Jehovas vitner

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Tror de har begynt å bli mer utspekulert. Hadde de på besøk i helgen, og jaggu hadde de ikke med seg en haug med unger på døren også. Da blir det liksom litt værre å slenge døren i trynet på de. I tillegg så hendvendte de seg til ungene våres når de snakket, og ga de en haug med "fine" brosjyrer. Jentene var jo SÅ glad "se hva jeg fikk av snille damen" [:'(]

What!?!?![:'(]

Frekke folk [:@]

Haha, det gjorde de hos meg og en gang. Da hadde jeg akkurat fått kattunger, så jeg prøvde å friste ungen han hadde med seg med en kattunge. De ble ikke værende lenge gitt[:D]

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Trenger vel ikke å "slenge døren igjen"?
Går an å si høflig nei takk og lukke døren, uansett om der er unger med eller ikke........?

ja for de høres jo virkelig etter

Ja, slik holder på her og.

Henvender seg til snart2åringen og gir han brosjyrer, og han blir jo såklart i ekstase, for brosjyrer er visst det store hos han for tiden.

Hadde faktisk en episode med jehovas vitner for et par år siden, de ringte på men jeg åpnet ikke fordi jeg stod på badet (tittet ut av vinduet og gjenkjente de på vei opp mot huset), etter at de hadde ringt på 3!! ganger og jeg ikke hadde åpnet ble det stille der ute, jeg gjorde meg ferdig på badet og gikk ut i gangen med et håndkle rundt meg.
Og oppdaget da at det sto en mann (fra Jehovas vitner) på verandaen vår og tittet inn gjennom kjøkkenvinduet [X(][8|]

Hadde smelt igjen døra uansett..

ORIGINAL: nussnøff

Trenger vel ikke å "slenge døren igjen"?
Går an å si høflig nei takk og lukke døren, uansett om der er unger med eller ikke........?

ja for de høres jo virkelig etter

Om de hører etter eller ikke har ingenting med det å gjøre, men synes det er uhøflig, uansett folkeslag og tro, å slenge igjen døren i fjeset på folk.

men det e ikke frekt å stille på døren til folk og prøve å presse på andre folk deres livssyn.? Når de i tillegg ikke tar nei for et svar, og omtrent presser seg inn dørene.

Jeg skulle likt å sett ansiktene på folk om vi muslimer begynte å gå på dørene.

[8D]

ORIGINAL: *Meya*

[8D]

DET hadde blitt harabald det. Muslimer er jo farlige! [:-]

Synes misjonering på folks dører er noe stort tull. Det er frekt og det er ubehagelig.

Men jeg tror ikke JhV tar med barna sine som "pressmiddel", det er vel heller det at det faller dem naturlig å inkludere barna i noe de anser som viktig og nyttig.

Du må si at du ikke vil at de skal komme tilbake noengang (da går det hvertfall lang tid mellom besøkene, det er min erfaring [:-]) De har vel også et eller annet hovedkontor det går an å melde fra til også.

det er litt frekt da![:'(] mormora og morfaren til sambo er jehovas vitner.. men de har aldri gått dør til dør, eller pressa noen til brosjyrer osv... [;)]

ORIGINAL: *Meya*

[8D]

det hadde ikke gått, for vi har bombedetektor i hagen, og dere har alltid på dere bomber.....

det går faktisk an å si fra på en høflig måte at man ikke er interessert, og at de ikke trenger å komme tilbake igjen.. [:)]
og smiler man på slutten av setningen, og ønsker dem en god dag videre, så har du gjort en god gjerning også.

Back
Topp