jens meiner..

x1xiza

Glad i forumet
Arbeiderpartiet mener at utbygging av barnehagetilbudet, reduserte barnehagepriser, utvidet foreldrepermisjon og småbarnstillegg i barnetrygden er bedre tilbud til barnefamiliene enn å videreføre kontantstøtten. Vi vil derfor avvikle denne når full barnehagedekning er oppnådd og alternative ordninger er etablert. Utfasing av kontantstøtteordningen skal tidligst skje i 2008.

Kostnadene ved adopsjon er store. Arbeiderpartiet mener det er et mål at adopsjonsstøtten skal knyttes til folketrygdens grunnbeløp og settes til 1G. Adopsjonspermisjonen bør forlenges slik at den blir likestilt med lengden på fødselspermisjon.

utvide fødselspermisjonen med særlig vekt på den øremerkede pappapermisjonen. Målet er 12 måneder med 100 prosent lønn og at 3 måneder forbeholdes hver av foreldrene.

FÅR HÅPE AT DEI HOLDER DETTE IALLEFALL....ikkje heilt fornøgd med valg resultatet men..

gi vanskeligstilte barn sterkere rettsvern og styrke barnevernets ressurser

gjennomføre holdnings- og informasjonskampanjer i skoler om bruk av Internett for blant annet å bidra til å stoppe spredning av seksuelle overgrep mot barn

gjennomgå barneloven for å styrke barns rett til samvær med begge foreldre etter samlivsbrudd
at omsorgsevne skal være avgjørende for hvem som skal få adoptere barn, og at samboere og ektefeller, uavhengig av seksuell orientering, skal ha rett til å bli vurdert som adoptivforeldre

arbeide for rett til ammefri med lønn for alle.

men jeg vil ikke at barna mine skal gå i barnehage og bli mer glad i barnehagetantene enn i mamma'n og pappa'n sin!
Jeg vil ha mulighet for å være en "god gammeldags husmor" som er hjemme med barna og kan ta dem med ut å leke på lekeplassen e.l.
Jeg vil ha noe å si for hvordan barna mine blir oppdratt![:(]

Liker ikke "slemme-Jens"[:(]

Jeg har et barn i barnehagen og han stortrives, men blir også kjempeglad når mamma og pappa kommer og henter han. Barn i barnehage blir nok aldri mer glad i tantene enn i sine foreldre. I vert fall ikke viss foreldrene er virkelig glad i barna sine.

det er eg også einig i, eg vil også gjerne vera heime med mine barn, iallefall 2 første åra, men barn har godt av å vera i barnehage også. Dei trenger den utviklingen, og læra og samarbeide med andre barn...

ORIGINAL: iza

utvide fødselspermisjonen med særlig vekt på den øremerkede pappapermisjonen. Målet er 12 måneder med 100 prosent lønn og at 3 måneder forbeholdes hver av foreldrene.

FÅR HÅPE AT DEI HOLDER DETTE IALLEFALL....ikkje heilt fornøgd med valg resultatet men..

Hvis Jens får det som han vil så får likevel vi mammer bare 9 mnd med permisjon da... riktinok med 100 % lønn... fordi 3 mnd skal være øremerket pappen... Syns heller vi kan få beholde året våres, også kan heller pappen få 3 mnd SAMMEN med oss eller utenom.

Jeg er ikke fornøyd med valgresultatet... Vil ikke ha Jens som statsminister!

no må eg ikkje bli misforstått her altså, eg stemmte jo FRP eg då. som er klare på at foreldre skal få valgfrihet[:)] ingen som skal bestemme om me MÅ ha barn i barnehagen, og ikkje ha råd til andre utveier. LIKER HELLER IKKJE JENS!

Såklart er det ikke sånn for alle, men jeg har jobba i en barnehage der enkelte av ungene ikke ville hjem igjen når de endelig ble henta..
Førstemann å bli levert i barnehagen om morgenen og sistemann å bli henta..

En annen grunn for at jeg vil ha barna hjemme er at jeg vil bestemme hvordan de skal oppdras..

Selvsagt er det sundt for barn å lære seg å være sammen med andre, men ingen av mine søsken har vert i fulltidsbarnehage og ingen av oss har tatt skade av det (vi er 5 stykker)
Kan selvsagt tenke meg å være med i forskjellige sammenhenger der vi møter andre barn og foreldre, men jeg tror absolutt at det går an å bli normale sosiale mennesker selv om en ikke har vert i barnehage.

Sier ikke at barnehage er bare negativt, er selvsagt en fin løsning for de som helst vil ha en annen jobb enn å være 100% husmor, men jeg ønsker muligheten til å VELGE å være hjemme noen år.

[8|]

Hei Fiorelina.

Alle fra besteforeldre, tanter osv kan gjøre hva de vil med barna dine, gi dem alt de måtte ønske seg, men en ting vil de aldri kunne gi og det er den kjærligheten du gir. Absolutt INGEN kan måle seg med deg i dine barns øyne. Og når det kommer til oppdragelsen så er det det som skjer hjemme før/etter som barna først og fremst forholder seg til.

Jeg forstår godt at du er bekymret for alt og at du har lyst til å være hjemme med barna dine. Jeg gikk hjemme med godgutten til han var 3,5 år for jeg fikk ikke barnehageplass.
Angrer ikke en dag for jeg gikk ikke glipp av en eneste ting som skjedde med han. Nå går han i barnehagen, og har ikke forandret seg utenom at han har blitt større og flinkere med forskjellige ting. Ikke bekymre deg for mye Fiorelina. Du blir den beste mamman den babyen får.

Først av alt, Fiorelina, så syns jeg det er flott at du ønsker å være hjemme med barna dine. Tror barn har god nytte av å ha en hjemmeværende mor, i hvert fall deler av barndommen. Jeg skal være hjemme i hvert fall til barna er 3 år... dvs jeg skal jobbe noen få netter i måneden, fordi min mann har anledning til å være hjemme de formidaggene jeg må sove.

MEN.... alle studier viser at barn som går i barnehagen har veldig stort utbytte av det når det kommer til den sosiale utviklingen. Så barnehageplass er mer enn "en fin løsning for de som helst vil ha en annen jobb enn å være 100% husmor"

eg er heilt einig med deg eg fiorelina, seier berre at barn også har godt av å vere i barnehage, tar ikkje skade av det heller.
har jobbet masse i barnehage eg, og alle barna der var allers mest glad når mamma eller pappa kom...utanom noken enkelt episoper, men der vart barnevernet meldt frå til.
SÅ det er nok ingen fare for at barna blir meir glad i barnehagetantene enn mamma og pappa! [:)][:)][:)]

Og HUSK at sjølv om barnet går i barnehage så skal foreldrene bestemme korleis barnet skal oppdras, dei aller fleste barnehager har eit GODT samarbeid med foreldra[:)]

EINIG! [:D] ein pappagutt hehehe[:D]

Back
Topp