kunne fint ha fått med seg 200kr for å handle og!

Tror jeg hadde blitt rimelig oppgitt om ungene her hadde kommet inn å sagt de ikke fikk kjøpe is alene, har hendt ofte at ungene her har handlet is av isbilen alene.

*josefine* skrev:
Tror jeg hadde blitt rimelig oppgitt om ungene her hadde kommet inn å sagt de ikke fikk kjøpe is alene, har hendt ofte at ungene her har handlet is av isbilen alene.

Ja jeg tror det hadde blitt mange triste barn og irriterte foreldre om de følger reglene slavisk!

Back
Topp