Jeg lurer på

pillerill

Flørter med forumet
Til dere som har barn fra før, hva var det mest ubrukelige dere skaffet dere eller fikk i gave av klær/utstyr sist?

Her var det nok de utrolige søte kjolene vi fikk endel av i gave, og gensere/jakker med hette. De ble pakket ganske ubrukt ned i kasser da de ble for små. Fantastisk søte var de, men fryktelig upraktiske!

Samme som deg, søte kjoler og hettegensere i de minste størrelsene ble ikke brukt. Så hadde vi pute de første 5 mnd så alt som hadde knapper el lignende ble lagt bort da det var ubehagelig under puta.. Brukte nesten bare pysjer under de første månedene..

Jente født 02.06.10
App taster :)

Samme som deg, søte kjoler og hettegensere i de minste størrelsene ble ikke brukt. Så hadde vi pute de første 5 mnd så alt som hadde knapper el lignende ble lagt bort da det var ubehagelig under puta.. Brukte nesten bare pysjer under de første månedene..

Jente født 02.06.10
App taster :)
Med pute, mener du sånn for hoftene?

Hettegenser! Brukte faktisk ikke mye bukser heller, bare strømpebukse.
Og sånn til og støe barnet nedi badebalja, den gikk rett ut!
Og noe sånne matskviser for når han skulle begynne å spise eller smake på mat..

Samme her med kjoler hvertfall :) og alle bamsene hu fekk!

babyjente 27 Juli ♡

Hettegenser! Brukte faktisk ikke mye bukser heller, bare strømpebukse.
Og sånn til og støe barnet nedi badebalja, den gikk rett ut!
Og noe sånne matskviser for når han skulle begynne å spise eller smake på mat..
Jeg var ikke noe glad i strømpebukser jeg da. Strevde så med å få de på:p Så her gikk det i bodyer, bukser (sånne som er ganske høye i livet med bredt strikk øverst), og sokker som rakk godt opp på leggen så de ikke ble sparka av.

Enig i hettegensere og kjoler! Ellers fikk vi masse fine babyklær i velour (pusestoff/teddystoff) som ingen av ungene tålte - de ble bare klamme og svette. Med barn nr 2 bare byttet jeg det med én gang... Ellers: pyntesko (syns ikke babyføtter skal trykkes nedi sånne...), tykk stiv dongeri, hårpynt (er livredd for at det skal havne i munnen hos de aller minste), hm...skal se om jeg kommer på mer:-)

Og så var det mye lettere med sånne "omslags" bodier syns jeg, greit med alt jeg slapp og tre over hodet.

Akkurat samme som deg! Hettejakker og kjoler ;)

Det her var en kjekk tråd til meg som er førstegangs :D

Temperaturmåler til badevann. Syns ikke dette var vits i det hele tatt...
ellers så kjøpte vi en bæresele som skulle være så ergonomisk korrekt for barnet, men som ingen av mine to likte å sitte i. Dårlig bruk av penger, hehe.
men er også helt enig i hettegensere og små sokker som bare falt av...

Anbefaler ellers å vente litt og se hvordan barnet er - første min var februargutt, men brukte ikke ull før han var nede og krøyp på bakken høsten etterpå. Han bare svetta seg helt våt, så hadde kun bomullsklær og ei strikkajakke/lue nedi vognposen. Nr 2 var født i mai, og ho brukte jeg masse ull på i babytida...snodig. Samme med silkesmekker - var avhengig med første, men brukte overhodet ikke på nr 2.

Hettegensere/jakke!! Ubrukelig før 1 års alderen :-p
Bukser og pysj med føtter var såå upraktisk her fordi føttene ble for små før selve buksa/pysjen.. så ingen føtter her!
Elsker strømper såå enkelt å bruke :-)

..åh badestol ( vi fikk en bruka av veninna..men bruka den aldri.) Så den blir nok ikke bruka denne gangen heller :-p
Sier meg enig i kjoler.. de er best når de begynner å gå ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Og så var det mye lettere med sånne "omslags" bodier syns jeg, greit med alt jeg slapp og tre over hodet.

Her var det omvendt. Likte ikke omslagsbodyer :P :P
Vi er tydligvis forskjellige som mødre også :)

Vippestol med lyd og bevegelser var ikke populært blant mine barn!! Ble ikke brukt.
Kjøpte babybjørn vippestol til minsten og det var eit gullkjøp :love7
Ellers så tror jeg det meste er nevnt her allerede :)
Ahaha jeg har hver gang kjøpt for mye pledd/helsetepper. Hehe!!

Og bedre å kjøpe klær etterhvert spesielt de første str!! For de miste i 50 f.eks passa i 2-3 uker her.. så hadde litt liggende som aldri rakk å brukes! :-p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp