Jeg trenger GODE unnskyldninger!

Lycke<3

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Septembermødre <3
Skal på julebord til helga, fredag-søndag. Jeg trenger noen gode unnskyldninger til at jeg ikke drikker... Maten blir spist på restaurant, så ikke så lett å bestille alkoholfritt uten at noen merker det:p
Å jeg kan ikke si det, da flere i familien vår jobber der...

Jeg har kyssesyka, god timing for å skjule en graviditet kan en si ;)

Jeg og trenger råd. :-p men tror d går fint. Tar med meg alkoholfritt. Men er ikke vanlig at eg ikke shotter, blander eller er første mann i seng :-p lyst slappe av når vi først skal på hotell uten barn. ( meg og kollegaer)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Er jo ikke vits i å skylde på antibiotika lengre.. Går an å ta seg et par glass vin om en bruker det. -sukk-
Du kan si du kjører, skal opp tidlig for en avtale. Ikke er i form, muligens brygger på en influensa elr noe.

Last edited:
Si ja takk til et glass vin til maten og lat som om du drikker. Tror ikke folk vil legge merke til så mye bare det er noe i glasset. Også kan du bytte glass med kjæresten når han har drukket opp :p

Eller si du går på antibiotika pga urinveisinfeksjon eller noe. (Det er jo ikke så synlig for andre) Om noen sier du kan ta ett glass allikevel kan du si du ikke tar sjansen, for det kan gjøre at antobiotikaen ikke fungerer så godt ! :)

Jeg stemmer for å si ja til et glass vin og bare late som du drikker. Unnskyldninger fører bare til mistanke...:)

Flagyl er en type antibiotika som ikke skal kombineres med alkohol, den vil virke som en antabus, så du kan si du bruker den.

Takk for mange svar:) hva brukes Flagyl mot da? Hihi, så ikke alle tror jeg har klamydia:p haha det hadde tatt seg ut:p

Ehm, feks. clostridium dvs diaré forårsaket av infeksjon i tarm. Anaerobe bakterier.
Menneh.. Du kan si det er pga uvi eller noe enklere :D

Nei men infeksjon i tarm passer kjempe bra! Var på hyttetur nyttår og da kastet jeg opp masse av en øl. Viste jo ikke jeg var gravid, så sa til dem jeg var med at jeg sikkert hadde fått noe mage tull.
Og noen av disse skal være med til helga!

Ehm, feks. clostridium dvs diaré forårsaket av infeksjon i tarm. Anaerobe bakterier.
Menneh.. Du kan si det er pga uvi eller noe enklere :D

Hahaha... til urinveisinfeksjon bruker man selexid eller Bactrim... skal heller ikke blandes med alkohol... eller du kan jo si du har fått apocilin av tannlegen pga betennelse i ei tann og at du er nesten ferdig med kuren men ikke vil risikere noe... Eller du kan si at du ble så full og dårlig forige helg at du orker ikke tanken på alkohol i det hele tatt... :D mye å velge i :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Er vel egentlig ikke så nøye hva den heter. Opplever at folk ikke husker navn på medisiner de nettopp har startet på, og kanskje ikke skal ha så mange dager ;) er jo mange andre grunner til å ikke drikke enn medisiner. Rett og slett at du ikke orker fyllesyke, har ikke lyst, eller noe av de andre forslagene som er sagt.

Ang antibiotika og drikking, alkohol er vanndrivende, noe som øker utskillelse av urin og medisin, noe som kan sette ned effekten, muligens forlenge infeksjonen. Men da snakker vi om å drikke flere glass. Et glass vin, øl eller en dram er ikke farlig, hvis det ikke er medisiner som feks flagyl som vil virke som en antabus. Så å si at en ikke kan drikke pga antibiotika er noe de fleste har fått med seg ikke er "gyldig" grunn. Alltids en eller annen som vil si: "neeida, det er ikke sånn. Kom igjen et par glass vin går bra" dessverre... :/
Rart at det ikke skal gå an å dra på sosialt lag uten drikkepress egentlig..

Ja merker drikkepresset når en er gravid!
Julen var helt forferdelig. Har i grunnen aldri lagt merke til hvor mye vin det drikkes i familieselskap og lignende... Så vi har løyet hele julen både til fsmilie på dagen og venner på kvelden. Var en lettelse å komme tilbake til hverdagen hvor det i hvert bare er helgene å tenke på hehe :)

En ting som er greit er at mine nærmeste og de på jobben vet at vi mistet og prøver så da har jeg sagt at jeg ikke kommer til å drikke mellom el og ikm. I tillegg så har vi jo kamper på søndager og jeg drikker aldr i før kamp så har i grunnen troverdige unnskyldninger hele tiden :p

I forrige svangerskap så svigermor det på meg før jeg selv viste det. Så jeg håper ikke hun gjør det nå. Og svigermor er med på julebordet, jeg skal bo med henne hele helga:p så dette blir nok en utfordring...

Hehehe. Det kan bli spennende :D
Lykke til!

Blir spennende å høre hvordan det gikk! Jeg skal selv på fest i helga med saft eller juice på en vaska vinflaske :p

Back
Topp