Jeg skal lage kokebok

Vand

Forumet er livet
og det er ikke tull engang! [:D]

Jeg bruker av og til å ha med meg middagsrester på jobb, og da sitter hele gjengen der og sniffer på maten min[8D] Noen har selvfølgelig fått smakt, og de syns det er kjempegodt det jeg lager!

Så ei på jobb har spurt om jeg kan lage en kokebok til henne! [;)] Hun mener nok ei lefse med oppskrifter og ideèr, men jeg tenkte jeg faktisk skulle lage henne ei kokebok til bursdagen i mai! [:D]

Noen som har noen ideèr på utførelse, form, farge, innhold osv osv?[:D][:D][:D]

artig! Så morsomt og få skryt da[:)]

Nææhh så stilig!! GØY [:D]

Men hvordan skal jeg lage den?

Jeg har lyst til å ta bilder av rettene, men jeg er ikke sånn superflink til å legge det opp på fat.............. hmmmmmmmmmmmmmmm

Ja....du må ta bilder! Også kan du kopiere den store rutete kokeboken av ho: så har med juksa litt. [8D] Ta din ynglings farge f.eks.

ORIGINAL: Vand

Jeg har lyst til å ta bilder av rettene, men jeg er ikke sånn superflink til å legge det opp på fat.............. hmmmmmmmmmmmmmmm

Så gøøy [:D]

Ta en titt på bilder på nette og i kokebøker, så får du nok litt ideer om hvordan du kan dandere opp maten. [;)]
Lykke til [:D]

Går det an å lage kokebok av sånn fotobok tro? Bestille på nett og legge inn bilder og tekst?

Eller er det sånn begrensing på hvor mye man kan skrive?

Det kan du. Kan skrive så mye du vil der. Vet det går å lage kokebok på en eller annen side også. Var begynt med det selv en gang, men husker ikke hvor.

ORIGINAL: Gullklomp

Så gøøy [:D]

Ta en titt på bilder på nette og i kokebøker, så får du nok litt ideer om hvordan du kan dandere opp maten. [;)]
Lykke til [:D]

Mamma har massevis av kokebøker som jeg bruker å låne, men uansett hvor nøye jeg er, så har jeg ikke helt teken på dette med opplegginga................ øve øve øve[8D]

ORIGINAL: TePa

Det kan du. Kan skrive så mye du vil der. Vet det går å lage kokebok på en eller annen side også. Var begynt med det selv en gang, men husker ikke hvor.

kanskje google litt om hvordan lage egen kokebok[:D]

Har sikkert funnet den selv nå men:http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=&artid=17722

Har sikkert funnet den selv nå men:http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=&artid=17722

Så den, men haken var jo at av 80 sider kunne man bare legge inn 25 egne oppskrifter[&:] Da er den liksom ikke "min"! [:D]

Nei jeg tenker litt sånn:

*Steg for steg - bilder (denne dama må ha det inn med teskje[8D])
*Bilder ferdig dandert
*Masse egen tekst - har mye på hjertet ang maten min[8D]

*generell krydder og ingrediensliste - ting man bare MÅ ha på kjøkkenet!

*Forretter
*Middager
*Desserter
*De to kakene jeg kan lage[8D]

*Sider som hun kan skrive ned andre retter jeg lager etterhvert (jeg finner jo på mens jeg står på kjøkkenet)- Og selvfølgelig sine egne retter!

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

du kan jo bare bestille en fotobok på elkjøp.. Der kan jo du mekke tekst og bilder som du vil. Kanskje det blir litt dyr kokebok..

Ja, det kan hende det blir dyrt..............det er jo "bare" en kollega, må kanskje komme på ett billigere men annet bra alternativ!

Kanskje rett og slett scrappe sammen noe?

Jeg laget kokebok og minnebok i ett til mormors bursdag, og så er det noen flere utenom som har bestilt den til seg selv utenom... Gjorde det i cewe-fotobokprogrammet og bestilte hos elkjøp, men blir nok litt dyrt til en kollega ja..
Der lagde jeg også notatsider, ved å kopiere inn noen tomme men linjerte vintage-notatsider [;)]

Meeen, så vet jeg at det skal finnes en nettside hvor man kan bestille veldig rimelige men kvalitetsmessig gode fotobøker.... [8|] *scanner hjernen* [8|]

Kan jeg også bestille et eks? Helt seriøst altså!!

Jeg lagde en pai-kokebok ([8D]) til et vennepar i bryllupsgave. De fikk den og en paiform. Da kjøpte jeg en ensfarga bok med blanke ark, og litt scrappeting smo jeg dekorerte den med. Jeg tok ingen bilder av det... men det ble veldig fint :)
Man kan vel kanskje lage en fotobok på nett da. Der kan du legge inn bilder av maten, samtidig som du skriver oppskriftene til. Det tror jeg kan bli fint :)

ORIGINAL: Anis

hahaa, søta!!! Vi får se hvordan jeg lager den! [:D]

Går det an å lage kokebok av sånn fotobok tro? Bestille på nett og legge inn bilder og tekst?

Eller er det sånn begrensing på hvor mye man kan skrive?

D var akkurat det jeg skulle si til deg, lag fotobok[:D][:D][:D] litt dyrt kanskje, men få de andre på jobb til å spleise[:D][:D]

Har bursdag i mars og ønsker meg også ei kokebok fra deg[;)]

ORIGINAL: Anis

hahaa, søta!!! Vi får se hvordan jeg lager den! [:D]

Jeg blir sur dersom du ikke lager en ekstra kopi til meg altså[>:]

Back
Topp