.. Jeg liker ikke *sutretråd*

Skjønner deg og er helt enig!

En baby er ikke bortskjemt .. De trenger masse nærhet, kjærlighet og kos.. kan ikke bli nok [;)] Er jo ikke sånn at de skriker på pur faen..

Nei , kos deg med Jennie og ikke bry deg om hva folk sier [;)]

Ammehysteriet som er blir jeg provosert av.. [:'(]

Signerer mye av det som blir sagt her. Kjenner jeg blir utrolig hissig når jeg får kommentaren De har godt av å grine, det styrker lungene! Da blir jeg så sint at jeg nesten eksploderer.
Blir også fryktelig irritert når noen spør meg hvordan jeg gjør ditt og datt, bare for å kritisere det etterpå. Så nå har jeg begynnt å svare at jeg gjør som de anbefaler på helsestasjonen uten å utdype noe mere.
Ammespørsmål irriterer meg også, jeg får ikke til amming men fullpumper. Så er utrolig sårende, og hva pokker har fremmende mennesker med det å gjøre???
Nei kan visst fortsette i evigheten, for her er det fortsatt sinna hormoner tror jeg[:@]
Vi gjør som vi selv ønsker med våre egne barn, og det vi føler er best for dem og oss som foreldre!

Svigermor har en tendens til å omtale alle andres unger som snille og poengtere at de ikke skriker ... Kjenner at jeg blir sint på barna vegne som begge har skreket og skriker helt vanvittig til tider .De er da snille likevel ..

Irriterer meg når svigerfar ser dumt på meg når jeg sier at jeg ikke spiser sjokkis og løk fordi Lille får vondt i magen...
"Hørt sånn tull! Er det vitenskapelig bevisst? Var ikke slik før i tiden.."

(Ja, her gråter ikke Lille med mindre han er sulten og vil ha pupp, har vondt i magen/og har gulp eller rap på G, og er trøtt...)

Han prøvde seg i går også, heldigvis støtta svigermor OG svigersøss meg på at de små kan få vondt i magen av løk og sjokkis...

Ingen babyer er bortskjemte![;)][:D]

ORIGINAL: yahoo83

Er enig i at det er irriterende når folk sier at babyn er bortskjemt.

Også er det irriterende når man er på besøk og hu begynner å grine og jeg tar hu fordi jeg veit hu er sulten å når det da smeller fra en eller annen :"er du så mammadalt du da,det burde dere være forsiktig med,så hu bare skal til mamma uansett hva det er!" Nei babyn er IKKE bare mammadalt,men hu er sulten jeg ammer og når hu skal spise så MÅ hu få lov til å komme til meg!!!!!
Enig! Det er det som irriterer meg aller mest, de som klager på at barna blir mammdalter, og helst skulle dratt en hylende unge bort fra mamman for å kurere det. For idealet er visst en unge med tilknytningsforstyrrelser, som ikke gjør forskjell på mamman og andre.[8|]

Jeg blir vagt irritert på de som sier at barna mine blir bortskjemte, og jeg har det med å bli temmelig spydig når jeg blir spurt om de er snille. Synes det er et veldig stygt uttrykk.[>:] Jeg blir rasende når barna blir sammenlignet med andre barn. Her er det mine barn som blir trukket fram som de fantastiske, såååå mye flinkere og snillere enn andre barn i slekten. Det er faktisk like provoserende som å få høre at andre er bedre. Kan de ikke si noe pent om barna mine uten å rakke ned på andre barn kan de bare holde kjeft![:@][:@][:@]

ORIGINAL: These

Ord som irriterer og, ikke minst, sårer meg:
"Ååh, nå begynner hun igjen!" (skriker)
"Kusinen hennes er så snill hun, kommer ikke en lyd fra henne!"

Dette er fælt å høre og jeg føler det svekker min selvtillit som mor! [:(] Jeg gjør mitt beste og hun roer seg når hun får være tett inntil meg. Kanskje hun bare trenger nærhet for å føle seg trygg, hun skriker da ikke for å irritere oss!! Åååh, hvorfor kan ikke enkelte skjønne det og se barnet i et annet perspektiv også!!

Fy flate... Er det mulig liksom???
Kanskje det er kusina det er noe galt med? Hvordan skal et lite barn kunne si fra at hun trenger trøst, mat, ny bleie, kos og kjærlighet om hun ikke skal kunne gjøre det på den eneste måten hun kjenner til? Jeg er helt sikker på at du er en super mamma som gjør ditt aller beste.

Så får du heller tenke som så at det er bra at hun sier fra, i motsetning til kusina. Det er en god egenskap senere i livet. Skal ikke godta alt, men skrike ut om det er noe [;)][;)][;)]

ENIG!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@]
Uffm når folk sier at hun er "brelete" og bortskjemt holder jeg på å klikke!![:@][&:]
[:)]

Det irriterer meg at moen folk trur at babyen min er felleseie, jeg vil ikke at "alle" skal pelle på ansiktet hans, susse på han osv... Dessuten ble jeg fullstendig satt ut da svigermor ringte mannen min og sa at hun ikke fikk sove om natta fordi han frøs mente hun.... ARG. (det var litt kald hjmme en gang hun var hos oss...) Men jeg skal da fint greie å passe på at babyen ikke  FRYSER! ARG igjenn.....

ORIGINAL: milla1986

ORIGINAL: Frøken Lillan

what, har dere felles ammerom ??

Hos oss, på sentret, får vi nøkkel i butikken ved siden av, et rom, med sofa, stellebord og vask, kun til meeeg :)

Ja..[8|]

De sentrene jeg har besøkt etter mini kom til, er alle felles..
Så heldig dere er da!! Det skulle det jammen i meg hvert her også...[:)]

Heldig dere da :P Vi bor på landet vi, midt i øde by med bare en joker butikk :P Men hvis vi reiser på lang tur blir det på nye gulskogen senteret, der har de fått fine stellerom, svær benkplass og stol til å sitte i.

Det som iriterer meg veldig er at gamle kjærringer skal ned i vogna for å se, sånne helt ukjente, Jeg pleier å jage dem vekk..
De har jo ikke noe med å gå ned i vogn posen for å se til henne. Så noen er så frekke å sier nei men stakkars ligger du så godt pakka ned du da. får du puste ned i der [:@] ikke at vogn posen ligger over ansiktet da. hun må jo være godt innpakket i minusgrader.

her sier svigermor det heletiden til meg, jeg blir forbanna av det!!! til og med rett etter hun var født nesten å jeg hadde hu i mi seng på sykehuset! da kommer svigermor å sier at jeg må ikke skjemme henne ut!!! hva rett har hu til å komme med den liksom!!!??? det går ikke an å skjemme bort en så liten baby! med en gang de kommer til verden er de veldig sårbare å trenger masse kos!!! men jeg var så vond også i stingene at jeg klarte ikke komme meg opp på natta for å ta henne når jeg skulle amme, å da var det bedre også for meg at hun lå i min seng...

irriterer meg også over at når svigermor sitter med angelica å hun begynner å grine så gir hun ikke angelica til meg, hun bare sitter med henne selv og sier: å var det så fælt!! med en babystemme[:'(] jeg sitter å klør i fingrene etter å trøste datren min.. ingen kjenner henne så godt som meg å når jeg vet hvorfor hun griner å ikke får henne, da blir jeg forbanna, men må bare bite det i meg å late som ingenting![&:]

folk spør meg også om hun er snill! irriterer meg også! ALLE babyer er forskjellige, noen griner mye andre griner lite, men ALLE babyer er snille uanseet! man kan bli sliten om babyen gråter mye, men babyen er jo snill fordet om!

kom på en ting til: før jul så fant jeg en hello kitty kosedress med koseklut i sparkjøp katalog, jeg var dum å vise til svigermor å sa at den skulle jeg kjøpe i julegave til angelica. så presterer hu å si: å? skal dere kjøpe julegave til henne? det var jo ikke vits i å bla bla bla... jeg tenkte bare HVA SØREN??? ga ikke du dine barn julegave da liksom???!!! etter en liten stund sier svigermor til meg at den dressen jeg hadde tenkt å kjøpe til angelica til jul, den hadde hu kjøpt til henne....
jeg ble så forbanna at jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre av meg!!!!

ORIGINAL: Lagerleder Lågel

Jeg ble litt paff i dag da en mamma med et større barn så at jeg ga minstemann flaske, og klarte å lire av seg til sitt barn "nei du liker ikke sånn melk du, du liker bare ordentlig melk". Jeg gadd ikke engang begynne å forklare at det faktisk var ordentlig mammamelk i flaska, melk som jeg bruker masse tid og energi på å pumpe ut.

Heldigvis tok jeg meg ikke nær av det, men hadde noen sagt det til meg for 9 uker siden, hadde jeg blitt ordentlig lei meg.

SERIØST?? HVor var dette da?? SKulle ønske du hadde satt henne på plass. Søren ta kjerringa.

Noe som har irritert meg veldig er spørsmålet: Er hun snill? I starten svarte jeg selvfølgelig er hun det... Men etterhvert ble jeg litt mer sarkastisk av meg, og sa: Nei, jeg har født et slem unge, men jobber hardt for at hun skal bli bedre! Noen fikk hakeslepp og mormor fikk nervøst sammenbrudd.

At ikke folk kan tenke; alle nyfødte er jo snille - de kommer ikke til verden og er utspekulerte ("i dag skal jeg gråte masse og ha vondt i magen bare for å plage mamma")!!!!

ammerom? på sentrene? på kjøpesetret?

Da iriterer det meg at her i Horten har vi ikke ammerom!!!! har helsestajson rett ved da.. men ikke inne på sentre!

ORIGINAL: MiniPuselabb

ammerom? på sentrene? på kjøpesetret?

Da iriterer det meg at her i Horten har vi ikke ammerom!!!! har helsestajson rett ved da.. men ikke inne på sentre!

Her er det egne ammerom ja ! :) ihvertfall ett.

Jaaa!![:@]

"Burde passe på å venne henne til det der,for da blir hun en grinete og bortskjemt unge".

Så svarer jeg: "En baby er ikke bortskjemt ,en baby trenger både mat,varme og nærhet, så at jeg tar henne opp når hun er sulten, eller trenger kos, har ingenting med å skjemme henne bort å gjøre"..

For å få slengt i tryne: "jeg har X antall barn som er X antall år, å du har vært mamma i ett par mnd, jeg tror jeg vet hva jeg snakker om..."[:@]

For å følge på med:

Ammer du?
Har du nok melk?
Vet du viktighetene med å amme?
Fødte du med smertelindring? Keisersnitt sier du? tok den enkle veien ja?

....... GRR![:@]

Back
Topp