Jeg lurer..

liki

Glad i forumet
..på om dere hadde lang tilvenning på barna for å lære dem å ligge i senga å sove for kvelden jeg???????????????
Kristoffer har vært så syk så lenge så nå må han begynne å tilvennes alt... men jøye meg sier bare jeg.

Vi har brukt tid på dette ja! men er veldig glad for at vi tok oss tid til dette! [:D]

Vi brukte ikke noen tid for Maja har sovet i egen seng siden hun ble født. Men en periode etter at hun hadde hatt en Efedrin-kur, så slet hun med å sovne. Da måtte vi tilslutt la henne ligge i senga selv om hun var våken og klagde. Og etter noen dager snudde det seg igjen slik at hun sovnet sånn som vanlig!

Håper dere får til tilvenningen fort og greit.

Lykke til!

Klem, M

Vi hadde problemer med det husker jeg, men da var Frida heldigvis så liten enda at hun ikke hadde så sterk vilje som hun har nå. Det er helt sikkert vanskeligere å venne han på ting nå som han har blitt så stor, men han forstår til gjengjeld sikkert raskere også nå.

ORIGINAL: Mammen t Mari

For å være ærlig så husker jeg ikke
Mari har lagt seg fint i sengen sin siden hun var 3 måneder....
Har ikke hatt noe problem etter det
Ønsker deg lykke til

Samme her.....

Hun har ligget i egen seng siden hun kom hjem fra sykehuset, så det har ikke vært noe problem, men vi har jo hatt perioder hvor hun ikke har villet sove av en eller annen grunn, og da er det et strev en periode, men vi har "vunnet" hver gang. For oss har løsningen vært å gå inn med jevne mellomrom og roe henne ned, for så å forlate rommet igjen... Nå sovner hun av seg selv hver kveld når vi har lagt henne og det er veldig greit

Vi har brukt litt tid på det ja... i flere runder...
Lotte hadde kolikk, så hun sov ganske lenge sammen med oss, da dette var mest hensiktsmessig.
For med kolikk-barn, trenger man den søvnen man kan få.[:D]
I tillegg har det vært perioder der hun absolutt IKKE vil sove, da ligger eller står hun å klager å klager.
Innimellom har vi rett og slett bare måttet ta henne opp, for så å legge henne en bitteliten stund etterpå.
Og nå når vi har flyttet, har vi en ny innkjøring med sovingen. For nå deler små-søstrene soverom.
Da er det mye fram og tilbake før de små sovner, men de sovner nå da til slutt.[:)]
I går gikk det 1 + 15 min. før begge småingene sov...sukk... men det går seg mer og mer til for hver dag som går.
Men det er så absolutt verdt å bruke tid på denne leggingen...[:)]

Lykke til!

ORIGINAL: lenemor

Hun har ligget i egen seng siden hun kom hjem fra sykehuset, så det har ikke vært noe problem, men vi har jo hatt perioder hvor hun ikke har villet sove av en eller annen grunn, og da er det et strev en periode, men vi har "vunnet" hver gang. For oss har løsningen vært å gå inn med jevne mellomrom og roe henne ned, for så å forlate rommet igjen... Nå sovner hun av seg selv hver kveld når vi har lagt henne og det er veldig greit

samme her...

En go ukes tid med laaange skrike økter på kvelden var det som måtte til her!!! Man må virkelig ville det, og være skikkelig motivert og forberedt på at dette kan bli et slit!!! Men det går over, det garanterer jeg deg!!! 
Lykke til!!!!!!!

Back
Topp