Jeg og mannen diskuterer litt....

Vand

Forumet er livet
Er det farlig å strekke ut en muskel som man har skikkelig gangsperre i???? Når muskelen er kald altså.................

Kan man ødelegge noe i den eller rundt den????

ORIGINAL: *MissMe*

Det gjør vel for vondt før du gjør skade??

Ja... men jeg tenker, har muskelen godt av å bli strukket ut da???

ORIGINAL: Vand

Jeg tipper at det ikke er det beste for muskelen. Må nok varme den opp først?? Den bør jo være varm når en strekker...

Jeg tipper at det ikke er det beste for muskelen. Må nok varme den opp først?? Den bør jo være varm når en strekker...

Men HVORFOR!`????? [;)][;)][;)][:@][:@][;)][;)][;)]

Farsken ta - må jeg lete opp kroppsøvingsoppgavene mine fra videregående???!?!? [&:][&:][&:]

Men HVORFOR!`????? [;)][;)][;)][:@][:@][;)][;)][;)]

Farsken ta - må jeg lete opp kroppsøvingsoppgavene mine fra videregående???!?!? [&:][&:][&:]

Der datt jeg av lasset...[8D][8D]

njaaaaah jeg er ikke så sikker... det er en grunn for at løpere f.eks strekker før de løper OG etter... Men man skal ikke strekke hardt da! Det GÅR faktisk an å rive muskel uten at det gjør for vondt i forkant. Hvis muskelen er hoven nok så KAN det skje..[:@]

Hmmmmmmmmmmmm..... men hva er gangsperre da???? Overtrent muskel - ok, men HVORFOR og HVA er gangsperre????

*I grublehjørnet over den gangsperra jeg har i den muskelen jeg ikke visste jeg hadde*

ja..hva menes med gangsperre?

ORIGINAL: schnuppaluppa

overtrent muskel? [8D]

Hoven muskel vil jeg tro? for mye blodtilførsel til muskelen på en gang iforhold til det muskelen er vandt til. Trening skal vist bryte ned muskelfibrene (derfor "rift" i muskulatur når man har gangsperr) for å så bygge opp igjen og utvide på en måte...

overtrent muskel? [8D]

støl da eller?

Som tjukka skriver så rives muskelfibrene i stykker når man trener, det tar to dager før de har bygd seg opp igjen. Og da har de bygget flere muskelfibre for og bli sterkere.

Det hjelper ingen ting og tøye mot muskel stivhet, hvis det er det du mener. Det som hjelper med og tøye er at man får tøyligere muskler og sener. [;)]

Så støl blir man alltid når man har revet i musklene godt nok. [;)]

Hvis det er det du mener da. [:D]

Og.... det skal ikke være farlig og tøye når man er kald. Men man bør gjøre det litt mere forsiktig enn når man er varm.

Håper jeg skjønte spm ditt. [8D]

Og.... det skal ikke være farlig og tøye når man er kald. Men man bør gjøre det litt mere forsiktig enn når man er varm.

Støl ja! [;)]

Joda, du skjønte spm mitt! Men jeg syns at det hjelper å tøye ut etter trening for å forebygge stølhet... Så det er bare tull? (har jo trent i x antall år før, strakk ALLTID ut etter trening[8|])

Takk for svar! [:D]

Støl ja! [;)]

Joda, du skjønte spm mitt! Men jeg syns at det hjelper å tøye ut etter trening for å forebygge stølhet... Så det er bare tull? (har jo trent i x antall år før, strakk ALLTID ut etter trening[8|])

Jepp...bare tull. Det som gjør vondt er at musklene bygger seg opp igjen. I følge det jeg har hørt. [:)]

Støl ja! [;)]

Jepp...bare tull. Det som gjør vondt er at musklene bygger seg opp igjen. I følge det jeg har hørt. [:)]

ja, nå bygger muskelene seg opp til å bli hulkenmuskler kjennes det ut som[8D][8D][8D]

men en må jo strekke ut for ikke å få kortere og kortere muskler... men støl blir en uasett om en trener muskeler som ikke har hvert trent en stund.

Hmm.. noen kaller det lemster.. Tror jeg [8|] Men hvorfor det skjer etter trening vet jeg ikke...

Back
Topp