Jeg orker ikke mer...

Selda

Glad i forumet
Den kvalmen tar livet av meg.
Null energi, null motivasjon til å gjøre noe.
Klarer ikke engang vanlig husarbeid eller middagslaging... :(
Mannen er på NATO-øvelsen og blir borte over 2 uker og kan ikke kontaktes...
Har 2 barn hjemme som naturligvis krever sitt, spesielt yngste.
Er også trøtt hele tia og sovner til stadighet.

Er skeptisk til medikamneter mot kvalmen og ble frarådet på apoteket å ta prostafen som "alle andre" bruker...

Hva får man hos legen? Tror jeg må ordne meg time

#sytetråd

Huff, så tungt:/ Sender deg gode tanker, selv om det hjelper lite i praksis:( Håper du har familie eller nære venner som kanskje kan avlaste deg litt mens mannen er på NATO øvelse..

Huff, så tungt:/ Sender deg gode tanker, selv om det hjelper lite i praksis:( Håper du har familie eller nære venner som kanskje kan avlaste deg litt mens mannen er på NATO øvelse..

Takk for det!

Får hjelp til helga, men ikke ukedagene..

Jeg føler med deg! Da jeg tok kontakt med jordmor hadde hun stort sett bare gode ting å si om kvalmemedisin. Snakket om hvor tester det var, og at det ble sett på som trygt for gravide å ta disse medikamentene. Ble beroliget av det, men vil selv snakke med legen min før jeg faktisk tar noe... Håper kvalmen din gir seg snart for oss begge :smiley-angelic001

Jeg føler med deg! Da jeg tok kontakt med jordmor hadde hun stort sett bare gode ting å si om kvalmemedisin. Snakket om hvor tester det var, og at det ble sett på som trygt for gravide å ta disse medikamentene. Ble beroliget av det, men vil selv snakke med legen min før jeg faktisk tar noe... Håper kvalmen din gir seg snart for oss begge :smiley-angelic001

*retting:
Håper kvalmen gir seg snart for oss begge!

Sjøsykearmbånd tok den værste støyten til meg, og ingefær te hjalp litt. Fikk da i det minste i meg litt vann da. Legen ga meg postafen. Men det som hjalp mest var sykemelding

Huff da! Håper virkelig at kvalmen gir seg for deg. Sett ned lista for middag og husarbeid og gjør det du klarer. Barna klarer seg nok bra med litt alternative enkle middager en liten stund. Sikker på at du ikke kan kontakte forsvaret og hente han inn fra øvelse når du er såpass dårlig? Har ei venninne som gjorde det når hun var dårlig mens mannen var på øvelse og de hadde 2 barn, men mulig det er forskjell på hvilken type øvelse de er på.

Mange gode tanker og god bedring <3

Huff :( Men det har mange kvalmestillende som er trygge å ta, og de virker bedre jo raskere du begynner! Ta kontakt selv med tryggmammamedisin eller få legen din til å kontakte relis for effektiv og trygg medisin! God bedring

Huff, føler med deg! :depressed: Jeg fikk Afipran av legen min sist jeg var gang jeg var gravid. Den er reseptbelagt. Men det hjalp fint lite her dessverre. Men d kan jo kanskje funke for deg?

Her måtte det Zofran til, prøvde Afipran, Postafen, ++

Ved en evt neste graviditet skal jeg hvertfall ha medisiner hvis jeg blir like dårlig. Er du dårlig så bør du ta i mot den hjelpen du kan få. Det er mange som har tatt disse medisinene før deg, de hadde ikke blitt gitt ut hvis det var påvist skade på foster. Jeg brukte kvalmestillende så og si hele graviditeten. Forstår du er skeptisk, men er du skikkelig dårlig og har barn i tillegg å ta vare på hadde jeg ikke nølt

Phenergan tar en på kvelden, sover godt og kvalmen er bare mild mild eller helt borte dagen etterpå.

Den kvalmen tar livet av meg.
Null energi, null motivasjon til å gjøre noe.
Klarer ikke engang vanlig husarbeid eller middagslaging... :(
Mannen er på NATO-øvelsen og blir borte over 2 uker og kan ikke kontaktes...
Har 2 barn hjemme som naturligvis krever sitt, spesielt yngste.
Er også trøtt hele tia og sovner til stadighet.

Er skeptisk til medikamneter mot kvalmen og ble frarådet på apoteket å ta prostafen som "alle andre" bruker...

Hva får man hos legen? Tror jeg må ordne meg time

#sytetråd
Kan jeg spørr hvorfor du ble frarådet postafen?

I feel u sister, har det akkurat likt :( fikk postafen på resept fra legen men det hjalp kun i en dag. Sist gang prøvde jeg alt uten hell, er vel likt denne gangen også vil jeg tro. Heldigvis har jeg mannen hjem nesten hver kveld, men får jo så dårlig samvittighet ovenfor han også :/

Back
Topp