Jeg lurer på

Jeg fikk med en bleiebøtte når vi kjøpte vogn, og i prinsippet er det veldig praktisk. I forhold til lukt og slikt. Men refillposer til den var jo svinedyrt. Så den gav vi vekk når vi hadde brukt opp posene vi fikk med, og brukte heller bare en vanlig søppelbøtte med lokk. Og gikk ut litt ofte med søpla heller.

Den sittesaken i badebalja ble ikke brukt her heller, og jeg kjøpte aaaalt for mye kremer og slikt. Brukte inotyol for sår stump, litt olje i badevannet innimellom. Ellers veldig lite.

Det jeg har tenkt jeg vil ha neste gang som vi delvis ikke skaffet sist fordi vi ikke visste bedre, og delvis ikke hadde råd til er en babybjørn vippestol, en ergobaby bæresele og en stoooooor ammepute. Vet det er delte meninger om ammeputer, men den korte tiden jeg ammet sist pådro jeg meg skikkelig ryggvondt pga feil stilling. Og det selv om jeg passet godt på å bygge opp med puter og diverse.

Ull brukte jeg knapt første året selv om snuppa er født i januar, rett og slett fordi hun ble alt for varm. Nå, når hun er over 2 år, bruker jeg derimot ull til langt utpå våren. Men alle babyer er jo forskjellige, og det som funka sist funker vel ikke nødvendigvis denne gangen.

Ca alt av klær i størrelse 50 og 52.
Hun er født juni 2008 og det var så sinnsykt varmt og vi hadde 33 grader inne i stua klokka 3 på natta.
Det gikk i bleier og gulpekluter nesten. :p

Og hetter på gensre til en baby er bare tullete.
Hva mer.. jeg husker ikke. Jeg kjøpte lite greier for jeg regnet med jeg ville finne ut hva jeg trengte underveis.

Jeg likte vanlig body bedre enn omslags. Det eneste bomkjøpet jeg kommer på var sånn støtte-greie til å ha i badebaljen. Synes kjoler var greit, fram til hun ble så stor at hun rørte og snudde på seg og sånn, da var de bare i veien. Ellers kommer jeg faktisk ikke på noe som vi kunne latt være å kjøpe.

Jeg digga den støttedingsen i badebalja jeg! :D hadde så vondt i ryggen at det var fint å slippe å holde ungen i vannet. Ammeputa derimot var barr bøff. Den var så hard at ungen sklei mellom meg og puta, så brukte masse krefter på å holde den på plass..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Til meg var det brystpumpe og flasker. Ungen tok aldri flaske, så de ble aldri brukt til annet enn desilitermål :P
Også pysjer med knapper og føtter. Lillegutt sparket seg helt ut til det bare var armene som var igjen inni pysjen.
Ellers klarte jeg meg helt fint uten ammepute, støttesak til badebaljen, bleiebøtte og babygym. Har heller ikke brukt særlig med penger på leker, kanskje 200 kroner på snart to år. Han får mer enn nok av venner og familie, og dessuten er det så mye annet som er mer interessant enn egne leker.:cool:

Alt av klær mindre enn str 56 her. Han kom ut 53cm lang, så det var en del ubrukt men nyvaska så ble pakka rett ned igjen, storebror var 50cm så ble litt overraska da ja :p jeg likte også bedre vanlig body, men sambo brukte helst omslagsbodyene vi hadde. Men synes de ble så dypt uttringa, måtte ha på siklesmekke for det så så dumt ut.. Ellers har lekegrinda her i huset vært gull verdt! Har med hjul på, så enkel å trille rundt til hvor det passa. Veldig grei soveplass på dagtid samt greit å vite hvor babyen er når man lager middag og de andre ungene freser rundt i stua.. :) ammeputa mi var dødsgod og grei, brystpumpa uvurderlig de første dagene med enorm spreng.. Ja, jeg lærte med første at det meste av "fine" klær er tull, hjemme gikk det i body og strømpebukse!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Hettegensere og trøyer i de minste størrelsene er jo bortkasta. Ellers så kan jeg ikke huske så mye som var helt feil. Jo noe jeg ikke fikk, men som er helt bortkasta er sko til babyer. :d Så kjøpte jeg morgenkåpe til å ha i fødebagen. Den er aldri brukt. Henger i skapet...

De beste kjøpene var vogna (Simo) og elastiske sjal, Meitai'er, bæreseler og brystpumpe.

Mye det samme som de andre skriver :) Men de beste kjøpene var: mei tai, myke kluter fra barnas hus, omslagsbodyer, alt av tynne ullklær. Angrer på at jeg ikke kjøpte ammemadrass og bilstoladapter til vogn, for det så jeg stort behov for. Har lært til neste gang :)

Smokker og flasker var omtrent det eneste vi ikke brukte... Han ville kun ha pupp de første månedene...
Ellers har vi brukt mye av det mange andre her ikke likte... F eks sånn badestol i balja, hettegensere og bukser. Vi skjønte derimot ikke at han skulle vokse i en rakett-fart og kjøpte litt for mye klær i starten.
Godt tips er å kjøpe etterhvert som behovet oppstår :-)

Jeg fikk med en bleiebøtte når vi kjøpte vogn, og i prinsippet er det veldig praktisk. I forhold til lukt og slikt. Men refillposer til den var jo svinedyrt. Så den gav vi vekk når vi hadde brukt opp posene vi fikk med, og brukte heller bare en vanlig søppelbøtte med lokk. Og gikk ut litt ofte med søpla heller.

Den sittesaken i badebalja ble ikke brukt her heller, og jeg kjøpte aaaalt for mye kremer og slikt. Brukte inotyol for sår stump, litt olje i badevannet innimellom. Ellers veldig lite.

Det jeg har tenkt jeg vil ha neste gang som vi delvis ikke skaffet sist fordi vi ikke visste bedre, og delvis ikke hadde råd til er en babybjørn vippestol, en ergobaby bæresele og en stoooooor ammepute. Vet det er delte meninger om ammeputer, men den korte tiden jeg ammet sist pådro jeg meg skikkelig ryggvondt pga feil stilling. Og det selv om jeg passet godt på å bygge opp med puter og diverse.

Ull brukte jeg knapt første året selv om snuppa er født i januar, rett og slett fordi hun ble alt for varm. Nå, når hun er over 2 år, bruker jeg derimot ull til langt utpå våren. Men alle babyer er jo forskjellige, og det som funka sist funker vel ikke nødvendigvis denne gangen.
Tips til bleiebøtta ;-)
Kjøp angel care refill posene ( om det er det merket) på amazon.com.
160 kr for en pakke med 3stk, mot 499,- på barnebutikkene! :-D dyyyyyrt!
Eg digger den bøtta :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Klær i str 50 ble det ikke bruk for til pluggen vår heller!

1. Mann skal bli storebror

de minste kjolene angrer jeg for at vi ikke kjøpte en str større. Str 62 husker jeg varte Leeeeeenge!! (men det var jo på forrige, alle er forskjellig.

Back
Topp