Hei jenter! Da var vår tur kommet. Hadde termin torsdag, men etter en travel dag på tirsdag med vasking av huset, kontroll på sykehuset, selge bilen, hente ny, og besøk hit og dit, kom vi hjem på kveldinga ca 22.30, spiste to brødskiver og en smoothie etter å ha vært på do hvor jeg ble usikker på om jeg tissa eller om det var andre saker på gang. Tok på bind for å sjekke om det kom noe mer, og det gjorde det, så da ringte jeg føden og hørte hva jeg skulle gjøre. Vi dro da inn på sjekk, var fremme 00.10 natt til onsdag. De var ikke i tvil om at vannet hadde gått, så ble ctg og ultralyd og litt div informasjon iom at hun lå i seteleie. Vi ble etterhvert lagt på familierom hvor vi skulle slappe av og si ifra hvis det skjer noe mer. Klokka ble rundt halv 2, så begynte helt plutselig riene å komme hvert 5 min. Hadde 4 cm åpning. Etter ca 1-2 timer så balla det på seg, helt uvanlig, riene kom hele tiden, maks 1 min mellom hver, jeg fikk så vidt puste, måtte bare skrike og jobbe meg gjennom de. Jeg fikk ganske kjapt epidural, etter det var jeg i himmelen, kjente ingen verdens ting, hadde da 7 cm åpning rundt kl. 05, og fikk da hvilt oss i 2 timers tid. Kl. 09 hadde jeg full åpning og pressrier, men setet var ikke langt nok nede, så da måtte jeg holde igjen gjennom riene i 2 timers tid, hvor jeg da endelig fikk lov til å begynne å presse i halv 12 tiden og presset da som en galing i 1 time, før de fant ut at dette ikke går, riene gav ikke nok hjelp og jenta begynte å få nok og ble stresset. Så da sendte de meg opp til å ta keisersnitt! 13.05 var hun ute. Nydelig liten frøken
måtte bare dele historien med dere! Litt øm og handicap etter keisersnitt, men har kommet meg noe innmari, så imorgen drar vi hjem