Jeg skjønner ikke helt

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Hva er det som gjør at navn passer sammen? Har ei datter men tenker ikke på at navnet til nr må passe sammen. Og hvem er det egentlig som "bestemmer" at navnet passer sammen eller ikke?

Det er jo smak og behag, men personlig liker jeg at navnene er i noenlunde samme sjanger.
Men det er jo opp til hver enkelt å avgjøre hva som passer sammen og ikke. Jeg kan jo ikke styre hva noen av dere mener :)

At f.eks en blander type moderne navn med gamle navn? F.eks Noah og Gudrun.

At de klinger bra sammen. At det ikke er ett norsk navn og så ett typisk utenlandsk navn. Roger og Anthony?
Ja altså, det er jo smak og behag da selvsagt.

og selvsagt at en kan rope/bruke navnet når en kjefter, uten at en slår krøll på tunge. hehehe! "Sander Leander William II nå kommer du her!!"

At f.eks en blander type moderne navn med gamle navn? F.eks Noah og Gudrun.

At de klinger bra sammen. At det ikke er ett norsk navn og så ett typisk utenlandsk navn. Roger og Anthony?
Ja altså, det er jo smak og behag da selvsagt.

og selvsagt at en kan rope/bruke navnet når en kjefter, uten at en slår krøll på tunge. hehehe! "Sander Leander William II nå kommer du her!!"

Jeg er så enig, så enig! :)

Det har ikke jeg tenkt så mye på :P Men jeg er enig i det at det ikke passer om man har et veldig norskt navn på et av barna og et veldig typisk utenlandsk navn på det andre barnet :)

Jeg har ett typisk norsk navn på jenta mi....og et utenlandsk navn på gutten min...passer ypperlig de navnene sammen

Back
Topp