Jeg vil komme hjem til skinnende rent hus!

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Har sendt forespørsel til et par renholdsbyråer. Problemet er jo at de må kunne stille på kort varsel. Jeg vil helst at de skal vaske mens jeg ligger på sykehuset. Kunne jo så klart ha fått det gjort tidligere, men da er det jo ikke nyvasket og fint.

Mannen mente han kunne gjøre det.. meeeen.. redd jeg ikke blir 100 % fornøyd :p og jeg vil jo ha han mest mulig på sykehuset.

Har du planlagt noe vasking og får du hjelp?

Ja, kjenner det kribler etter å få skurt heimen! Får hjelp av familie, men ikke dumt med byrå:)

Faktisk foreslo kjæresten min at vi kunne få ei til å vaske rundt huset for oss siste uka før termin, noe e aldri har tenkt på.... har alltid vasket selv :p Men syns det var enda bedre ide at det blir gjort mens e ligger på sykehuset ja ;)

Jeg sitter nå og nyter en ren leilighet takket være en veldig snill kommende mormor og min tante. De vasket tak, vegger, pusset vinduer, støvsugde sofaen grundig og tørket støv overalt. Utrolig takknemlig! Og de ville ikke ha betaling, derfor ble de glad for en flaske rødvin og sjokolade til begge :) mannen i huset ler litt her og mener at babyen overlever selv om ikke taket er skrubba, haha. Mannfolk skjønner ikke sånt, jeg vil at alt skal være på stell! Redebygging har mange aspekter :happy:

Vi har leilighet, så ikke så altfor mye å ordne her, men jeg har sagt til samboeren min at jeg vil komme hjem til strøkent hjem. Vil ikke måtte begynne å rydde og vaske for å kunne ta imot besøk etter fødsel, så syns han skal ha det i orden :p

Er ikke så mye han må gjøre da, siden jeg har det generelt ryddig og rent.

Hos oss er vaskerutinen ganske god, så det er egentlig rent alltid! Rydder etter oss med en gang, setter på maskiner osv før det samler seg opp. Støvsuger to ganger i uken og tørker støv da også.. Jeg tror vi klarer å ha det ryddig når vi drar til sykehuset! :) Vi har leilighet - så det er heldigvis ikke et hus jeg må vakse og rydde :P

Ååååh, det hørtes digg ut med reint hus når man bare vil nyte den første tiden og har nok med å bli kjent med den lille :) Tror jeg skal hinte litt her hjemme og til mamma... Hun har jo sagt at hvis vi trenger noe hjelp, så må vi si i fra... Så nå kom jeg virkelig på en ting å si i fra om... Har ikke kommet på noe før.. har villet gjøre ting selv.. (utpakking etter flytting osv)

Hos oss er vaskerutinen ganske god, så det er egentlig rent alltid! Rydder etter oss med en gang, setter på maskiner osv før det samler seg opp. Støvsuger to ganger i uken og tørker støv da også.. Jeg tror vi klarer å ha det ryddig når vi drar til sykehuset! :) Vi har leilighet - så det er heldigvis ikke et hus jeg må vakse og rydde :P
Vi har også leilighet og jeg har ryddedilla... men her snakket vi skure dusjkabinett, vaske fliser, taklamper, vinduer og alle ting man normalt ikke gjør til daglig. ;)

Vi har også leilighet og jeg har ryddedilla... men her snakket vi skure dusjkabinett, vaske fliser, taklamper, vinduer og alle ting man normalt ikke gjør til daglig. ;)

Åååh! Det visste jeg ikke.. Ja hørtes litt slitsomt ut - da hadde jeg nok leid noen jaa! :P hahaha..

Vaskerutinen er på plass hos oss også. Heldige meg har en sambo som ikke takler støv og rot så blir egentlig aldri så veldig skittent :) Selv hater jeg virkelig å støvsuge og vaske men kommer meg gjennom det uten å sutre så altfor mye takket være sambo som hvertfall tar halvparten. Skaffet oss vaskehjelp annenhver uke for et par uker siden (har lett lenge!) for å få litt avlastning når Mini kommer - om jeg misliker å bruke tid på husarbeid nå ser jeg virkelig mørkt på det når vi blir tre, men skal alltids klare annenhver uke ;)

Å, det høres virkelig herlig ut. :)

Jeg har ikke klart å gjøre husarbeid ca siden jul, så her ser det helt for ille ut. :confused: Har ønsket meg vaskehjelp ca like lenge, men jeg har dessverre ingen ryddehjelp. :sour: Føler jeg maser, maser og maser på familien om å plukke opp, men det ville vært maks stress å prøve å få det ryddig nok til en vaskehjelp. Mannen min gjør så godt han kan med både vasking og rydding, men det er dessverre ikke i nærheten av å være bra nok. Min mor har hjulpet til med litt grundigere vasking noen ganger, og det har reddet det fra å bli ulevelig her. I vår slekt er det tradisjon for at slektninger vasker ned huset (og fyller fryseren) for dem som er på barsel. Jeg vil ikke være på barsel da, men regner med at i alle fall min mor vil vaske en del her de første ukene med babyen. :) Mest av alt nå gleder jeg meg til å komme i bedre form og kunne vaske skikkelig selv. Så lenge jeg er sprek nok liker jeg best å gjøre ting selv, har aldri ønsket meg vaskehjelp når jeg ikke er gravid.

sambo har støv på hjernen så han skal få vaske å skrubbe mens jeg er på sykehuset :) han må være endel hjemme med hundene uansett så han kan like godt gjøre litt nytte for seg ;)

Back
Topp