Jenta mi er redd dyr

NkariOgSnuppa

Forumet er livet
Hva skal vi gjøre?? Ser hun en katt eller en hund, stivner hun til og hyler! Tror ikke hun har blitt klænet av en katt eller noe heller, for da har vi hørt hun hyle eller skrike, ikke sett noe på henne heller...
Vi har så inderlig lyst på katt når vi flytter nå i Mai, men tror neppe det går med katt og Ada sammen i hus... Noen tips til hvordan de kan gå sammen? Vil selvsagt ikke tvinge henne til å kose med ei katt, men!![;)] Noen gode råd?

[:)]

Hun er vel bare ikke vant med dyr? Kanskje dere kan prøvde å treffe massevis av dyr fremover og ta det litt gradvis, så innser hun vel at de ikke er farlige - forhåpentligvis?

Jeg vet ikke. Har aldri hatt dette problemet selv, i og med at min datter er vokst opp med dyr. Hun har aldri vært redd noen, og er vel nesten litt for tøff når det kommer til kjæledyr [8D]

Tror også hun må gradvis tilvenne. Hun kan jo ikke være livredd dette for evig og alltid! Ta gårdsbesøk hver helg og besøk venner med dyr. Vis henne at de ikke er farlige.

ORIGINAL: MariSafari

Tror også hun må gradvis tilvenne. Hun kan jo ikke være livredd dette for evig og alltid! Ta gårdsbesøk hver helg og besøk venner med dyr. Vis henne at de ikke er farlige.

Ja, er faktisk blitt litt bedre, hun hyler ikke når hun ser dyr nå da, men når de nærner seg.... Også er hun egentlig vant med de, siden besteforeldrene har dyr(2 katter)... tror kanskje hun kan få møre nyfødte kattunger da?? kanskje hun blir mere vant med de??[;)]

Jeg har et søskenbarn som er like gammel som datteren min. Hun var også sånn. Hylte og stivnet til bare hun så et dyr, spilte ingen rolle om det var hunden vår, hamsteren eller de nyfødte kattungene - alle var tydeligvis like skumle [8D] Vi tok aldri bort dyrene selv om hun var på besøk, vi bare forklarte gang på gang at de ikke var farlige, og det har blitt mye bedre nå [:)] Hun er forsatt ikke tøff, men tør iallfall å være i samme rom som dyrene nå [8D]

la henne observere katt på avstand. gjerne i bok eller på tv og film først. gjerne sammen med mennesker eller barn. så blir hun vant til de og ser at de ikke er farlige uten at de er så nærme at hun blir redd... fortelle eventyr eller lese bøker med en snill historie rundt katter. finnes jo "barne"-tv som viser ganske skumle ting, gjerne i dyreformer.[&o]

Søte små er nok bedre enn store stygge! Kattunger er ofte som magneter for små jenter. :P

ORIGINAL: alice_

Søte små er nok bedre enn store stygge! Kattunger er ofte som magneter for små jenter. :P

haha, sant det[;)] Hun så en knøttliten hund i vinter her, og hyla!! Hunden var på lik linje med en liten katt[:)] Tror hun må få hilse på kattungene ja[:D]

Men så er jo kattunger ganske uberegnelige også da, når de begynner å bli såpass at de går og hopper rundt selv.. Ville heller latt henne hilse på en voksen og lat katt, som eieren VET er rolig og laidback..
Eller en voksen hund istedet for en vilter valp.

Back
Topp