Jeg trenger råd og tips mot stiv nakke

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Har sovet helt feil inatt og våknet med stiv nakke :confused: :oops:

Det er så gale at jeg får vondt i hodet av det her.

Jeg tåler ikke ibux.

Så, hva er ditt tips mot stiv nakke?

Tid er det eneste tipse mitt! Hos meg hjelper ingenting, det må bare gå over av seg selv! :)

Gå på helsekost og kjøp noe som heter linex. Det er en stift som du stryker på områder som er stive, i et tynt lag! Da jobber den seg nedover og løser opp musklene for deg. Men den er ganske kraftig så bruk litt om gangen. Den kan også bli ganske varm om du bruker for mye, og for all del ikke gå i dusjen med den på! Høres kanskje heftig ut dette, men jeg har kronisk nakkesmerter og denne er det eneste som hjelper. Smører på ømme områder før jeg legger meg og er fin igjen neste morgen ;)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Gå på helsekost og kjøp noe som heter linex. Det er en stift som du stryker på områder som er stive, i et tynt lag! Da jobber den seg nedover og løser opp musklene for deg. Men den er ganske kraftig så bruk litt om gangen. Den kan også bli ganske varm om du bruker for mye, og for all del ikke gå i dusjen med den på! Høres kanskje heftig ut dette, men jeg har kronisk nakkesmerter og denne er det eneste som hjelper. Smører på ømme områder før jeg legger meg og er fin igjen neste morgen ;)

den skal jeg jaggu prøve. takk for tips =)

Gjør det, vi er flere kolleger på jobben (sykehjem) som sverger til den. Men som sagt, vær obs på at den er kraftig og kan bli ganske varm (kan minne litt om tigerbalsam). Så begynn i det små til du blir vant med den. Og unngå tynne hudområder der musklene ligger nært overflaten. Tok alt for mye på forsiden av leggen en gang jeg hadde gangsperre, trodde foten skulle brenne opp :p Men når en bruker den riktig er den veldig god :D

Varm dusj og massasje :)

Varmeflaske e.l på nakken,2 paracet og sov i en halvtime. Hjelper meg :-)

Sent from my GT-I9300

Varme.
Varmeflaske, et bad eller dusj. Hvis du har sånn dusj med massasje stråle, Er det ypperlig
og paracet hvis du tåler det

Søk på Stiff neck på youtube, da kommer det opp masse klipp med øvelser og tøyninger du kan gjøre, noen av dem er veldig gode og effektive!

Jeg vasker og trommler puta mi når jeg får vondt i nakken. Ligger ofte feil når puta ikke er rett.

Føler så med deg! Ibux hjelper her men ikke når jeg er gravid.

Mine råd er:
- ikke stresse
- sov nok
- drikk nok vann
- bruk solbriller
- få gjevnlig massasje og lett tøyning (både løse opp vonde muskler men også forebyggende)
- varm opp med varmeflaske eller en dusj og deretter rull på skuldre og hode

Når hodepinen min har vært for ille og jeg ikke klarer å sove har jeg kjølt ned lokalt der det gjør vondt i panne, hode og nakke med kjøle-element. Muligens det hjelper fordi blodårene er utvidet ved migrene og da trekker seg sammen ved kulde. Jeg er veldig hoven der det er vondt i både panne og nakke.

Kan den brukes av gravide?

Takk for tips og råd :)

Ble tidlig kvelden igår, for hodepinen slo meg.
Er noe bedre idag.

Fant igrunn frem masasjestaven min :) Den hjelper mot senebetennelse og.

det beste tipset jeg har har jeg fått fra min osteopat:

bruk en tennisball. Så legger du deg på et fast underlag, finner det vonde punktet, legger tennisballen på. Har du vondt bak i nakken legger du deg på ryggen og legger tennisballen i nakken og masserer punktet Ved å enten ligge stille eller bevege nakken litt sidelengs.
Legg deg litt på siden hvis det er siden av nakken som er vond.

kan brukes ellers på kroppen også, feks hofter, skuldre osv.

har hjulpet meg når nakkeplagene mine er som verst.

Back
Topp