Jeg tør nesten ikke skrive dette... *LANGT*

Una84

Glad i forumet
synes det er helt utrolig at det går ann.. Får så vondt i hjertet mitt av at jeg klarte å være så uoppmerksom [:(]

Sambo og jeg holdt på å lage middag, Iselin lå i lekegrinda og koste seg, men så begynte hun å sutre.. Så sier sambo at jeg kan jo hente henne, så kan hun sitte i bumbo-stolen sin ved siden av oss på kjøkkenbenken, så får hun se hva vi driver med.. Jeg går ALDRI fra henne mens hun sitter i denne, ikke engang når hun sitter i den på gulvet, så tenkte det var jo greit nok.. Så jeg setter henne opp i der og sambo går bort til henne og tøyser med henne, så da snur jeg meg til vasken for å fylle opp noe vann, sånn at jeg står med siden mot henne.. Plutselig så går sambo bort til det han holder på med, uten at jeg får det med meg, og i løpet av et sekund da så prøver Iselin å få tak i lommeboka mi som ligger et lite stykke bortenfor henne, og klarer da å komme seg ut av denne stolen! Hun liksom spretter opp av stolen, lander på magen på kanten av benken og faller baklengst ned fra kjøkkenbenken! [:(] Jeg snur meg akkurat i det hun faller, men rekker ikke ta tak i henne, men får tatt foten min under hodet hennes, så hun slo ihvertfall ikke hodet i gulvet, men stakkars!!! Og hun gråt og gråt og gråt... Var helt utrøstelig... [:(][:(][:(][:(][:(]

Jeg skulle jo ALDRI satt henne oppå der! Og jeg skulle ALDRI tatt henda vekke fra henne! Det er jo så langt ned! Kommer til å ha mareritt om det her... Ser henne fortsatt for meg, lille kroppen som faller baklengst ned derfra, etter først å ha falt ut av stolen og ned på kanten av benken..

Synes det er helt forferdelig, vil egentlig ikke fortelle dere at jeg har vært så teit i det hele tatt, vet jo at man ikke skal gjøre sånn, og vet jo at hun beveger på seg så mye nå at hun ikke burde bruke den stolen, men jeg skulle jo stå ved siden av henne hele tiden [:(] Blei langt og rotete det her... Sitter å lurer på om jeg bare skal slette alt, men så er det på en måte litt godt å få det ut og... Så rart det enn er.. Men godt å få sagt hvor innmari teit jeg føler meg!

Huff, skjønner at det var fælt å oppleve [:o]

MEEEN, det er IKKE din skyld, og heller ikke samboeren din sin skyld [:)] Detta er sånn som skjer.
Og bare så det er sagt, så har barna det bra når de skriker [;)] Det er vesentlig verre hvis de er stille etter et slikt fall! Men de skvetter så fælt, og da er det godt at de skriker det ut.

Jeg tipper du reagerte så fort du bare kunne, og du er fortsatt verdens beste mamma for vesle Iselin, Una! [:)]

Masse klemmer <3

huff. det er fort gjort snuppa[:(] gir deg en liten trøsteklem.. det gikk sikkert bra med snuppa di.. men da har du ihvertfall lært.. huff.. fælt å si det sånn da.. men ting skjer så fort at vi ikke rekker å få det med oss en gang.. huff.. grøss..

Huff... Skremmende, men sånt skjer altså!  Om det er no trøst så hadde jeg sånn følelse idag jeg og. Knøttet har jo begynt å reise seg opp og vi har et ganske stort stuebord med spissekanter (han begynte å reise seg igår, og idag var han rezer så har ikke rukket å sikre bordet enda), så står han der og jeg tenker at han må jo få lov så jeg står litt unna.... OG SÅ mister han balansen og DEISER haka/kinnet i bordkantspissen, han begynte selvfølgelig å HYYYYYYYLgrine og var utrøstelig LENGE (også fått blåmerke på halve kinnet :(  ). Jeg SKULLE jo fulgt med, regna jo med no sånt måtte skje siden dette var hans 2. dag på beina...  :(    Vondt i mammahjerte jaaa...

Poenget mitt er at sånt skjer bare, og det kommer til å skje mange flere ganger! Desverre :(

PS!! Fy faen for en MAMMAREFLEKS du har som klarte å redde hodet!!! LOOOORD sier jeg bare!! :D

SIGN
ORIGINAL: Pisces10

MEEEN, det er IKKE din skyld, og heller ikke samboeren din sin skyld [:)] Detta er sånn som skjer.
Og bare så det er sagt, så har barna det bra når de skriker [;)] Det er vesentlig verre hvis de er stille etter et slikt fall! Men de skvetter så fælt, og da er det godt at de skriker det ut.

Jeg tipper du reagerte så fort du bare kunne, og du er fortsatt verdens beste mamma for vesle Iselin, Una! [:)]

Masse klemmer <3

Her falt han ned fra sengen for en stund siden, men han landet heldigvis på magen, så han slo ikke hodet sitt han heller. Det føles uansett helt forferdelig for mammahjertet og den dårlige samvittigheten gnager seg langt inn i beinmargen. [&o]

Noen ganger skjer alt så fort uten at man er helt tilstede i øyeblikket. Det betyr ikke at du er en dårlig mamma. Tro aldri det. [:)]

Det er dessverre sånt som skjer.

Om det er noen "trøst" så har jeg også vært litt uforsiktig med en av mine i dag. -Jeg lot han sitte i en barnestol og se ut av vinduet på snøen, og i det det flyr en fugl forbi så blir han LITT ivrig og slenger hele seg forover, slår hode i vinduet og skyver stolen bakover, så detter han med hode rett i dørakarmen.. Ganske så utrøstelig! Men de tåler heldigvis en støyt dissa barna :)

Og det er nok ikke siste gangen vi kommer til å se barna våres skade seg.
Håper du får sove godt til natta:)

Sånt som skjer snuppa [:)] burde ikke skje, men det gjorde det [8|]

Kanskje en smule lite gjennomtenkt fra hannes side (opplevd noe lignene med min kjære), men nå har han lært, og du også. Og hun ble nok mer redd enn hun fikk vondt

Du snuppa!!! DU er verdens beste mamma for Iselin, uansett om hun falt!!! Aldri aldri tro noe annet!!!!!

Sender deg en kjempestor klem jeg. Tror du trenger det!! :)

Uff så fælt!![:(] Men du er verdens beste mamma for det!! det skjedde noe lignenede her da Alvin datt ut av senga mi, jeg halv sov og våkna av ett dunk[X(] følte meg så fææl i lang tid etterpå, men jeg har lært! og det har du og[:)] sånn skjer desverre, men det kan skje alle[:)] Så bra det gikk bra med snuppa di og att du fikk redda hodet hennes fra fallet[:)]

Det er bare sånn som skjer, kjære deg, og det kan skje hvem som helst av oss en dag... Vi kan ikke sitte med ungene på fanget 24/7 og at oppmerksomheten svikter en gang i blant er vel noe ALLE foreldre har eller kommer til å oppleve!

Min lille pjokk satt plutselig med en saks i hendene her en dag. Hadde slengt den på gulvet når jeg pakket opp noe mens han sov, men glemte å fjerne den til han sto opp igjen...! Gjett om hjertet mitt hoppet når jeg så det! Både jeg og samboer var i rommet...begge kunne sett at mini tok opp saksen...men nei.. Heldigvis så vi det mest sannsynlig like etter han fikk tak i den, så ingen skade skjedd.
Man lærer ihvertfall til neste gang da!! [:)]

Bra at alt står bra til med din lille prinsesse [:)][:)]

Sender masse klemmer jeg...er ikke annet å gjøre!!!
Og tenk på det du....din reaksjon sørget for at det ikke gikk langt verre!!!!
Du var rask nok, så det så!!!!!! Og trøst deg med det, jeg har sett langt verre ting!!!!!!

Vær glad or at det gikk bra du, og kos litt ekstra med snuppa di i morgen.....[:)]

Klemmer

ORIGINAL: Pisces10

Masse klemmer <3

Signerer. God klem til deg :)

Stakkars stakkars deg!! tror faktisk at når ho kom over sjokket var denne opplevelsen verre for mammahjertet ditt enn for ho!

Du er kjempe flink!!!! og det at du føler deg drit no er jo et tegn på at du er ei kjempe god mamma!! Tenk om du ikkje hadde brydd deg nevneverdig?? DA hadde du vert en dårlig mamma[:)]

*laang god klem til deg*

Du er flink du!! og var jammen rask som fikk foten under hodet hennes!!

Det er et mareritt når slikt skjer. Men det kan skje den beste. Jeg regner jo med at det ikke kommer til å skje flere ganger, hehe. ALLE har gjort feil de lærer av, det er bare så utrolig kjipt når det skjer med barna. Men som Pisces10 sier, når de skriker så går det iallfall "bra" med dem. Verre når det blir helt stille...
Bra du var kjapp nok til å dempe fallet på hodet hennes. Og samboern din har vel også et visst ansvar i å følge med. Men det viktigste er at det gikk bra. Dere slapp fra det med skrekken.
*Klem*

Tusen takk alle sammen, dere er så utrolig gode [:)] Sitter her med tårer i øynene [:)] Ringte legevakta nå, hun våkner og gråter hele tiden, gjennomsvett og utrøstelig, men tingen er at hun er skikkelig forkjøla i tillegg, så vet liksom ikke hva som er hva... Sitter og hører at hun kommer med noen skikkelig ekle host nå [:(] Høres nesten ut som ho hoster så ho skal spy.. De sa forøvrig akkurat det samme på legevakta som dere sier, at det høres ut som at det gikk fint, og at det andre nå er forkjølelsen hennes.. Hadde hun fått skader eller hoderystelse så hadde hun ikke smilt og ledd i stad, og vi hadde merket det mye mer, og for lenge siden.. Men jeg klarer liksom ikke slappe av.. Tror jeg kommer til å sitte her i natt og høre på henne [:(] Sambo har lagt seg og dyttet propper i øra [:@]

Kjære deg snuppa.. dette er sånn som skjer.. du er verdens beste mor for det om [:)] Men jeg skjønner akkurat hvordan du har det.. og det er en jæææææ)(&/ følelse [:(]

Pappan min var uheldig da han skulle skifte på meg når jeg var baby(stellemadrass oppå vaskemaskina) og jeg datt rett ned på betong gulvet.. gikk helt fint, ikke en skramme.. (eller kanskje derfor jeg er som jeg er [:D])

Vel, ikke meningen å tulle det vekk altså.. Men du skjønne tegninga..

Dette kommer til å gå kjempe bra, å hun kommer ikke til å få noen skader fra det.. Det er i mamma hjertet ditt det kommer til å sitte så jeg sender deg mange klemmer :)

Jeg tror hun sutrer og gråter litt fordi at hun er så forkjølet.. kjenner veldig godt til den biten der.. de blir redde når de ikke får puste skikkelig og skjønner ikke hva som er galt :/

du e verdens beste mamma, de e du :) og Iselin he det nok bra, e værre viss dei ikkje skrik etterpå. Ej og Fredrik datt på isen i dag ute, han satt i maxi cosi bilstolen me sela. Ej sklei og mista stolen, den datt først rett ned med rumpa has ned først å so datt den over på sia når ej datt heilt ned. Fredrik vart først heilt still deretter endra heile ansiktet sej i redsle før han hylte ut. Trur alle får prøvd nøke lignande framover.

Så grusomt, men sånn som skjer... Jeg sendte nesten J ned VERSTE trappa i forrige uke. Vi hadde vært ute å gått laaang tur, og parkerte i kjelleren, hun sov videre. Pappaen kom hjem og hoppa i dusjen, med døra til badet åpent. Han pleier å få besøk av ei lita firbeint mens han dusjer [:)] (dusjdørene er dugget og igjen, hehe). J våkner nede, og jeg bærer henne opp. Kler av henne og lar henne gjøre det hun vil. Jeg sitter her... [:-] Hører at hun kryper bort i gangen, og begynner å bable. Tror så klart hun har gått bort til badet for å snakke med pappaen. Men, hun får ikke noe svar? Hører han ikke, eller? Går for å se, men det hun snakker til er trappa... Døra hadde jeg glemt å lukke[&o] Bratte trappa, med bare halvveis vegger på sidene og betonggulv i bunn. Fy flate. Tror jeg kommer til å huske døra etter dette! [X(]

Når eg satt Malin ned etter frokosten i dag, var eg sikker på at trappgrinda var lukket, så eg lot hun leike, rydde på kjøkken osv. Så kjem eg inn i stua med kaffien og gjett kva? Der sitte Malin nesten på trappekanten og leiker.. HERREGUD..... Eg trudde eg skulle dauga... Da fekk eg fart på meg ja [&o][&o][&o]

Slikt kan skje alle og eg har mange fleire historier, men du er likevel den beste mamma for di søte jente[:)][:)][:)]

Back
Topp