"Jeg vil være den som forteller at barnet er født"

Jeg vil også det. Sa ifra til folk før fødselen. Det synes de var greit, men de hadde lagt det rett ut på Facebook om jeg ikke hadde sagt ifra på forhånd..
 
Sniker fra November.

Jeg har stengt fb veggen min og mannens.
Og ingen kan tagge oss :)

I tillegg gikk vi ut til familie som ville fått mms om ankomsten at nyheten ikke skulle deles av andre enn oss. Det ble respektert til tross for ivrige slektninger :)
 
Her får kun de som må vite at vi skal på sykehuset vite det. Andre får vite det etter hun er født og da med et stort NB!! Vi skal skrive det på FB osv først!
 
Må nok ta en prat med mamma for hun er håpløs på å fortelle alle alt... Vil gjerne si det til familien og nærmere venner selv, alle andre er det ikke så farlig med. Har ikke bestemt meg for om jeg kommer til å legge det på Facebook eller ikke. Har ikke delt at jeg er gravid der.
 
Kommer til å sende melding med bilde til nærmeste familie når barnet er født. De vet at vi ikke vil ha bilder av babyen på sosiale medier før vi selv er klare for det og nyheten skal selvfølgelig komme fra oss først. Skjønner ikke at dette ikke er en selvfølge for de fleste!
 
Sist gang stengte jeg veggen min selv, og kunne ikke tagges av folk! Vi kommer nok til å gjøre det samme denne gangen. Jeg forstår virkelig ikke hvordan noen kan gratulere folk på sosiale medier uten at de har annonsert nyheten selv. Det er fryktelig unødvendig og lite gjennomtenkt!!
 
Jeg tar dette faktisk som en selvfølge. En av de største nyhetene som kan deles! Sist annonserte min bestemor at hun var blitt oldemor igjen, men uten å tagge noen, men da visste jo alle at niesen min var kommet. Jeg kommer til å være litt streng med hvem som får vite hva denne gangen
 
Vet ikke hvordan vi annonserer. Sender kun mld til nærmeste først ihvertfall.
Sist la vi ut bilde på fb etter 5 dager, og hadde ikke nevnt noe om graviditeten i forkant.

Tar det som en selvfølge at ingen legger ut noe uten tillatelse
 
Bryr meg ikke.. men tror virkelig ikke jeg har folk i familien eller vennekretsen som poster det på sosiale medier el. Før jeg selv har gjort det. Å skal vel ikke akkurat henge i telefonen når baby er født. Så kan jo fort gå en dag eller noe før det kommer ut. Blir vel bare foreldrene våre å sånt som får vite det kort tid etter det har skjedd.
 
Egentlig vil jeg ikke at nyheten skal deles i sosiale medier i det hele tatt. Ikke av meg selv og ikke av andre... og i alle fall ikke før babyen er noen dager gammel.

Men ryktet sprer seg fort og plutselig er det noen som gratulerer på Facebook.
 
Her er jeg selv kun ekstra skeptisk til ei av mine svigermødre (sambo har fostermor og biologisk mor) og til svigersøster da de begge var veeeldig tidlig ute med å skrive det på facebook og annonsere det rundt at vi ventet barn..

Ellers vet jeg at min mor aldri kunne lugget ut noe/ ringt rundt elns :) Hun blir mest sannsynlig den første som får vite også, så blir det kommende tanter, onkler, resten av besteforeldrene og oldemor :)
 
Facebook er for meg ikke kanalen jeg ønsker å bringe nyheten ut i verden på. De vi synes skal vite d får en telefon. Om noen etter d ønsker å skrive noe på Facebook er d opp til dem, og fullstendig likegyldig for meg! :)
 
Vi vil si det selv. Men har ingen som ikke tar det som en selfølge rundt meg :)

Samme her. Heldigvis er omgangskretsen og familiene våre smarte nok til å ikke ville gjort noe offentlig før de evt hadde spurt oss. Det går jo rett og slett på vanlig høflighet og respekt :)
 
Snike litt frå november.. eg tenke å skriva ein tekst nederst i meldinga me sende ut te familie og venna når lillegull e komt te verden. Noko sånt som " til alle, me ynskjer å dela nyheten på sosiale medier sjølv når me er klar for det". Har óg stengt veggen og tagging må godkjennast av meg.
 
Jeg vet at mamma kommer til å fortelle mormor, og da vet hele storfamilien det. Tanta mi var kjemperask å gratulere broren min med sertifikatet, vet at det ikke er det samme, men han ville ikke at det skulle anonseres.. så det er sikkert en god idé å stenge veggen. Jeg synes bare det er så utrolig trist at det skal være nødvendig.
Vi har snakket om at vi vil være forsiktig med hva vi deler på sosiale medier, og at babyen fortjener at vi er til stede, og ikke sitter på face å sanker likes..
 
Hvordan gjør man slik at folk ikke kan tagge deg?
 
Back
Topp