Jeg skal bli en perfekt mor!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mange kommende førstegangsmødre ser for seg hvordan de skal kunne bli "en perfekt mor" ved å bestemme seg for hva de skal og ikke skal gjøre når barnet kommer.
For eksempel å aldri rope til barnet, aldri bruke TV/PC som barnevakt, familien skal sitte pent og samlet ved bordet til hvert måltid , og barnet skal aldri "bestikkes" med godteri.
Ofte blir realiteten en helt annen enn hva man hadde bestemt seg for.
Hadde du bestemt deg for ting du absolutt skulle/ ikke skulle gjøre når du ble mor?
Hvordan ble realiteten i forhold til det du hadde sett for deg?

Jeg skulle bli sånn som du har beskrevet, har blitt helt motsatt:D

Gikk egentlig inn i mammarollen med relativt åpent sinn, da jeg ble gravid som 16-åring. Har alltid fulgt og stolt på magefølelsen, og snakket med mamma, helsesøster, lege eller andre mødre om jeg har vært usikker på noe.
Oppdragelsen min er nok ikke helt pedagogisk riktig nei, men så er jeg ikke utdannet pedagog heller. Jeg har blide og fornøyde barn som ikke mangler noe som helst.
Føler jo ofte man feiler, men når det kommer små barnehender og holder rundt deg, og samtidig sier; "Du er verdens beste mamma" eller når 9-åringen slamrer med døra og roper; "Du er verdens verste mamma!", vet jeg forsåvidt at jeg har gjort "noe" riktig uansett. Det er bekreftelse nok for meg:)

Kommer vel helt an på hva man ser på som perfekt. Ingen er feilfrie ;)

Jeg har aldri sagt at jeg aldri skal gjøre sånn og sånn, nettopp fordi at man aldri kan vite pga forskjellige situasjoner o.l.

Men jeg er skal være den perfekte mor i den forstand at jeg er der for barna mine, lytter til dem og jeg skal gjøre hva jeg kan for at de skal føle seg trygge :)

jeg var/er ganske åpen for det meste i oppdragelsen og har ikke sagt at sånn og sånn skal jeg ikke gjøre eller gjøre :p eneste jeg har som mål er å være konsekvent i mine avgjørelser og gi så mye omsorg som han trenger :)

Jeg har ei venninne som er veldig flink til å kritisere andres måte å oppdra barna på :p blir spennende å se hvordan hun evt klarer seg :p jeg gidder ikke å diskutere så veldig, jatter mest med ;)

Føler meg som en perfekt mor for mine barn jeg :) jeg gjør ikke alt perfekt, huset er ikke alltid strøkent, jeg baker ikke alltid brød eller lager all mat fra bunnen, men har aldri hatt ambisjoner om å fremstå perfekt heller. Barna får ikke spille på nettbrett og de må sitte pent ved bordet, men de får hoppe i sofaen og det blir en del barne tv. De spiser mye grønnsaker, men også en del godteri. Vi gjør det som er viktig for oss og slapper av med det :))

Skulle ALDRI gi ungene brus:p nå drikker de kanskje brus annenhver uke..

Turte ikke å tenke noe på det. Leste litt her inne mens jeg var gravid med første. Hehe. Så hadde ingen store planer om hvordan jeg skulle bli. Eneste jeg var bestemt på var at jeg ikke skulle bli som mamma. Noe som i deg selv kan være vanskelig.

Turte ikke å tenke noe på det. Leste litt her inne mens jeg var gravid med første. Hehe. Så hadde ingen store planer om hvordan jeg skulle bli. Eneste jeg var bestemt på var at jeg ikke skulle bli som mamma. Noe som i deg selv kan være vanskelig.

Signerer:)

Har ganske høye krav til hva som er greit og ikke og hadde dette klart før jeg fikk barn ja. Og nei realiteten ble ikke stort anderledes :)

Back
Topp