Jeg vil dele min fødselshistorie om Aron (Lang)

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Grunnen til jeg vil dele min historie er for at dere skal forstå meg litt bedre i tilfelle jeg kommer med kommentarer dere gjerne syns er rar eller upassende (skal selvfølgelig ikke prøve å skremme dere)

21.09. Var jeg inne til vanlig svangerskapskontroll hos jm. Alt var bra med lille Aron. 22.09 brukte vi dagen til diverse ærender og familiekos så jeg gikk ikke å kjente etter bevegelser hos Aron. Men da jeg la Angelica kl 19 om kvelden satte jeg meg ned og begynte å tenke på at det gjerne hadde vært en stund siden jeg hadde kjent noen bevegelser. Derfor satte jeg i gang med alt slags kjerringråd for å få noe respons fra lillegutt, etter 3 timers forsøk ga jeg opp og ringte til kvinneklinikken. Dem ba meg vente halvannen time til og hvis jeg ikke hadde kjent noe på den tiden skulle jeg komme inn til kontroll. Tiden gikk og ingen bevegelser. Jeg sendte derfor mld til en god venninne og nabo og spurte om hun var våken og om hun kunne kjøre meg inn til sykehuset. Vi trodde jo selvfølgelig ikke det var noe galt men at vi ville ta en kontroll for sikkerhets skyld, derfor ble Christian hjemme med Angelica.

Da vi kom inn til sykehuset ble vi tatt imot av en jm som skulle ta sparketest på oss. Men for å ta den testen må dem finne hjertelyden til babyen, men den fant dem da ikke. Det kom inn en ny jm for å lete hun også men uten hell. Jeg forsto fort hva som hadde hendt og knakk sammen i tårer. Jm prøvde å berolige meg med at det var ikke konstatert før en lege hadde tatt en ul. Så legen ble tilkslt og jeg ble tatt med inn på et nytt rom. Legen satte seg ned og begynte å ta ul. Han fortalte meg ingenting og jeg spurte men han ville ikke gi noe svar før han hadde fått undersøkt alt. Minuttene som gikk virket som en evighet før han da sa; beklager men det er ikke noe liv! Det var som å bli overkjørt av en lastebil, jeg ble kvalm og uvel og hylte mine tapre tårer. Jeg kunne ikke fatte den beskjeden jeg nettopp hadde fått. Men for å konstatere et dødsfall måtte dem være to leger, så enda en lege ble tilkalt og han tok ny ul, men kom selvfølgelig frem til samme konklusjon.

Deretter ringte jeg Christian uten å få frem et eneste ord inni alle tårene, men han forstod fort hva som hadde hendt. Han knakk sammen og sa han skulle komme så fort som mulig. Jeg ringte deretter mamma og pappa, dem kastet seg i en taxi bort til Christian, slik at mamma kunne passe Angelica og Pappa og Christian kom inn til sykehuset til meg kort tid etter.

Vi kastet oss om halsen på hverandre og gråt. Vi kunne ikke forstå hvorfor noe slik skulle skje oss. Deretter kom jm og lege inn å pratet med oss og spurte om vi ville dra hjem å fordøye beskjeden eller om vi ville få gang på fødselen med en gang. Jeg ville bare bli ferdig og sa at vi kunne sette i gang. Men da jeg fikk beskjed om at jeg måtte føde Aron ble jeg helt sjokkert, jeg lurte på om dem var spinn hakke gal og om hvorfor dem ikke skulle ta ks. Men pga den store infeksjonsfaren så var ikke det en mulighet.

Deretter ble vi tatt med ned på føde stuen og jeg ble undersøkt for modning. Så satte han inn 2 modningspiller og vi skulle nå vente på rier. Hele situasjonen er i en tåke for meg nå, men det var så vondt psykisk at jeg visste ikke hvordan jeg skulle klare å føde den lille prinsen min. Tre kvarter etter modningspillene fikk jeg rier, men etter halvannen time dabbet dem av og stoppet opp. Siden den skulle gå 4 timer mellom hver dose så fikk vi slappet litt av og grått masse sammen.

Da det var tid for andre runde med mondningspiller, så ble jeg sjekket først og det hadde ikke skjedd så mye siden sist, men livmorhalsen var mer avflatet og myk. 4 piller ble satt inn og en ny ventetid stod for tur. Da ingenting skjedde på en stund, tok vi oss en tur ut og to timer etter innsett av piller begynte riene for fullt. Da kom dem med 3-5 min mellomrom og bare en halvtime etter det kom dem med 2 min mellomrom og ca haltime etter det kom dem med 1 min mellomrom. Jeg ble da sjekket og hadde 3 cm åpning og spent vannblære (fostervann) etter 1 time med rier.

Jm anbefalte meg å få sett inn epidural, men jeg ville ha den fysiske smerten men gikk med på å få satt inn epiduralen men ikke medisinen, men da hadde jeg muligheten hvis jeg måtte ha medisin. Riene fortsatte med 1-2 min mellomrom og etter en time ble jeg sjekket igjen og det var ikke stor forandring så hun anbefalte at vi skulle ta vannet. Dette gjorde henne, og da satte smertehelvete til og jeg hadde stort behov for smertelindring så da kallet dem på anestesilegen igjen for å måle opp og sette inn epiduralmedisinen. Jeg vet ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk medisinen men det føltes som en evighet for nå gikk riene nesten inn i hverandre uten stans og var ekstremt vondt. Men da medisinen ble satt inn tok den toppen av riene og det var godt.

Plutselig var det 10 cm åpning. Vi hadde med en jm student gjennom hele fødselen og hun sprang ut for å finne Christian men han var ikke å finne, så jeg måtte holde igjen riene og ringe han. Han kom fort inn igjen og jeg fikk klar signal om å presse. Jeg startet å presse men da hode stod i åpningen og det svei på det værste ville jeg ikke presse mer i frykt for hva som skulle skje, nå var det store øyeblikket, det ville bli virkelighet at Aron var død og at vi aldri skulle få oppleve å se han vokse opp. Dem tvang meg til å presse og to press etter var den lille livløse kroppen ute. Vi gråt og gråt alle fire som var i rommet. Jm fikk tullet han inn i et pledd og jeg fikk han opp til meg og det var hjerteknusende å se den vakre gutten våres som ikke var i live. Han var helt lik på storesøsteren sin og det satte en stor støkk i oss, for det var som å se henne, bare død! Deretter fikk vi 17,5 timer med han der vi bar rundt på han, fikk stelle han og koste og susset masse på man. Men etter det innså vi at den lille gutten våres måtte få komme inn på kjølerommet fordi det begynte å renne blod ut av nesen hans og den lille kroppen begynte å forfalle. Det var hjerteskjærende å måtte ta farvel. Men vi måtte gjøre det som var best for han. <3 Englegutten våres Aron <3

Vil bare gi deg en stoooor klem!!!!
Ikke bra å lese dette mens jeg satt på jobb fant jeg ut, tårene triller. Har ikke ord på hvor mye jeg føler med dere! Takk for at du delt historeien deres med oss.

Herregud så ufattelig trist! :( Stakkar dere. Jeg er sikker på at det var en nydelig englegutt... Jeg vil sende deg en stor klem, og en stor takk for at du delte denne historien med oss. Klem fra meg :)

Utrolig sterk historie. Umulig å ikke gråte når jeg leser dette. Syns det er så vondt at noen opplever dette, sånt skal jo ikke skje :(
Veldig fint at du delte med oss, jeg både tror og håper du kommer hjem med en baby i september <3

Utrolig sterk historie. Umulig å ikke gråte når jeg leser dette. Syns det er så vondt at noen opplever dette, sånt skal jo ikke skje :(
Veldig fint at du delte med oss, jeg både tror og håper du kommer hjem med en baby i september <3

Det håper jeg også, for allt i verden!!! Det hadde betydd så mye. Et lite hjerteplaster og mirakel <3

sign ... <3<3

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Utrolig trist historie... :(

Har ei venninne som har gått gjennom noe lignende nettopp, derfor føles d litt "feil" å skulle bli gravid. Sniker i køen liksom. Jeg kan ikke forestille meg hva du/dere har gått gjennom...

Men håper dere får den lille spira deres i september! <3

Sorry at jeg banner!!! Men fy faen for en fæl oplevelse :'( Tårene triller og jeg har direkte vondt i magen :( Kvalm ble jeg oxo :'(

Noe så uretferdig! Her sitter jeg og nekta ks selv om jeg var dødsyk. Jeg nekta ks, pga jeg ikke følte meg sterk nok til det :( Mens du ble tvingt til å føde... Nå var jo jeg så heldig at min lille overlevde. Selv med tøffe ods i uke 29, 889g og 34 cm... Uff og vondt jeg fikk av deg og din famili <3

Sorry at jeg banner!!! Men fy faen for en fæl oplevelse :'( Tårene triller og jeg har direkte vondt i magen :( Kvalm ble jeg oxo :'(

Noe så uretferdig! Her sitter jeg og nekta ks selv om jeg var dødsyk. Jeg nekta ks, pga jeg ikke følte meg sterk nok til det :( Mens du ble tvingt til å føde... Nå var jo jeg så heldig at min lille overlevde. Selv med tøffe ods i uke 29, 889g og 34 cm... Uff og vondt jeg fikk av deg og din famili <3

det er den værste opplevelsen jeg noen gang har hatt og sikkert kommer til å ha resten av livet. det er virkelig det værste som kan skje en mamma og pappa.
Heldig dere som hadde en så sterk jente som kjempet for livet <3

tok litt tid før jeg manna meg opp til å lese.. men nå har jeg lest.. har ikke ord :( så urettfredig.. kan jeg spørre om di vet hva som skjedde? hvorfor det lille hjerte hadde stoppet? :( kleeeeem <3

tok litt tid før jeg manna meg opp til å lese.. men nå har jeg lest.. har ikke ord :( så urettfredig.. kan jeg spørre om di vet hva som skjedde? hvorfor det lille hjerte hadde stoppet? :( kleeeeem <3

Det er bare å spør :) Men jeg har ingen svar. hele svangerskapet gikk smertefritt fordi, med 3 ultralydkontroller og ellers vanlig oppfølging. Aldri tegn på at noe var gale. Det var en frisk stor gutt. Han ble født 6 dager før termin hele 3965 gram og 54 cm lang, så en stor fin gutt. Ingen tegn på skade på han, navlestreng eller morkake.
Men dem utførste obduksjon på han og jeg ringte sykehuset sist uke og da var rapporten klar og sendt over til kvinneklinikken så nå venter vi bare på innkallelse til møte. Men jeg tror mest sannsynlig han døde i krybbedød... :(

Huff..hjertet blør for dere :( umenneskelig å gå igjennom noe sånt. Det må jo bli fryktelig tomt når det man har bært på i så mange måneder bare plutselig blir helt borte.. Krysser fingrene for at alt går smertefritt for dere denne gangen, en lillebror eller lillesøster vil nok gjøre smerten litt lettere å bære selv om ingen vil erstatte Aron. Klem

føler sånn med dere<3 tårene triller når jeg leser fødselshistorien din, sterk historie! dette er jo noe ingen skulle fått oppleve. ønsker og tror det blir en baby på dere i september!
min mor har også mistet ved termin. å det hun sa da var at" jeg kommer aldrig til å miste sorgen, men jeg må lære meg å leve med den". en ny baby kan selvfølgelig aldrig erstatte lille engelen deres, men kansje hjelpe dere igjennom sorgen. Synes dere er tøffe som går igjennom et nytt svangerskap så tidlig. krysser alt som er for dere<3

Tusen takk for støtten allesammen <3 Det gjør så godt! Jeg har nettopp kommet hjem fra sorggruppen og det er så godt å være der med likesinnede. Vi har pratet mye om svangerskap etter døfødsel og det er jo selvfølgelig skremmende men jeg skal stå på mine krav om oppfølging slik at jeg føler en viss kontroll over dette svangerskapet og bare håpe på det beste <3

Back
Topp