Jeg skal på jobbintervju...

Nesly

Juni 12s friske pust
Jeg har fått innkallelse til jobbintervju.....[:)][8|][:'(]

Har så dårlig/lite erfaring med jobbintervjuer.. har knapt vært på et eneste før, men ser for meg at jeg kommer til å svette fælt under armene, stamme og få hjernteppe!

Så...lurer på om noen har noen tips til meg.. alt fra hvordan jeg skal kle meg og til jeg skal si og sånn..og hva bør jeg forberede meg på?

Det er en sykepleierstilling, på sykehus....

ORIGINAL: Luskemamma

Kle deg pent, nøytralt, selvfølgelig rene og hele klær som dekker [;)]

Vær forberedt på å bli spurt om dårlige og gode egenskaper/sterke og svake sider, det spør de nesten alltid om.
Ofte må du beskrive deg selv/fortelle litt om deg selv
Hvorfor vil du jobbe her/hvorfor passer du - hvorfor ble du sykepleier kan og komme opp
Hvis det er psykiatri: Hvordan erfaring har du med utagering

Ikke stress, sykepleiere er skattet og du er faktisk innkalt fordi du er interessant, tenk sånn [:)]
Forsikre deg om at du forstår hva de spør om

Også spør de ofte om referansene dine.

Jeg har vært på intervju og sittet på begge sider av bordet, merker godt hvem som er nervøs og hvem som er seg selv osv!

PS Røykelukt utgår selvsagt [;)]

Signerer Luskemamma her jeg.....

Disse spørsmålene fikk jeg når jeg var på intervjue til en sykepleierstilling:

De spør jo disse standard spørsmålene:

- Fortell litt om deg selv og hva du har gjort?
- Hvorfor søkte du på denne stillingen?
- Hvordan takler du stress og at det koker rundt deg?
- Hvordan er du og samarbeide med?
- Hva mener du bidrar til et godt arbeidsmiljø?
- Hvordan takler du negative tilbakemeldinger?
- Hvordan takler du konflikter?
- Hva er dine gode egenskaper? Hvordan er du som person?
- Har du noen negative sider?

- Når kan du starte?[:D][:D][:D]

Dette var noen av de jeg fikk...også fikk jeg noen som gikk mer spesifikt på sykepleieroppgaven!!!

Vil bare si at det gikk kjempefint på intervjuet, og i dag fikk jeg fite at jeg fikk jobben! Juhuuuuuuuuuuuuuuuu![:)]

Det er en 50% stilling på hjerteavdeling, på sykehuset..

Begynner så snart permisjonen min er slutt, 1.juni. (Hjelp, tenk at den snart er slutt[:(])

Gratulerer så mye!!!! [:D]

Takk takk!

Er så letta altså...

Nå kan jeg jobbe og tjene penger samtidig som jeg er hjemme med ungene! Og min fantastisk snille mamma har sagt at hun vil hjelpe og passe dem de dagene/ettermiddagene vi begge er på jobb... Så med 50% jobb i tillegg til to kontantstøtter blir det en helt fin inntekt!

ORIGINAL: Skjønningene**

gratulerer, så heldig du er!! [:)]

Tusen takk, ja føler meg veldig heldig i dag...:) Har forstått det slik at du også leter etter en jobb? Håper det ordner seg for deg også, det gjør det helt sikkert!

ORIGINAL: Nesly

Takk takk!

Er så letta altså...

Nå kan jeg jobbe og tjene penger samtidig som jeg er hjemme med ungene! Og min fantastisk snille mamma har sagt at hun vil hjelpe og passe dem de dagene/ettermiddagene vi begge er på jobb... Så med 50% jobb i tillegg til to kontantstøtter blir det en helt fin inntekt!

Det høres jo helt fantastisk ut!![:)] Grattis med ny jobb!

Så flott Nesly!!!
Gratulerer så mye med jobb - må være deilig å kunne kombinere det med å være hjemme med barna!!

Back
Topp