Ja, jeg spør igjen...
Foreldrene mine tok svinevaksinen onsdag i uka som var, det samme gjorde gutten min på 17 mnd. Jeg tok vaksinen torsdag. Begge foreldrene mine fikk vondt på tunga, og blemmer der. Det fikk jeg også. Både moren min og jeg har fortsatt blemmer og vondt. For min del, øker smertene. Det begynner å bli vondt å spise og drikke, det svir og brenner hver gang noe kommer i kontakt. Det er også vondt å svelge nå, og jeg begynner å hovne opp nedover også (halsen).
Guttungen var våken i to timer natt til i går med tydelige smerter. Smertene tiltok utover dagen i går. I natt gråt han hver halvtime og vel så det frem til halv tre, han sov da fra halv tre til fem, da startet han dagen. Prøvde alt for å få han til å sove, men han hadde tydelig vondt. I hele dag har han også hatt store smerter. Han har fått paracet mot smertene.
Jeg trodde i går at smertene hans skyldtes tannfrembrudd, da flere hjørnetenner kommer og han er forkjølatufs osv. Men ingen feber. Men i dag oppdaget jeg store, røde blemmer på tunga. Han har ikke villet spise eller drikke noe særlig, kun bittelitt vann før han begynner å hyle og ta seg til munn, og bittelitt banan. Stakkar gutten min[:(]
Av barnehagepersonalet har foreldrene fått et oversiktsskjema over de vanligste barnesykdommene, men ingen av sykdommene har dette symptomet. Jeg lurer derfor på om også han går gjennom en reaksjon på vaksina.
Jeg har tenkt å rapportere det til helsestasjonen hvor vaksinen ble tatt (takk til deg som nevnte dette), men det er vel ikke noe å gjøre med problemet utover det.
Hvorfor jeg spør om noen her inne har reagert på samme måte, er fordi jeg da lurer på hvor lang tid det tok før dere så bedring? To-tre timers nattesøvn er vondt for gutten min, og et stort problem for meg som er alenemor og i full jobb, og som har slitt med søvnterror helt siden fødselen. Jeg klarer ikke så mye mer nå, kjenner jeg.
Så, - anyone?[8|]