Jeg sliter (Lang)

Baby87

Glad i forumet
Jeg er ei jente på 21 år...
jeg har slitt med depresjon for 5-6 år siden.. å nå føles det som den er kommet tilbake.. sterkere å verre en ever.. jeg klare mest ikke å gjøre noe somhelst lenger.. sitter inne.. sliter med å klare å kommer meg på jobben.. sliter med å glede meg over noe som helst.. gråter for ingenting.. tåler ikke kritikk.. syns synd på meg selv hele tiden.. tenker bare på meg å hvor jævlig jeg har det.. blir aldri fornøyd.. ingenting kan gjøre meg glad lenger.. er bare sur å trist og sliten hele tiden.. kjenner jeg nok trenger litt hjelp jah.. men syns dette var så fælt sist.. å da gikk jeg bare på skolen.. nå er jeg lærling å vis jeg går glipp av mere læretid nå så blir alt forskyve mye lenger.. å det blir jeg oxo deppa av.. hva skal jeg gjøre liksom?? vet at jeg kansje trenger en stund på å komme meg å kan da kansje starte med nytt mot.. men vet ikke åssen jeg klare å pine meg igjennom jobb å slikt akkurat nå.. det føles ikke riktig for får ikke utnytta de tingene jeg burde.. jeg får ikke lært som jeg skal å har ingenting tro på meg selv at jeg skal klare noe alene.. klare å oppnå noe.. jeg er bare redd å usikker heeele tiden.. vi har prøvd på å blir gravide i 2år.. i høst fikk vi vite at det måtte prøverøs til for å få barnet.. men vi har ikke råd til dette nå.. så må spare en stund.. å tror ikke jeg er i stand heller til å gå gravid akkurat nå.. men disse 2 årene har nok dratt meg ganske langt ned i sørpa.. jeg har tatt dette veldig tungt.. å det blir ikke bedre.. alle rundt oss blir gravide.. vi er snart de siste i vennegjengen som ikke har fått barn.. å det er tungt i seg selv.. så jeg tenker å grubler å griner og sover ikke.. har vondt.. blir syk.. er virkelig ikke noe tess fortiden.. har en herlig mann som har holdt ut med meg.. jeg aner virkelig ikke hvordan.. men han har det! å jeg elsker han for det.. men nå må jeg få meg noe hjelp.. jeg merker det selv.. jeg må innrømme det for meg selv.. men hvordan skal jeg gå fram og spør etter hjelp?? hvordan skal jeg gjør det med læretiden min?? har jo ikke lyst på masse fravær?? hmmm.. jeg sliter skikkelig!!!
 
Hei
 
Jeg har slitt med det samme som deg. Ikke enkelt det der nei[:(]
Har du prøvd gruppeterapi?? Det var det som skulle til for at jeg skulle takle hverdagen igjen.
Anbefaler det på det sterkeste...og det er ikke så skummelt som det høres ut[;)]
 
forløpig går jeg bare på medisiner..
men skal til legen igjen om 2 uker å da kan jeg jo nevne det for han.. så kansje han kan hjelpe meg å komme i gang igjen??
 
 
du er ikke ubrukelig selv om du er deppa,det er lov å være lei seg.og det er faktisk lov å ikke klare alt til enhver tid.jeg får håpe det går gradvis over.i dette samfunnet skal jo alt være så perfekt,møte på jobben,få barn i tide osv osv.jeg vet ikke grunnen til at du er deppa men hva tror du kan være årsaken?er det noe i fortiden eller i nåtiden,eller begge.å snakke med en god venn eller mannen din.det er ganske vanlig å være deprimert ingen kan være i samme humør hele tida,da er man utflata.
 
Hei du!
Jeg er 30 år og kjenner meg igjen i mye av det du forteller. Jeg hadde depresjon til og fra ,gjennom noen år, når jeg var på din alder. Det som hjalp meg ut av det hele var en psykiater. De er både lege og psykolog og da kan de også svare på spørmål både om kropp, medisiner og det følelsesmessige. De kan følge deg opp på en bedre og sikrere måte. Gå til fastlegen din og få en henvisning til en psykiater. Han/hun kan hjelpe deg å komme i kontakt med en. En psykiater vet om medisiner som kan hjelpe deg, og som du også kan ta mens du er gravid, hvis det skulle skje. Det er jo første prioritet at DU kommer deg "på beina". Så kan dere ta fatt på babylykken med ro i sinnet begge to. [:)] Etter at jeg fikk den hjelpen ble jeg så god som ny, og det blir nok du også skal du se...men ta tak i det!
 
Back
Topp