Jeg snorker mye om natta

Februar?

Forumet er livet
Hver natt snorker jeg mye om natta. Det er blitt skikkelig ille etter at jeg ble gravid. Jeg holder sambo våken og han sover stakkars ikke så mye.
Jeg fikk et tips av Agga om å be sambo smatte i øret mitt når jeg snorker og det har faktisk hjulpet, men nå i det siste så hjelper ikke det heller. Så nå hysjer han på meg eller be meg snu meg. Og han sover jo nesten ikke fordi jeg bråker nettopp sånn.
Og når han snakker til meg så svarer jeg i søvne. Jeg sover egentlig ikke så godt selv. Jeg er redd for at han ikke skal sove og jeg klarer liksom ikke å sove i så mange stillinger heller lengre. Det blir enten på venstre eller på høyre side. Og om jeg ligger på venstre side så ligger jeg mot sambo og da hører han jo meg ekstra godt. Og jeg blir ganske klar av å bare ligge på høyre side. Noen andre som har det sånn eller? Snorker mye?

nei eg snorke ikkje visst..
Men eg okker og stønner og klager mye sier samboer[8D]

jeg snorker ikke mer enn vanelig nå som jeg er gravid, men jeg snur meg ca 1000 ganger i løpet av natta.. og nesten hvar gang vånker samboer`n..
synes litt synd på han, men samtidig sover ikke jeg noe godt heller.. ligger våken mesteparten av natta virker det som.. så om han våkner i 2 sek er det egentlig greit for meg..
han sover alltid en time el to på sofaen om dagen uansett..

Jeg burde kanskje prøve snorkeplaster. jeg har pustestopp om natta også da så om jeg ikke snorker så våkner han av at jeg plutselig tar en stort innpust for da er det lenge siden jeg har pustet. Han sover riktignok lett, men liker ikke at han skal være trøtt på dagtid pga meg.

kjæretsen min snorker også forferdelig. Jeg har også prøvd smatting, hjelper litt, hender jeg sier "shhhhhhh!" det hjelper litt bedre. men det beste er å snu hodet hans, da slutter han helt en stund så kanskje jeg sovner, hvis ikke så snur jeg hodet hans igjen når han begynner igjen[8D] Det er mitt beste tips ihvertfall[;)]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg burde kanskje prøve snorkeplaster. jeg har pustestopp om natta også da så om jeg ikke snorker så våkner han av at jeg plutselig tar en stort innpust for da er det lenge siden jeg har pustet. Han sover riktignok lett, men liker ikke at han skal være trøtt på dagtid pga meg.

oj, pustestopp i søvne er en kjent diagnose, men det er faktisk ganske farlig(!) du burde få sjekket det ut i en søvnlab eller i det minste snakke med lege om det. folk med denne diagnosen snorker ja, så spørs om åpne luftveier vil hjelpe så mye. SJEKK DET UT!

i følge mannen snorker eg..[:)]...

Og han snorker og veldig...(eg har faktisk filma det, hehehehe)[:D][:D][:D][:D]

Får å sove bedre, søv me på kvar sitt soverom...Eg sover mye bedre, og når eg er på do om natta, slepp eg ligge å høre på at han snorker...

I helgene sover me ilag da.....

ORIGINAL: carinasverden

ORIGINAL: janpanmarsipan

oj, pustestopp i søvne er en kjent diagnose, men det er faktisk ganske farlig(!) du burde få sjekket det ut i en søvnlab eller i det minste snakke med lege om det. folk med denne diagnosen snorker ja, så spørs om åpne luftveier vil hjelpe så mye. SJEKK DET UT!

Ja det er en kjent diagnose, pappa og flere andre i familien har det. Jeg fjernet mandlene for å bli kvitt problemet, men det hjalp ikke.
Jeg vet jeg burde snakke med legen om det, men det blir aldri sånn. Men når man har pustestopp så stopper man gjerne å puste lengre enn man vanligvis gjør. pappa har pustestopp på 2 min om natta han og klarer jo aldri å gjøre det ellers

ORIGINAL: klovnen

i følge mannen snorker eg..[:)]...

Og han snorker og veldig...(eg har faktisk filma det, hehehehe)[:D][:D][:D][:D]

Får å sove bedre, søv me på kvar sitt soverom...Eg sover mye bedre, og når eg er på do om natta, slepp eg ligge å høre på at han snorker...

I helgene sover me ilag da.....

sambo er ikke villig til at vi skal sove på forskjellige rom

Jeg aner ikke hva som hjelper, ble bare litt bekymra over pustestoppen din. Det hørtes ikke bra ut. Er det ikke noe som hjelper da? Ta det opp med legen din, jeg synes det høres veldig skummelt ut å stoppe å puste om natta!!

Synes jo det er litt koselig at samboern din ikke vil sove på hvert deres rom. Sånn er min også, og jeg er egentlig veldig glad for det. Jeg snorker ikke, men det gjør han, og jeg bare dunker til han så stopper han i et par min før han begynner igjen. Noen ganger rekker jeg å sovne, jeg er ganske lettsøvd, men han snorker ikke så veldig høyt, så jeg våkner sjelden av det. Han er derimot ikke lettsøvd. Sikker på at han kunne sovet seg gjennom 2. verdenskrig [&:]

Fant dette på en side om søvnapne:

Pustestopp under søvn – en sykdom flere bør åpne øynene opp for

Nærmere 100 000 nordmenn er rammet av sykdommen søvnapné (også kalt obstruktivt søvnapnésyndrom, OSAS)1. Sykdommen innebærer at man har kortere eller lengre opphold i åndedrettet mens man sover, ofte i kombinasjon med kraftig snorking.

Blant symptomene regnes tretthet, hodepine, konsentrasjonsvansker og nedstemthet, men også relasjonsproblemer og impotens kan være tegn på denne sykdommen som mange ikke en gang vet at de har.

På sikt kan ubehandlet søvnapné føre til høyt blodtrykk, hjerteinfarkt og hjerneslag.2 Studier viser at personer med søvnapné har syv ganger forhøyet risiko for å komme ut for en bilulykke.3

På denne nettsiden kan du lære mer om søvnapné, om hvilke årsaker som ligger bak, hvordan sykdommen kan behandles og hva du kan gjøre selv. Du får også møte mennesker som er rammet av sykdommen og kan få råd fra dem og ta del i deres erfaringer.
Snart vil sovnapne.no også tilby muligheten til å sende spørsmål til en søvnlege.

Lev livet våken.

Link til siden: [link=http://www.sovnapne.no/]Søvnapne[/link]

Jeg snorker en del, ja. Nok til at min kjære har kommentert det. Blir tett i nesa når jeg ligger, så pleier å ta en dråpe nesespray før jeg legger meg. Det hjelper. Tror snuoperasjonene mine om natta plager han mer, for da er det litt sukk og stønn [:)] For ikke å snakke om når jeg skal ake meg og mitt vonde bekken ut av senga for å gå på do - igjen...

Stakkars mennene våre [:D]

Jeg synes også at det er synd på han jeg bor med. Skulle så gjerne ha sluttet så snorke for at han kunne sove bedre.

ORIGINAL: carinasverden

Fant dette på en side om søvnapne:

Pustestopp under søvn – en sykdom flere bør åpne øynene opp for

Nærmere 100 000 nordmenn er rammet av sykdommen søvnapné (også kalt obstruktivt søvnapnésyndrom, OSAS)1. Sykdommen innebærer at man har kortere eller lengre opphold i åndedrettet mens man sover, ofte i kombinasjon med kraftig snorking.

Blant symptomene regnes tretthet, hodepine, konsentrasjonsvansker og nedstemthet, men også relasjonsproblemer og impotens kan være tegn på denne sykdommen som mange ikke en gang vet at de har.

På sikt kan ubehandlet søvnapné føre til høyt blodtrykk, hjerteinfarkt og hjerneslag.2 Studier viser at personer med søvnapné har syv ganger forhøyet risiko for å komme ut for en bilulykke.3

På denne nettsiden kan du lære mer om søvnapné, om hvilke årsaker som ligger bak, hvordan sykdommen kan behandles og hva du kan gjøre selv. Du får også møte mennesker som er rammet av sykdommen og kan få råd fra dem og ta del i deres erfaringer.
Snart vil sovnapne.no også tilby muligheten til å sende spørsmål til en søvnlege.

Lev livet våken.

Link til siden: [link=http://www.sovnapne.no/]Søvnapne[/link]

Jeg vet masse om dette. Har aldri blitt testet for dette selv, men tviler ikke på at jeg har det. Har aldri ligget på soveklinikk eller snorkeklinikk. Men jeg burde absolutt gjøre det.

Du burde nok det ja. Blir bekymret her vettu.
Og med riktig hjelp kan sikkert mannen din (kanskje du også?) bli bedre uthvilt[;)]

Back
Topp