Jeg vil lese bøker!

Regan

Forumet er livet
Jeg våknet opp midt på natta for noen dager siden, og tenkte; Jeg må lese mer bøker!!
Jeg fikk ikke sove igjen før jeg lovet meg selv at jeg skulle lese mer...

Men jeg vet ikke hva jeg liker... Ikke krim vertfall. Og bøkene trenger ikke være så tykke helst.  Jeg har ikke lest en eneste bok noengang... Ikke på skolen engang. Leste bak på boken og snakket med klassevenner jeg og skrev referat derfra[:-]

Er det noen bøker som er kjekke å starte med?

Hvor mye koster bøker nå i 2009 da?
Tusen? Femti?
Eller låner dere?
Hva koster det å ikke levere bøker tilbake? For det skjer hvis jeg skal drive å gå på bibliotek....

Hva med Idas dans?

JEg har ikke lest den selv, men innbiller meg at den er lettlest.

Ellers liker jeg Hvite niggere og 23-salen av Ingvar Ambjørnsen. De er ikke så tjukke.

Jeg liker best å lese norske/skadinaviske forfattere på norsk og andre på engelsk.

Njeeeei... Ikke sanne historier... Ikke sånn dokumentarbøker vertfall...

Men den niggerboka kan jeg jo lese, den har jeg hørt om!

ORIGINAL: Regan

Hvor mye koster bøker nå i 2009 da?
Tusen? Femti?
Eller låner dere?
Hva koster det å ikke levere bøker tilbake? For det skjer hvis jeg skal drive å gå på bibliotek....

pocket får du fra 99 kr, innbundet er dyrere, kan være rundt 3-400 kr..

Bibliotek er lurt, selv om de ofte har ventelister på de nyeste bøkene.
Du må erstatte boka hvis du ikke leverer den tilbake, tror det er ganske dyrt. Mener at bibliotekene betaler ganske mye pr bok, siden det er så mange som skal lese dem.

Du kan også finne billige bøker på loppis;)

ORIGINAL: mammantilenengel

alle om jarle klepp . (han som er hovedpersonen i mannen som elsket yngve).

bøkene om Nynne er jo hysterisk morsomme  og lett leste

en shoppoholikers dagbok  er utrolig morsom..og letttlest

Takk for tips!

De skal på lista mi[:)]

400,- ja.....
Bok - Jakke..... Bok - Jakke........
Boka hadde nok tapt den kampen der.

Men loppis var jo lurt!

De pocket bøkene ser så vanskelige ut å holde, man må sikkert holde sidene så hardt fra hverandre..?

Jeg liker best sanne historier. Det blir jo ikke akkurat dokumentar bøker da... Men fortellinger fra andre folks liv... Har lest snåsamannen og den syns jeg var veldig bra. Det handler jo om livet hans og folk han har hjulpet. Så har jeg lest den hvite vinden. Fin og trist bok. [:)]

Hva med alternative bøker da??

Disse herre historien om isfolka og de?
Det tror jeg jeg ville likt!

mener du sagaen om Isfolket? de har jeg lest:) veldig kjekke:) de har de på biblioteket i Haugesund:)

JEg har lest Arvesynd, den var knallbra! De bøkene er veldig lettleste, og korte. Bruker kanskje tre timer på en bok.

Ellers holder jeg på med Sønnavind nå, den er også bra. Handler om arbeiderne ved Akerselva rundt 1900-tallet. Man lærer endel historie også, på en morsom måte.

Sier som i den andre tråden: Harry Potter!
De er superlettleste, kjempekoselige, og etterhvert blir det en del spenning også!

De er tuusen ganger bedre enn filmene, så de kan du se helt bort fra om du ikke liker de.[8D]

ORIGINAL: fairy

JEg har lest Arvesynd, den var knallbra! De bøkene er veldig lettleste, og korte. Bruker kanskje tre timer på en bok.

Ellers holder jeg på med Sønnavind nå, den er også bra. Handler om arbeiderne ved Akerselva rundt 1900-tallet. Man lærer endel historie også, på en morsom måte.

de har jeg og lest:p hehe.. leser mange slike billig serier jeg:p mange kjekke.. jeg holder sikkert på med 6 serier for øyeblikket. veldig lettleste vertfall:p

Bøkene til Marian Keyes er kjempe bra og lettleste.
Sophie Kinsella er super, skrevet bøkene om en shoppoholiker.. hysterisk morsomme

Harry Potter og Twilight..!!
Og om du vil lese sånne pocket serier, så anbefaler jeg en som heter "Havets datter"! Den er kjempebra!!!
Er en serie på 30 bøker, og de er små og lettleste.. Jeg leste 3 sånne bøker på en dag når jeg var gravid.. [:D]

eg lige best å lesa bøker som e fra virkeligheten og krim.

Sanne bøker eg anbefale:
Han stjal mine barn
Jeg fikk aldri tatt farvel ( historien om Susan Smith )
Dødens Hus
Prinsessen

Av krim lige eg veldig godt bøker av mary higgins clark, jo nesbø og unni lundell.

Det er jo et haaaaaaaaaaaaav å ta av!!

Men lettleste, morsomme bøker er jo f eks Bridget Jones Dagbok, Bridget Jones på randen, Elling-bøkene av Yngvar Ambjørnsen, Naiv Super av Erlend Loe.

I fantasi-grenen vil jeg absolutt anbefale Harry Potter!

Du sier du IKKE liker krim. Men bøkene til Kamilla Läckberg er veldig bra. "Lett" krim, ikke sånn at man ikke får sove liksom, som har avsluttende saker i hver bok, men en rød tråd gjennom hele serien ved at man følger hovedpersonene i privatlivet også. En forfatter, Erica Falck, og mannen hennes, politibetjent Patrick Hedstöm. De får barn, så mye å relatere seg til som mamma.

Sagaen om Isfolket er bra ja, anbefales[:)] Liza Marklund skriver bra bøker, jeg leste Sprengeren først. Handler om en journalist i en stor Stockholms-tabloid, Annika Bengtzon. Følger både saken hun skriver om og privatlivet hennes, både hjemme og i jobben. Lettleste og kjempespennende[:)]

Back
Topp