jeg syns det har noe å si hvilken side han sitter på.

ORIGINAL: Cilipi

Nei, jeg skriver hva jeg synes :) Men det faller visst i dårlig jord hos deg ,  du angrep jo med engang.

Lille lemmen , bit ikke meg , for etter meg kommer det en som er enda større i kjeften :)
syns det var du som angrep meg ført om at jeg måtte nyte ungen,logge av og leke o.l.

ORIGINAL: Febbis

Enig i den, men jeg tenkte mest på noe annet:
Jeg klarer bare å lukeparkere den på den ene siden. Den siden av veien hvor jeg sitter ut mot veien med trafikken. Da er det sikrere både for meg og emil når jeg tar han ut av bilen.

Og fordi samboeren min har laaaaaaaaaange ben, og da er det ikke plass til et sete bak han når han kjører...[;)]
den tankegangen er jo også bra.
(men jeg lukeparkerer ALDRI[8D][8D][8D]så slipper å tenke sånn...hehe)

Det er ikke alle biler som er godkjent for å montere barnesete i midten bak selv om det er plass. Kan være lurt å sjekke. Jeg ble overrasket over hvor mange biler det faktisk gjelder.

Men er det ikke også en relativt stor risiko for at noen ikke overholder vikeplikten (f.eks ikke ser at veien de skal inn på har forkjørsrett) og kjører inn i siden på min bil? Da vil min bil bli truffet på høyre side. Jeg har tenkt en del på dette når jeg er ute og kjører i byen.

logisk ja vi har det også sånn

ORIGINAL: ActionPaction

Men er det ikke også en relativt stor risiko for at noen ikke overholder vikeplikten (f.eks ikke ser at veien de skal inn på har forkjørsrett) og kjører inn i siden på min bil? Da vil min bil bli truffet på høyre side. Jeg har tenkt en del på dette når jeg er ute og kjører i byen.
jo der sier du noe.
har tenkt litt på den også.
men jeg har aldri stolt på de som står og skal ut i sånn "kryss"/utkjørsler,så jeg følger alltid med på de.
dette har jeg alltid gjort,før jeg fikk unge også.

stoler bare på meg selv. (men kan jo selvsagt gjøre feil jeg også)

Skjønner tankegangen , men skjønner ikke at det går å tenke på det engang. Du må jo være virkelig ha en travel hverdag hvis du skal tenke på denne måten , hvis, hva om  osv. Nei, prøv å ta det litt mer med ro og nyt babyen/barnet istedet.
Logg av BV og leik med ungen :)

Tror dette må være den dummeste kommentaren jeg har lest på BV. Bilsikring er et alvorlig tema. En må jo kunne diskutere hva som er best. Herregud....! [8|]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: April07/Des09

Men min tankegang er slik:
(med ett barn så klart)

Midten bak er lengst mulig vekk fra alle treffpunkter uansett om bilen min bli påkjørt bakfra, fra siden eller forfra!!!

Og jentungen vår på 2 år sitter veldig godt i midten i sin bakovervendte bilstol, så at det ikke er plass i midten blir jo feil...
med vår stol og i vår bil er det ikke plass til stolen i midten....
hva vet du om det egentlig?

Poenget hennes er vel at det er plass i midten med rett sete i rett bil. [8|]

Var på svangerskapskurs på mandag og da ble dette tatt opp. Jordmora sa da at den "riktige" plasseringen av barnesetet er på høgre side, bak i bilen (altså bak passasjersetet), og i midten som andrevalg

ORIGINAL: Zol80

Skjønner tankegangen , men skjønner ikke at det går å tenke på det engang. Du må jo være virkelig ha en travel hverdag hvis du skal tenke på denne måten , hvis, hva om  osv. Nei, prøv å ta det litt mer med ro og nyt babyen/barnet istedet.
Logg av BV og leik med ungen :)

Tror dette må være den dummeste kommentaren jeg har lest på BV. Bilsikring er et alvorlig tema. En må jo kunne diskutere hva som er best. Herregud....! [8|]

Da har ikke du lest mye på BV ;) Jeg sier ikke det ikke er viktig tema.

vi har ikke noe valg, snuppa må sitte bak passasjer, ellers får ikke sambo plasss til å sitte bak rattet. og nå kommer det jo et barn til, så sånn kan man ikke tenke egentlig. Men skjønner tankegangen din ja.

Et bakovervendt sete (som Erik sitter i) må stå bak passasjersetet..
Fordi mannen, som oftest er sjåfør, er så lang at noe annet ikke er plass..

Så sånn er det hos oss.. Plassen avgjør plasseringen av barnestol.. [:)]

Hvis vi får flere barn må Erik flytte bak passasjersetet, siden babyen må sitte bakovervendt.

Da vi bare hadde Aurora satt hun i midten bak, da Isa kom satt hun på høyre side bak og Aurora på vanstre, nå sitter Isa på vanstre side, Aurora i midten og Thia på høyre side...skjønner tankegangen din..tenker samme selv, men er vanskelig når man har tre

Back
Topp