Jeg må klage litt…

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
Sorry jenter! Nå kommer tidenes klagetråd fra meg 3+4 liksom:wideyed::(:hilarious:

jeg har to fine gutter på 9 og 12 år, samt 3 aborter bak meg…

Med gutta slet jeg tidlig med rastløse ben og mareritt!:nailbiting:
Gjett hvem som allerede har begynt a? JODA, meg!
I natt har jeg sovet mer eller mindre NADA, beina mine har løpt maraton og jeg holdt på å klikke da klokka ble 2-3-4:smiley-ashamed004
I tillegg har jeg drømt at jeg ble satt igjen på toppen av ett tårn uten sikkerhet og måtte klarte ned alene uten hjelp i full snøstorm..
Det var kunn murvegg alle veier og sikkert 100’m ned til bakken rett ned:(
Fyy f så ekte det var!

Sorry, vet ikke hvor jeg skal henn… men hvis dette skal begynne allerede nå, vet jeg om 8 mnd som kommer til å gå
Tregt altså:arghh::arghh:

Noen med lignende erfaring fra før eller allerede nå?:pompus:

eneste jeg ser på som
Positivt her er at jeg kunn har hatt dette med gutta, altså de to svangerskapene som endte i barn!:Heartblue:Heartblue
Ellers jobbet jeg jo ut begge svangerskapene å var ellers i grei form, men syns det er ille nok om skal starte nå.:Heartred
Blir så utbrent av lite søvn… blir jo heksetilstander til slutt her hjemme..:shifty::hilarious:

Last edited:
Ja hos meg startet det når jeg bikket 4 uker. Har eldre barn så kan faktisk sove, men nei, her side jeg mens alle andre sover ( ungene har vinterferie)
urolig søvn og rare drømmer er jeg vant med, men å våkne 06.20 :dead: verste er at jeg får ikke til og kvile senere heller.
Fortsetter dette så kommer jeg til å bli en zombie.

Jeg tenkte også at vi trengte en klagetråd inne her i dag tidlig!
Var en tøff morgen:banghead:
Sover også ekstremt dårlig for tiden, håper det bedre seg etter hvert.

Men ønsker å klage på at jeg må bruke munnbind på jobben, har fått så høy puls. Det er jo bare et godt tegn, men det er veldig tungt å puste med munnbind og 120 i puls av å gå en trapp. Og jeg er egentlig i god løpeform:wacky: :sour:

Veldig kjedelig med rastløse bein!! Og dette med mareritt/rare drømmer tror jeg er veldig vanlig.

Og jeg føler deg virkelig med munnbind. Under pandemien som høygravid måtte jeg ta pustepauser med å løfte på det for å få trekt pusten ordentlig.

Ingen plager her enda, men hvis det blir likt som sist så kommer kvalmen når jeg er sulten pluss sykelig trøtthet i uke 5. da har jeg 1,5 god uke igjen :P varte heldigvis bare til uke 7 da :P

For meg funket tilskudd av magnesium for rastløse bein på natta Det var helt grusomt!!

Jeg tenkte også at vi trengte en klagetråd inne her i dag tidlig!
Var en tøff morgen:banghead:
Sover også ekstremt dårlig for tiden, håper det bedre seg etter hvert.

Men ønsker å klage på at jeg må bruke munnbind på jobben, har fått så høy puls. Det er jo bare et godt tegn, men det er veldig tungt å puste med munnbind og 120 i puls av å gå en trapp. Og jeg er egentlig i god løpeform:wacky: :sour:
Ja det er virkelig greit med en klage tråd ass!:hilarious::hilarious:

ååå fysj! Munnbind har jeg slitt med hele veien! Heldigvis ikke måttet bruke på jobb selvom vi har bruker gruppe der. Kunn fordi det er for mye utagering blandet barna og ungdommen, så de maskene fikk ikke bli på ett sekund…:wtf:

Kan du ikke slippe overhodet?
Hva jobber du med?;):happy:

ååå fysj! Munnbind har jeg slitt med hele veien! Heldigvis ikke måttet bruke på jobb selvom vi har bruker gruppe der. Kunn fordi det er for mye utagering blandet barna og ungdommen, så de maskene fikk ikke bli på ett sekund…:wtf:

Det høres ut som en vanskelig men utrolig viktig jobb!:Heartpink:hello2

Hvordan tenker du å tilpasse/tilrettelegge i forhold til jobb utover i svangerskapet?
Jeg måtte mase bitte litt på arbeidsgiver, men fikk de tilpassingene jeg ønsket i forrige svangerskap. Det trygget meg veldig:Heartpink

Sorry jenter! Nå kommer tidenes klagetråd fra meg 3+4 liksom:wideyed::(:hilarious:

jeg har to fine gutter på 9 og 12 år, samt 3 aborter bak meg…

Med gutta slet jeg tidlig med rastløse ben og mareritt!:nailbiting:
Gjett hvem som allerede har begynt a? JODA, meg!
I natt har jeg sovet mer eller mindre NADA, beina mine har løpt maraton og jeg holdt på å klikke da klokka ble 2-3-4:smiley-ashamed004
I tillegg har jeg drømt at jeg ble satt igjen på toppen av ett tårn uten sikkerhet og måtte klarte ned alene uten hjelp i full snøstorm..
Det var kunn murvegg alle veier og sikkert 100’m ned til bakken rett ned:(
Fyy f så ekte det var!

Sorry, vet ikke hvor jeg skal henn… men hvis dette skal begynne allerede nå, vet jeg om 8 mnd som kommer til å gå
Tregt altså:arghh::arghh:

Noen med lignende erfaring fra før eller allerede nå?:pompus:

eneste jeg ser på som
Positivt her er at jeg kunn har hatt dette med gutta, altså de to svangerskapene som endte i barn!:Heartblue:Heartblue
Ellers jobbet jeg jo ut begge svangerskapene å var ellers i grei form, men syns det er ille nok om skal starte nå.:Heartred
Blir så utbrent av lite søvn… blir jo heksetilstander til slutt her hjemme..:shifty::hilarious:

Så godt med en klagetråd! Lurt!:happy:

Kjenner heldigvis ikke på klagebehovet enda her, men det kommer nok. :dance018
Til samboer klager jeg over at jeg er trøtt hele tiden. Vi har en liten en hjemme, så det er ikke bare til å sove når jeg vil.

Elles kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver. Har også rare og ekte drømmer. Her vil nok samboer klaget, for jeg har en lei tendens til å vekke han mens jeg drømmer:sorry:

Magnesium har hjulpet meg sist, så tipper det blir tatt denne gangen også.​

Har hatt rastløse armer og ben i over 1 uke nå. Og vrir meg as we speak..:yuck:tar kalsium og magnesium..er 5+5

Jeg får nok ikke slippe før seksjonsleder sier ok for alle. De er så redde, og det forstår jeg. Men jeg vet om andre kommuner som er ferdige med munnbind kravet. Jeg går minst mulig med munnbind, holder avstand når jeg kan gjøre det. Men man føler seg jo uglesett hver gang noen kommer på avdelingen, selv om avstanden er god nok.

Jeg jobber på demensavdeling på sykehjem, så er absolutt en utfordring med å bruke munnbind.

Jeg er så sykt kvalm! Der ødelegger så mye. Orker ikke mer :sorry:

Det høres ut som en vanskelig men utrolig viktig jobb!:Heartpink:hello2

Hvordan tenker du å tilpasse/tilrettelegge i forhold til jobb utover i svangerskapet?
Jeg måtte mase bitte litt på arbeidsgiver, men fikk de tilpassingene jeg ønsket i forrige svangerskap. Det trygget meg veldig:Heartpink
Tusentakk, ja jeg elsker jobben min!:happy::Heartred

ang tilrettelegging er sjefen heldigvis en god venn i tillegg og superflink til å tilrettelegge for alle ansatte på jobb. :love7:notworthy Vi har desidert en av verdens beste arbeidsplasser i mine øyne og alle er så forståelsesfulle og snille.

Det som er er at jeg har en 50% fast våken nattevakt stilling….å DET ser jeg for meg blir tøft utover med søvn osv:hilarious:
Jobber dagtid og kveld ved Siden av og jobber overtid hver mnd…:wtf:
Jeg vet at jeg får lov til å bytte nattevakten min mot dag og kveld akkurat når jeg måtte ha behov for det, så jeg er heldigvis ikke bekymra:happy:

Hva jobber du med? Turnus? satser på at du får det samme, slik som sist!:happy::Heartred

Så godt med en klagetråd! Lurt!:happy:

Kjenner heldigvis ikke på klagebehovet enda her, men det kommer nok. :dance018
Til samboer klager jeg over at jeg er trøtt hele tiden. Vi har en liten en hjemme, så det er ikke bare til å sove når jeg vil.

Elles kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver. Har også rare og ekte drømmer. Her vil nok samboer klaget, for jeg har en lei tendens til å vekke han mens jeg drømmer:sorry:

Magnesium har hjulpet meg sist, så tipper det blir tatt denne gangen også.​
Huff! Det må være slitsomt med en liten en når man er trøtt:(
Håper det går over fort hos deg! Mine gutter er 9 og 12 år, så der er jeg heldig sånn sett! Men husker det var slitsomt med trøttheta, graviditet og 3 åring den gang jeg hadde det:wideyed:
Satser på tøttheta og drømmene gir seg litt når vi bikker de magiske 12;):Heartred

Selv om jg kan sove lenge våkner jg tidlig, og ikke snakk om at jg får sove igjen:p

Huff! Det må være slitsomt med en liten en når man er trøtt:(
Håper det går over fort hos deg! Mine gutter er 9 og 12 år, så der er jeg heldig sånn sett! Men husker det var slitsomt med trøttheta, graviditet og 3 åring den gang jeg hadde det:wideyed:
Satser på tøttheta og drømmene gir seg litt når vi bikker de magiske 12;):Heartred
Ja, husker ikke når jeg ble bedre sist. Kvalmen satt i fra uke 7-21 ca, det var slitsomt.

Minien gjør at jeg ikke har tid til å gruble så mye på dagtid, så det er fint :)

Tusentakk, ja jeg elsker jobben min!:happy::Heartred

ang tilrettelegging er sjefen heldigvis en god venn i tillegg og superflink til å tilrettelegge for alle ansatte på jobb. :love7:notworthy Vi har desidert en av verdens beste arbeidsplasser i mine øyne og alle er så forståelsesfulle og snille.

Det som er er at jeg har en 50% fast våken nattevakt stilling….å DET ser jeg for meg blir tøft utover med søvn osv:hilarious:
Jobber dagtid og kveld ved Siden av og jobber overtid hver mnd…:wtf:
Jeg vet at jeg får lov til å bytte nattevakten min mot dag og kveld akkurat når jeg måtte ha behov for det, så jeg er heldigvis ikke bekymra:happy:

Hva jobber du med? Turnus? satser på at du får det samme, slik som sist!:happy::Heartred

Så bra!:Heartpink Tror ikke alle er like heldige når det kommer til forståelse og tilrettelegging fra arbeidsgiver. :happy:

Jeg jobber som lærer, så her varierer behovet for tilrettelegging veldig i forhold til egen timeplan, graviditet og hvordan elevmassen er. Jeg har allerede redusert timeplan i år, så de fleste dagene er korte. Håper derfor å kunne jobbe 100% fremover uten behov for så mange tilpassinger, men en vet jo aldri hvilke behov som dukker opp etter hvert.

Så bra!:Heartpink Tror ikke alle er like heldige når det kommer til forståelse og tilrettelegging fra arbeidsgiver. :happy:

Jeg jobber som lærer, så her varierer behovet for tilrettelegging veldig i forhold til egen timeplan, graviditet og hvordan elevmassen er. Jeg har allerede redusert timeplan i år, så de fleste dagene er korte. Håper derfor å kunne jobbe 100% fremover uten behov for så mange tilpassinger, men en vet jo aldri hvilke behov som dukker opp etter hvert.
Er du lærer ja! :happy::Heartred
Så herlig yrke altså! Vi samarbeider mye med lærere på tvers av hjemmet, fritidsordning og avlastningen vår:love7
Dere gjør en fantastisk jobb dere lærere altså!

Helt enig! Man aner jo ikke hva man har behov for etterhvert..

Jeg opererte prolapser 8/2, å allerede gravid mens jeg fortsatt er sykmeldt:hilarious:
Haha!
Heldigvis har jeg aldri vært bore fra jobben før heg måtte akutt operere , så føler jeg er hjemme med god grunn nå.. er bare redd denne kvalmen skal ende med utvidet sykmelding når stillingen min er våkne nattevakter fra 22-08.00… ganske heavy kan jeg se for meg med denne samboen om dagen!
Skal egentlig tilbake 23/3. bare å krysse fingra for bedre form:wtf::wideyed::wacky:

Er du lærer ja! :happy::Heartred
Så herlig yrke altså! Vi samarbeider mye med lærere på tvers av hjemmet, fritidsordning og avlastningen vår:love7
Dere gjør en fantastisk jobb dere lærere altså!

Helt enig! Man aner jo ikke hva man har behov for etterhvert..

Jeg opererte prolapser 8/2, å allerede gravid mens jeg fortsatt er sykmeldt:hilarious:
Haha!
Heldigvis har jeg aldri vært bore fra jobben før heg måtte akutt operere , så føler jeg er hjemme med god grunn nå.. er bare redd denne kvalmen skal ende med utvidet sykmelding når stillingen min er våkne nattevakter fra 22-08.00… ganske heavy kan jeg se for meg med denne samboen om dagen!
Skal egentlig tilbake 23/3. bare å krysse fingra for bedre form:wtf::wideyed::wacky:

Ja, fantastisk yrke! Jeg trives veldig!:Heartpink

Tror det er litt typisk for flere av oss i omsorgsyrker at en har dårlig samvittighet og må ha en veldig god grunn for å sykemelde seg. Jeg vet at å være gravid ikke er noen sykdom, men å ta vare på den lille spiren må da være en kjempegod grunn til sykemelding om en har behov for det.

Våkne nattevakter høres helt umulig ut! Jeg sliter med å holde meg våken om dagen:D Veldig godt å høre at dere har ordninger for gravide som ikke kan ha nattevaktene.

Jeg ble fryktelig kvalm og dårlig om jeg hadde for lange dager i siste trimester, så ble sykemeldt i noen prosenter, bare slik at dagene ble kortere. Tror det var lurt både for meg og for elevene:hilarious:

Dagene. Går. Så. Sakteee.

Bare 4+4 og føler jeg har vært gravid i to måneder. Er jo ikke over grensen for kjemisk engang.

Jeg får heller tenke på at jeg blir satt i gang i fødsel to uker før pga diabetes da. Da blir tiden litt kortere :P

Back
Topp