lucillen
Elsker forumet
Jeg er jojo slanker - vært det siden begynnelsen av tenårene !
Min situasjon :
Er for tiden langtidssykemeld - Jeg fikk helt brått flere revmatiske sykdommer før jeg er 30 - så har vært sykemeld i 14 månder - har ikke kunne fortsette i mitt yrke og vet lite hva som skjer fremover .
Fikk egentlig et sjokk i november 2008 , trodde jeg bare hadde en liten betennelse i et håndledd - men blodprøvene slo ut på mye . Jeg fikk streng beskjedd om at jeg måte ned i vekt ! Så den dagen hadde jeg min høyeste vekt noengang - 99 , 9 hjelp ! Jeg tok et stort skippertak og trøstespiste ikke en gang på 9 månder . Jeg gikk ned 18 kg . Må si selv , jeg var flink !!! Men så kom høsten og vinteren og vips sååå kom 8 kg tilbake... På prøvene i november - må jeg ned i vekt og jeg mååå få kontroll på vekten ! Jeg holder på å få flere sykdommer - livsstilssykdommer - før jeg fyller 30
Føler legen nesten bare massser om vektnedgang - men det er ikke så lett å stablisere vekten ...
Trening der er jeg flink en stund , er meget glad i friluftsliv og liker å være ute i naturen ! Men i perioder jeg ikke noe flink !
En vanlig dag :
Frokost - 1 glass biola
Lunsj - 2 brødskiver , magert pålegg , 1 glass appelsinjuice
mellom - 1 neve nøtter og 1 eple
middag - halvferdig middag , ofte noe med findus eller toro
kvels - 1 appelsin
noe av det jeg må ha i løpet av en uke og i det mest ekstreme ukene ALT :
- 6 -9 liter cola
- kakao og vafler
- hveteboller og milkshake
- muffins
- sjokoladekake
- eplekake
- smågodt
Er nå inne i en slik periode ! Jeg trenger råd - tips - motivasjon for å komme ut av denne vonde sirkel !